چه خبر از دنیای خودرو؟ (پادکست خبر خودرو)

۲۲ خرداد ۱۴۰۲
نویسنده بهرام رمضانی، خشایار شاهسون
گوینده بهرام رمضانی، خشایار شاهسون
زمان 24:45
حجم فایل 17 مگابایت

این روزها نمی‌توان به خودروها فقط نگاه فنی داشت؛ چراکه در دهه‌ی گذشته تاثیر دنیای فناوری در این حوزه تا حدی زیاد بوده که نتوان خودروهای امروزی را از فناوری جدا کرد. این موضوع از کوچک‌ترین چیزهایی مثل نمایشگرهای مجهز به سیستم اینفوتینمنت گرفته تا بزرگ‌ترین تحولات مثل شارژ بی‌سیم اتومبیل‌های خودران صادق است.

این هفته که گذشت، شنیدیم که صادرات محصولات رنو به ایران با رشد چشمگیری روبرو شده است. هم‌چنین در حوزه اخبار خارجی خودرو بیشتر با موضوعات فناوری‌ اتومبیل و اتومبیل‌های سبز (هایبرید و الکتریکی) همراه بودیم؛ مثلا این که ولوو می‌خواهد قید سوییچ‌های مرسوم را برای باز و روشن کردن اتومبیل بزند و در عوض اپلیکیشن‌های تلفن‌های همراه هوشمند را جایگزین آن کند. همین‌طور با خبری هیجان‌انگیز از اتوبوس الکتریکی روبرو شدیم که با یک بار شارژ می‌تواند مسافت رفت و برگشت تهران تا تبریز را طی کند.

من و بهرام امروز کنار هم نشستیم تا نگاهی به این اخبار جالب در حوزه خودرو و فناوری‌های آن داشته باشیم. بنابراین شما را به شنیدن این سری پادکست خودرو دعوت می‌کنیم.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar behzad

    با سلام واسم جالبه که همه میگن خودرو های الکتیریکی به محیط زیست آسیب کمتری میزنن،من از شما میپرسم مگه ما برق رو با چه چیزی تولید میکنیم؟معلومه که بیشتر با سوختهای فسیلی تولید میشه،حالا اگه طقاضا برای جایگاه های شارج خودرو زیاد بشه طبیعیش اینه که نیاز داریم برق بیشتری به مرور تولید کنیم،که مساویه با سوزوندن بیشتر سوختهای فسیلی،خودتون حساب کنید!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه