اگر هنوز انتخاب رشته نکرده‌اید، این پادکست را از دست ندهید

۳۱ شهریور ۱۳۹۸
نویسنده سمیرا علی‌نژاد، انصار خوگر
گوینده سمیرا علی‌نژاد، انصار خوگر
زمان 20:45
حجم فایل 14 مگابایت

انتخاب رشته یکی از سخت‌ترین کارهای دنیاست؛ مخصوصا وقتی نگاهی به اطرافیان می‌اندازیم و نارضایتی آن‌ها را از رشته یا کارشان می‌بینیم.

برای انتخاب رشته دو مساله مهم مطرح می‌شود. اول اینکه علایق‌تان را بشناسید و مرحله‌ی بعد این‌که از بین گزینه‌های موجود درست انتخاب کنید.

قدم اول توجه به علایق، ارزش‌ها و چیزهایی است که نسبت به آن‌ها اشتیاق داریم.

این مساله در عین حال که بسیار مهم و کلیدی است، دانش‌آموزان زیادی را بیش از اندازه درگیر خود می‌کند. مساله علاقه بسیار مهم است، اما فراموش نکنید گستره‌ی توانایی‌های ما وسیع است و محدود به چیزهایی نیست که تاکنون به آن‌ها فکر کرده‌ایم.

وقتی به علایق‌تان فکر می‌کنید چیزی فراتر از تفریح و سرگرمی را در نظر بگیرید. ممکن است ورزش، هنر یا موسیقی، تفریح موردعلاقه شما باشد اما به این فکر کنید که آیا این چیزی‌ست که بخواهید آینده‌ی شغلی و حرفه‌ای خود را صرف آن کنید؟

قدم بعدی در نظر گرفتن موضوعات و دروسی است که در دوره‌ی دبیرستان دوست داشتید. در کنار این فکر کنید و ببینید در کدام درس‌ها بیشتر درخشیده‌اید و نمرات بهتری گرفته‌اید.

در گام بعد درمورد شغل موردنظرتان فکر کنید. به این‌که برای کار در این حیطه چقدر باید وقت بگذارید. چقدر ازخودگذشتگی کنید یا چند سال از عمر خود را وقف یادگیری آن کنید.

در مرحله‌ی بعد برای انتخاب رشته به دانشگاه فکر کنید. این مساله واقعا مهم است. تمام مسائل مهم را در نظر بگیرید؛ از خوابگاه و اساتید گرفته تا رتبه‌بندی دانشگاه.

در نهایت این‌که از صحبت با یک مشاور بهره ببرید. دانشجویان یک رشته هم می‌توانند در این مورد به شما کمک کنند.

در این پادکست برای موفقیت در هر گام مفصل صحبت کرده‌ایم. اگر در بحبوحه‌ی این انتخاب مهم هستید این پادکست را از دست ندهید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۷ دیدگاه
  1. Avatar چوم

    مرسی بخاطر فایل قشنگتون سمیرا خانم،اقا انصار ممنون

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه