چطور هوش هیجانی (EQ) خود را بالا ببریم؟

۳۱ شهریور ۱۳۹۸
نویسنده سمیرا علی‌نژاد
گوینده سمیرا علی‌نژاد
زمان 11:30
حجم فایل 11 مگابایت

«عصبانی شدن آسان است. همه می‌توانند عصبانی شوند. اما عصبانی شدن در برابر شخص مناسب، به میزان مناسب، به دلیل مناسب و به روش مناسب راحت نیست!»
ارسطو

تابه‌حال به این فکر کردید که چرا بعضی‌ها که از کودکی به تیزهوشی شناخته می‌شوند و نمرات مدرسه و دانشگاهی عالی دارند آدم‌های چندان موفقی نمی‌شوند و بیشتر کارمندی ساده خواهند بود. اما خیلی‌ها که کسی فکرش را نمی‌کرد باهوش متوسط و کارنامه‌ای نه‌چندان درخشان درآمدهای بالا و موقعیت‌های شغلی عالی دارند؟!

هوش هیجانی بالا می‌تواند دلیل این باشد که افرادی باهوش متوسط خیلی وقت‌ها از باهوش‌ها موفق‌ترند.

دانیل گیلمن معتقد ست:«هوش هیجانی بالا می‌تواند دلیل این باشد که افرادی باهوش متوسط خیلی وقت‌ها از باهوش‌ها موفق‌ترند.»

کسی که هوش هیجانی بالایی دارد می‌تواند عواطف و احساسات خودش و اطرافیانش را کنترل کند. هوش هیجانی بالا به ما کمک می‌کند پیامد رفتار را درک کنیم و بهتر تصمیم بگیریم. این‌که وقتی درخواستی از کسی داریم چطور خواسته‌ی خود را بیان کنیم؟ هنگام ناراحتی و عصبانیت چطور رفتار کنیم؟

برای این‌که یک رهبر و مدیر موفق باشید، در مذاکرات خوب عمل کنید، روابط عاطفی بهتر و پایدارتر و لذت‌بخش‌تری داشته باشید، در محیط کار آرام‌تر و مطمئن‌تر باشید و به دوستی قابل‌اعتماد و همدل و مادر و پدری تبدیل شوید که درک بالایی از فرزندانشان دارند باید هوش هیجانی‌تان را تقویت کنید.

مسیر تقویت هوش هیجانی ما تا پایان عمر ادامه دارد. با تمرین می‌توانید هوش هیجانی خود را بالا ببرید و تاثیر آن را در روابط عاطفی، خانوادگی و کاری ببینید. ما در این پادکست در مورد هوش هیجانی صحبت کرده‌ایم و مثال زده‌ایم و راهکار ارائه داده‌ایم.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. ابراهیم دبیری ابراهیم دبیری

    خیلی خوب بود خانم علی نژاد.
    کاش یه منبع هم برای ارزیابی هوش هیجانی معرفی میکردید. یا یه کتاب.

  2. Avatar محمد

    واقعا عالی بسیار برای بنده مفید بود.

    ممنون از دیجی کالا.

  3. Avatar علی

    خیلی خوب بود خانم علی نژاد . خسته نباشید . به من خیلی کمک کرد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه