رزیدنت اویل ۴ بازسازی بزرگ بعدی کپ‌کام است

۱۳ خرداد ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
بازسازی رزیدنت اویل 4

عرضه‌ی موفقیت‌آمیز بازسازی دو شماره‌ی کلاسیک از مجموعه‌ی رزیدنت اویل، شرکت کپ‌کام را برانگیخته است تا این روند را ادامه دهد. گزارشی جدید از شروع ساخت پروژه‌ی بازسازی رزیدنت اویل ۴ خبر می‌دهد.

خبرگزاری Video Games Chronicle با استناد به چند منبع مختلف، شروع ساخت بازسازی رزیدنت اویل ۴ را تایید کرده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، ساخت بازسازی این نسخه در استودیوی بازی‌سازی M-Two به صورت قراردادی آغاز شده و کپ‌کام هم سال ۲۰۲۲ را برای عرضه‌ی این بازی در نظر گرفته است.

استودیوی بازی‌سازی M-Two یکی از شرکت‌هایی است که وظیفه‌ی ساخت بازسازی رزیدنت اویل ۳ را برعهده داشت. این استودیو قرار است با پشتیبانی و همکاری دیگر استودیوهای کپ‌کام، مراحل توسعه‌ی بازسازی رزیدنت اویل ۴ را پیش ببرد. گفته شده که ایده‌ی ساخت این بازسازی در سال ۲۰۱۸ از سوی کپ‌کام مطرح و به استودیوی M-Two ارایه شده بود. این استودیو هم یک سالی است که مراحل پیش‌تولید این پروژه را جلو برده و حالا که رزیدنت اویل ۳ عرضه شده، به طور جدی ساخت بازسازی رزیدنت اویل ۴ را شروع کرده است.

استودیوی M-Two توسط تعدادی از اعضای سابق شرکت‌های پلاتینیوم گیمز و کپ‌کام تاسیس شده است؛ تاثیر سابقه‌ی کاری این تیم بازی‌سازی هم به خوبی در رزیدنت اویل ۳ خود را نشان می‌داد. بازسازی رزیدنت اویل ۳ به بهترین شکل ممکن عناصر اصلی مجموعه‌ی رزیدنت اویل را با مکانیک‌های یک بازی اکشن خوب ادغام کرده بود.

بازی Resident Evil 4

رزیدنت اویل ۴ یکی از بزرگترین بازی‌های ساخته‌ی کپ‌کام است. با در نظر گرفتن بازخوردها و تاثیرات این بازی حتی به جرات می‌توانیم رزیدنت اویل ۴ را بزرگترین و مهم‌ترین بازی تاریخ کپ‌کام بدانیم. به نظر می‌رسد که کپ‌کام هم به خوبی از این موضوع خبر دارد، چون ظاهرا برای ساخت بازسازی رزیدنت اویل ۴، سراغ «شینجی میکامی»، خالق رزیدنت اویل و کارگردان قسمت چهارم را گرفته است.

با این حال، گزارش منتشر شده از رد پیشنهاد کپ‌کام از سوی شینجی میکامی خبر می‌دهد. گفته شده که کپ‌کام پیشنهاد کارگردانی بازسازی رزیدنت اویل ۴ را به میکامی ارایه کرده، ولی او با رد این پیشنهاد، گفته که حاضر است به صورت غیر رسمی روی این پروژه نظارت داشته باشد. شینجی میکامی در حال حاضر یکی از تهیه کنندگان و مدیران استودیوی بازی‌سازی خود یعنی Tango Gameworks است.

عرضه‌ی رزیدنت اویل ۲ و رزیدنت اویل ۳ به بیش از ۲۰ سال پیش بازمی‌گردد. با این که هنوز هم می‌توان نسخه‌های اصلی را به خوبی بازی کرد و از آن‌ها لذت برد، ولی هرگز نمی‌توان این دو بازی را با ساخته‌های امروزی مقایسه کرد. از طرف دیگر، رزیدنت اویل ۴ اساسا نیازی به بازسازی ندارد. بسیاری از سیستم‌ها و مکانیک‌هایی که برای اولین بار در رزیدنت اویل ۴ به صنعت بازی معرفی شدند، مثل دوربین روی شانه‌ی معروف رزیدنت اویل ۴، هنوز هم در بازی‌های امروزی استفاده می‌شوند. در واقع اگر این بازی را با بازی‌های امروزی مقایسه کنیم، می‌بینیم که حتی در برخی مواقع طراحی بهتر و دقیق‌تری دارد.

بازی Resident Evil 4

رزیدنت اویل ۴ پس از عرضه‌ی اولیه‌ی خود روی کنسول گیم‌کیوب، بارها دوباره عرضه شده است؛ طوری که می‌توان حتی بازی را روی پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و نینتندو سوییچ هم تجربه کرد. دقیقا نمی‌دانیم کپ‌کام چه برنامه‌ای برای ساخت یک بازسازی از روی رزیدنت اویل ۴ در ذهن دارد.

به غیر از رزیدنت اویل ۴ که ظاهرا برای عرضه در سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده، شایعه‌ی دیگری گفته است که رزیدنت اویل ۸ با دوربین اول شخص در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد.

منبع: VGC

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar گرگ عدالت

    این بازی صد درصد پرفروش میشه چون یکی از بهترین بازی های تاریخ بوده من که منتظرشم از الان

  2. Avatar آرمان

    سلام وقتتون بخیر دوستان واقعا ممنونم از سازنده بازی evil4 به خاطر اون همه خاطراتی واسه من ساخته خیلی این بازی رو دوست دارم ممنونم کپکام.

  3. Avatar Shaho

    یعنی اویل ۴ انقدر بازی جذاب و خوبیه همه دوستش دارن من از بازی کردن با اویل ۴ خسته نمیشم. بازی های امروزی خیلی تخیلی و غیر واقعی است و اصن یه جوریه ولی اویل ۴ خیلی خیلی خیلی محبوبه و اصلا بازی تخیلی و غیر واقعی نیست اگر اویل ۴ رو روی حالت سختش بازی کنید خیلی خیلی دلهره اوره.اگه اویل ۴ ریمیک رو بسازن البته اگه گند نزنند بدون شک بهترین بازی در بین بازی های جهان خواهد بود.

  4. Avatar محمد

    رزیدنت اویل ۴ بهترین بازی تاریخ است

  5. Avatar Milad

    خدا کنه تو این یکی دیگه قیافه کاراکترو تغییر ندن تو اویل ۳ ریمیک کارلوس کلا قیافش عوض شده بود اویل ۴ چیزی که لازم دارم گرافیک بالاتر و چند تا اسلحه ی جدید برا تنوع هستش

  6. Avatar کیارش

    دلیل اصلی موفقیت رزیدنت اویل ۴ ترکیب خوب اکشن و وحشت نیست.بلکه دلیل اصلی به طرز باور نکردنی عمیق بودن بازی و مکانیک های گیمپلی اون هست. از درجه سختی اتومات بازی تا بازگرداندن عناصر کلاسیک سری به صورت زیرپوستی و عمیق و شیوه روایی یکپارچه و رازآلود و…. . ایجاد چنین بالانسی کار هر کسی نیس.برای همین حس میکنم نباید این نسخه بازسازی بشه.همونطور که تو بازسازی نسخه سوم بسیاری از مکانیزم های یونیک بازی اصلی توسط تیم سازنده بازسازی درک نشده بود و اونا رو حذف کرده بودن و به جاش یسری مکانیک های نه چندان خلاقانه و سطحی گذاشته بودن. درک این بازی هم نیازمند تجربه بالا در بازی سازی است که استویوی M-TWO هنوز در اول راه قرار داره و چندان با تجربه نیستن. بزارن این نسخه بدون بازسازی بمونه تا هر موقع بهمون گفتن رزیدنت ۴ یاد یک اثر تکرار نشدنی تاریخ بیافتیم نه یک بازسازی نچندان عمیق……

    1. Avatar Milad

      دقیقا چیزی که این بازی رو عالی کرد ارتباطی بود که بین گیمر و کاراکتر شکل میگرفت

    2. Avatar صدرا حیدری

      قبول دارم رزیدنت اویل ۴ اثر تکرار نشدنی بود اما

      واقعا بخوان با مکانیک های نسخه اصلی و

      گرافیک بازی های امروزی نسخه بازسازی شده

      شاید از اصلی هم بهتر بشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه