همه چیز درباره گلکسی رینگ؛ حلقه‌ی جادویی سامسونگ

۲۸ بهمن ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه
گلکسی رینگ

گلکسی رینگ یکی دیگر از شگفتی‌سازهای شرکت سامسونگ در سال جاری به حساب می‌آید. در این مطلب قصد داریم هر آن چه که فعلا درباره‌ی گلکسی رینگ، این حلقه‌ی هیجان انگیز سامسونگ می‌دانیم را با شما به اشتراک بگذاریم.

ساعت‌های هوشمند سامسونگ در حال حاضر جزو بهترین ساعت‌های موجود و گجت‌های پوشیدنی در سطح بازار محسوب می‌شوند. جدا از موفقیت این گجت‌های پیشرفته، سامسونگ به نظر می‌رسد همچنان به فکر تولید محصولات مدرن‌تر و پیشرفته‌تر است. به همین دلیل نسل آینده‌ی گجت‌های سامسونگ قرار نیست روی مچ دست شما قرار گرفته و باید آنها را روی انگشتان خود تجربه کنیم! احتمالا سوالات بسیار زیادی درباره گلکسی رینگ برای‌تان به وجود آمده و به همین بهانه تلاش می‌کنیم به اکثر سوالات پر تکرار و رایج شما در این مقاله پاسخ دهیم.

آیا واقعا قرار است با یک حلقه هوشمند روبه‌رو شویم؟

سامسونگ در سال جاری به طور رسمی اعلام کرده که در حال ساخت یک حلقه‌ی هوشمند است. شرکت سامسونگ در روز ۱۷ ژانویه سال ۲۰۲۴ میلادی در طی رویداد Galaxy Unpacked با یک تیزر تبلیغاتی موفق شده خبر ساخت این حلقه را اعلام کند. با این اوصاف، بر اساس اولین تصاویر از حلقه هوشمند به نظر می‌رسد با یک محصول جذاب روبه‌رو خواهیم شد.

پتنت یا طرح‌های ثبت اختراع این حلقه‌ی هوشمند در سال ۲۰۲۲ میلادی گزارش شد و سرویس اطلاعات حقوق مالکیت معنوی کره (KIPRIS) یک علامت تجاری را برای گلکسی رینگ سامسونگ ثبت کرد. با این که شایعات مربوط به حلقه هوشمند شرکت اپل نادیده گرفته می‌شود، واقعیت در این موضوع نهفته که شرکت‌های بزرگ دنیا در عرصه تکنولوژی به سمت تولید این نوع گجت‌های جدید روی آورده‌اند؛ کما این که شرکت‌ سامسونگ در اواسط سال قبل اعلام کرده بود که گلکسی رینگ به اواسط روند تولید خود رسیده و خوشبختانه فعلا طرح‌ها و تصاویر اولیه‌ای از این محصول منتشر شده است.

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch4 40mm بند سیلیکونی

تاریخ عرضه و انتشار گلکسی رینگ

گلکسی رینگ

حدس و پیش‌بینی دقیق برای تاریخ انتشار گلکسی رینگ تقریبا غیر ممکن به حساب می‌آید. با این حال از آنجایی که یک محصول کاملا جدید قرار است وارد بازار شود، بعید به نظر می‌رسد که سامسونگ بخواهد خیلی سریع و عجولانه محصولش را وارد بازار کند. از همین رو، برای رقابت با سایر حلقه‌های هوشمند احتمالی، سامسونگ باید از تمام جوانب حلقه‌ی هوشمند را توسعه دهد.

بر اساس گزارشی که از رسانه‌ی The Elec در ماه جولای ۲۰۲۳ منتشر شده، احتمالا عرضه‌ی حلقه هوشمند سامسونگ در اوایل سال ۲۰۲۴ انجام می‌شود. اگر سامسونگ بخواهد مجوزهای پزشکی را هم برای گجت خود (برای تایید عدم ایجاد اختلال‌های جسمی) تهیه کند، احتمالا زمان عرضه‌ی گجت دیرتر اتفاق خواهد افتاد. پروسه‌ی دریافت این گواهی‌نامه و مجوزها معمولا ۱۰ الی ۱۲ ماه طول می‌کشد. به همین دلیل در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن باید در سال ۲۰۲۵ میلادی منتظر تجربه‌ی حلقه هوشمند سامسونگ باشیم.

جدا از تمام این موارد، بر اساس یک کد در فایل APK برنامه Galaxy wearable در سپتامبر ۲۰۲۳ مشخص شده که تاریخ احتمالی عرضه این حلقه هوشمند در سال ۲۰۲۴ خواهد بود. همچنین در جریان رویداد Galaxy Unpacked در تاریخ ۱۷ ژانویه یک آنالیزر به اسم اوی گرین‌گرت توانسته نسخه‌ی اولیه‌ی حلقه هوشمند سامسونگ را تجربه کند. این فرد در پستی اعلام کرده که محصول مورد نظر در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد؛ هر چند، این شخص به زمان دقیقی برای انتشار گجت اشاره نکرد.

با تمام این تفاسیر بهترین اطلاعاتمان برای زمان تجربه‌ی حلقه هوشمند به پست مدیر اجرایی سامسونگ در فوریه ۲۰۲۴ در پلتفرم لینکدین برمی‌گردد که بیان کرده در نیمه‌ی دوم سال جاری یعنی ۲۰۲۴ می‌توانیم این محصول را خریداری کنیم.

قابلیت‌ها و مشخصات گلکسی رینگ

گلکسی رینگ

بر اساس نقشه‌های مربوط به طرح اختراع حلقه هوشمند، به نظر می‌رسد سنسورهایی برای رصد وضعیت سلامتی کاربر روی حلقه تعبیه شده است. بر اساس مشخصات موجود در طرح به نظر می‌رسد هر دو سنسور ECG و PPG برای پیمایش وضعیت جسمانی در حلقه وجود دارد. این سنسورها به ترتیب نرخ ضربان قلب و همچنین دمای بدن را رصد می‌کنند. با این اوصاف، محصولی با این قابلیت‌ها تحت عنوان Oura Ring 3 هم اکنون در بازار موجود است. در تصویری که توسط سامسونگ منتظر شده، ما سه گره‌ی برجسته در داخل حلقه می‌بینیم که این موارد هم به شدت شبیه به آخرین مدل حلقه Oura به حساب می‌آیند.

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch5 44mm

با بررسی طرح‌های ابتدایی ثبت اختراع حلقه سامسونگ به نظر می‌رسد کاربرها این قدرت را خواهند داشت تا دستگاه‌های متصل به حلقه نظیر تلویزیون‌های هوشمند را کنترل کنند. بر اساس گزارش رسانه‌ی The Elec می‌توان عینک‌های هوشمند XR را هم به حلقه سامسونگ متصل کرد. از جنبه تئوری می‌توان این گونه برداشت کرد که حلقه در ترکیب با عینک‌های مذکور می‌تواند انگشت‌ها و مچ دست کاربر را به طور دقیق کنترل کند. این رویه به کاربر اجازه می‌دهد تا در رابط کاربری و همچنین کار با برنامه‌ها کنترل بیشتری داشته باشد. با این اوصاف، این موارد صرفا روی نقشه‌های ثبت اختراع موجود بوده و به همین دلیل هیچ تضمینی وجود ندارد که سامسونگ این قابلیت را حتما در گجت خود یا سایر حلقه‌ها در آینده اعمال کند.

بر اساس بررسی اسناد و مدارک احتمالا سامسونگ تنها روی یک مدل از حلقه هوشمند کار می‌کند و برخلاف گوشی‌های پرچمدار سامسونگ، حلقه‌های هوشمند این شرکت دارای نسخه‌های Plus یا Ultra حداقل برای فعلا نیستند. با این حال، چهار سایز مختلف برای حلقه احتمالا در نظر گرفته شده است. در هر صورت سامسونگ به شدت تلاش می‌کند تا جایی که امکان دارد تعداد قابلیت‌های حلقه هوشمند زیاد باشد تا در بحث بازاریابی در آینده بتوان روی فروش هر چه بیشتر محصول اعتماد کرد. هر چند، مقوله‌ی سایز و اندازه‌ی حلقه یک چالش مهم در این زمینه برای کارشناسان سامسونگ محسوب می‌شود. اندازه و سایز حلقه هوشمند سامسونگ شاید در آینده متنوع‌تر شود، اما در حال حاضر احتمال می‌رود با سه الی چهار اندازه‌ی مختلف از این محصول روبه‌رو شویم.

قیمت گلکسی رینگ

گلکسی رینگ

به احتمال زیاد با یک قیمت بسیار بالا مواجه خواهیم شد؛ چرا که تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای را قرار است در داخل یک حلقه‌ی به ظاهر ساده ببینیم که قابلیت‌های نرم‌افزاری بسیار متنوعی دارد. با این حال، اگر خوشبینانه نگاه کنیم، قیمت این محصول شبیه به سایر گجت‌های پوشیدنی از یک بازه‌ی مشخص فراتر نمی‌رود. برای مثال حلقه Oura Ring 3 در حال حاضر با قیمت ۳۰۰ دلار به فروش می‌رسد. هر چند، برای استفاده از تمام قابلیت‌های محصول باید حق اشتراک ماهیانه را تهیه کرد. با این اوصاف، خوشبختانه سامسونگ هنوز سرویس اشتراک را برای خط تولید گلکسی واچ خود اتخاذ نکرده و امیدواریم این رویه برای حلقه‌های هوشمند هم ادامه‌دار باشد.

آیا باید منتظر گلکسی رینگ باشیم؟

قیمت گلکسی رینگ

در حال حاضر می‌توانیم برای عرضه این گجت جدید منتظر بمانیم. هر چند، از آنجایی که دقیقا از تمام قابلیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری این محصول مطلع نیستیم، ذوق آنچنان زیادی هم برای تجربه‌ی حلقه نداریم. با این حال، اگر علاقه‌ی شدیدی به خرید گجت پوشیدنی مثل حلقه‌های هوشمند دارید، همان طور که اشاره کرده‌ایم حلقه‌ی Oura Ring 3 با قیمت ۳۰۰ دلار برای خرید موجود بوده که از قابلیت‌های رصد وضعیت خواب و پارامترهای مربوط به سلامتی برخوردار است.

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch6 44mm

اگر علاقه‌مند به اکوسیستم سامسونگ هستید، در حال حاضر خرید ساعت‌های هوشمند سامسونگ توجیه دارد. برای مثال گلکسی واچ ۶ با قیمت ۳۰۰ دلار یکی از گزینه‌های خوب برای خرید به حساب می‌آید. هر چند، گلکسی واچ ۶ مدل کلاسیک با قیمت ۴۳۰ دلار گزینه‌ی جذاب‌تر با قابلیت‌های بیشتر و همچنین طراحی زیباتر به نظر می‌رسد.

انتظاراتی که از گلکسی رینگ داریم

انتظاراتی از محصول جدید سامسونگ داریم تا این گجت در برابر سایر حلقه‌های هوشمند یک سر و گردن بالاتر باشد. برای مثال، وجود یک باتری قابل قبول یکی از مهم‌ترین انتظاراتمان برای این محصول تلقی می‌شود. جدا از این مورد، چند انتظار دیگر هم از این حلقه داریم:

معیارهای پیشرفته مربوط به سلامت و حوزه آموزش

پایش نرخ ضربان قلب و رصد دما دو مورد پایه‌ای به حساب می‌آیند که در پاراگراف‌های قبل اشاره کرده‌ایم که Oura Ring 3 هم از این سنسورها برخوردار است. اگر سامسونگ صرفا بخواهد به همین دو المان بسنده کند، ارزش خرید محصول احتمال می‌رود پایین‌تر باشد. به همین دلیل پارامترهای بیشتری باید توسط گلکسی رینگ سنجیده شود؛ به خصوص مواردی که برای ورزشکارها حیاتی است.

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch6 Classic 47mm

رصد وضعیت خواب

گلکسی رینگ

کاربران نسل Z معمولا وضعیت خواب درستی ندارند. اگر سامسونگ، ردیابی خواب را جزو قابلیت‌های اصلی حلقه هوشمند بداند، احتمالا این محصول طرفداران زیادی پیدا می‌کند؛ چرا که یک حلقه هوشمند نسبت به محصولی مثل ساعت هوشمند از وزن به مراتب کمتری بهره می‌برد و هنگام خواب مزاحم کاربر نیست. همچنین صفحه نمایشی هم در حلقه وجود ندارد که با روشن باقی ماندنش مخل آسایش کاربر هنگام خواب شود. البته اگر حلقه بتواند سر ساعت‌های مشخص باعث بیداری کاربر شود، برای افرادی که باید سر ساعت‌های مشخص، داروهای خاصی را مصرف کنند هم عالی خواهد بود.

طراحی ظریف

حلقه‌های هوشمند موجود در بازار، اندازه‌ی کوچکی دارند اما هنوز بسیار حجیم هستند. انتظار داریم سامسونگ بتواند حجم و ابعاد حلقه هوشمند خود را تا حد امکان پایین بیاورد تا بتوان از جنبه‌ی زینتی و راحتی در استفاده هم بتوان به این دسته از محصولات نمره‌ی قابل قبولی را اعطا کرد. از طرفی دیگر، تنوع رنگ و پوشش‌ برای گلکسی رینگ انتظار چندان زیادی نیست. در هر صورت امیدواریم گلکسی رینگ ارزش صبر و انتظارمان را داشته باشد و با یک قیمت معقول به دست مشتری برسد.

منبع: androidauthority

سوال و جواب‌های رایج
زمان عرضه گلکسی رینگ چه موقع خواهد بود؟
احتمالا در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ گلکسی رینگ عرضه می‌شود.
گلکسی رینگ چه قابلیت‌هایی دارد؟
فعلا در این حد می‌دانیم که قابلیت‌هایی شبیه به یک ساعت هوشمند را می‌توان در گلکسی رینگ هم احتمالا تجربه کرد.
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه