اعتیاد به تلفن همراه و اهمیت خلاصی از آن

۲۲ خرداد ۱۴۰۲
نویسنده امیر صادقپور
گوینده امیر صادقپور
زمان 9:46
حجم فایل 13 مگابایت
امروزه تلفن‌های همراه زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده‌اند. از روش‌های ارتباطی گرفته تا مسیریابی، پیگیری مستقیم و غیرمستقیم اخبار و حتی زندگی حرفه‌ای ما وابسته به این ابزارهاست.
 
اما بسیاری از ما در استفاده از این ابزارها افراط می‌کنیم و این مساله به جای افزایش بازدهی در زندگی و کارمان، نهایتا موجبات کاهش بازدهی، عدم تمرکز حواس و ایجاد مشکل در زندگی اجتماعی ما می‌شود.
 
در این پادکست به نشانه‌های اعتیاد به تلفن همراه، تاثیر منفی این اعتیاد و روش‌های خلاصی از آن اشاره شده. به علاوه روی نکاتی در رابطه با بهینه‌کردن کاربری تلفن همراه و کاهش اثرات نامطلوب آن روی خوابمان نیز تاکید شده است.
 
برای کاهش افراط در استفاده از تلفن‌های هوشمند -و کامپیوترها- استفاده از اپلیکیشن‌های زیر توصیه می‌شود:
Twilight (Android)
Bluelight (Android)
f.lux (Windows, Mac, Linux, iPad, iPhone)
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar Reza

    با سلام و خسته نباشید خدمت اقای صادقپور، ممنون از پادکست خوبتون خیلی مفید بود اما همه مشکل اعتیاد به تلفن تبلت یا لپتاپ فقط برنامه اجتماعی نیس ۸۰-۹۰% ادمها بازی میکنند و بازی ها معمولا اعتیاد اور هستند به جز این وبگردی هم هست و یوتیوب گردی. اما بیشتر مشکل اعتیاد برمیگرده به همون برنامه های اجتماعی….

  2. Avatar ...

    من blue light واسه موبایلم بیشتر از ۶ ماهه که دارم و و همشم روشنه .. ولی به یکی نشون دادم مسخره کرد و گفت خود موبایل نورش کم و زیاد میشه ! منم تو دلم گفتم به درک چشمای خودت خراب میشه .. چون به جز واسه خواب واسه چشم ام خیلی ضرر داره و فشار میاره .. موبایلی که نور صفحش اندازه مانیتوره و صاف از فاصله چند سانتی میگیری جلو چشات اونم موقع خواب که همه برقا خاموشه!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه