دوزبانه بودن چه مزیتی دارد؟

۲۲ خرداد ۱۴۰۲
نویسنده زهرا غلامی
گوینده مهدی مومن‌زاده-زهرا غلامی
زمان 9:43
حجم فایل 4 مگابایت

اولین کلماتی که بشر بیان کرده به ۲۵۰ هزار سال پیش بازمی‌گردد. وقتی اجداد ما روی دو پایشان راه رفتند، قفسه سینه‌شان از بارها و کارهای سنگین آزاد شد. این باعث شد که کنترل عصبی تنفس و زیر و بمی صدا در آنها تکامل یابد. وقتی انسان‌ها صاحب یک زبان شدند، مدتی نگذشت که زبان‌های بسیاری شکل گرفتند.

چندزبانی مزیت‌های اجتماعی، روانی بسیار و تاثیرات مثبتی بر سبک زندگی ما دارد. مهارت‌های شناختی مغز ما تحت تاثیر تسلط به بیش از یک زبان قوی‌تر می‌شود. افراد دو زبانه از قدرت تمرکز و توجه بیشتر، توانایی بالا در حل مسئله و تصمیم‌گیری بهره‌مند هستند. ضمن اینکه مهارت آنها در انجام هم‌زمان چند کار بیشتر از افراد تک‌زبانه است. از طرف دیگر، اخیرا محققان پی برده‌اند که صحبت کردن به بیش از یک زبان، مزیت‌هایی برای سلامتی دارد. این مزیت‌ها شامل بهبود سریع‌تر پس از سکته مغزی و تاخیر در بروز علایم زوال عقل می‌شود.

به این پادکست گوش کنید تا اطلاعات بیشتری درباره تاثیر دو یا چندزبانگی بر شخصیت اجتماعی و مغز افراد به دست بیاورید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. بهروز

    عالی

  2. بهتاش فانی

    کیفیت پادکست هاتون خیلی پایینه . آهنگ هایی که میزارید روشون بسیار صداشون بلند تر از صدای گوینده ها هست . گوینده ها صداشون انگار از ته چاه میاد . واقعا از دیجی کالا و تیم بزرگ دیجی کالا مگ بعیده این کیفیت پایین . به نظرم از افرادی مثل جادی که چند سال هست که تو وب فارسی پادکست تولید می کنه کمک بگیرید . ماهایی که دیجی کالا مگ رو میخونیم دوست داریم پادکست هایی که تولید میشه رو هم گوش کنیم ولی من به شخصه خیلی ضعیف دیدم این بخش رو .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه