هر آنچه از سیمز ۵ می‌خواهیم؛ از نقشه‌ی باز تا بچه‌های باهوش‌تر

۱۴ خرداد ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه
بازی The Sims 4

در حال حاضر بازی «سیمز ۵» بیشتر به یک رویا شبیه است تا چیزی که بتواند واقعی باشد. از آن جا این حرف را می‌زنیم که انگار شرکت الکترونیک آرتز (EA) و استودیوی «ماکسیس» (Maxis) قصد ندارند به این زودی‌ها بی‌خیال عرضه‌ی محتوای جدید برای بازی سیمز ۴ شوند. پشتیبانی از بازی سیمز ۴ از طرفی نشان می‌دهد که شرکت الکترونیک آرتز هنوز روی این بازی سرمایه‌گذاری می‌کند و از سمت دیگر وقتی تمام توجه الکترونیک آرتز روی بازی سیمز ۴ است چه انتظاری داریم که ذره‌ای انرژی برای بازی سیمز ۵ بماند؟ البته می‌دانیم که یک روز هم به تمام شدن دنیا بماند شرکت الکترونیک آرتز قسمت بعدی مجموعه‌ی بازی‌های سیمز را منتشر خواهد کرد و به همین دلیل قصد داریم مرور کنیم که از شماره‌ی پنجم سیمز چه چیزی می‌خواهیم.

شرکت الکترونیک آرتز همیشه حواس‌جمع بوده که به اندازه‌ی کافی درباره‌ی بازی سیمز ۵ حرف بزند. آخرین بار هم درباره‌ی حداقل ۲۰ بسته‌ی محتوای جدید برای بازی سیمز ۴ روی پلتفرم‌های مختلف صحبت شد که همین چند وقت پیش عرضه شدن یکی از آن‌ها را شاهد بودیم. انگار که فعلا قرار نیست هیچ‌چیزی درباره‌ی آمدن بازی سیمز ۵ بشنویم.

تهیه‌کننده‌ی بازی سیمز ۴ دقیقا یک روز بعد از عرضه‌ی این بازی در فروم بازی سیمز گفته بود: «ما روی سیمز ۵ کار نمی‌کنیم. ما به سیمز ۵ فکر نمی‌کنیم. اگر سیمز ۴ موفق نباشد هیچ خبری از سیمز ۵ نخواهد بود.» البته جالب است که این سخنان گهربار از روی فروم سیمز پاک شده‌اند و نمی‌توانیم آن‌ها را پیدا کنیم.

معلوم است تمام بازی‌های ویدیویی دنباله‌دار با چنین قانون و قاعده‌ای کار می‌کنند و چنین حرف‌هایی از سمت شرکت الکترونیک آرتز دیوانگی نیست. اگرچه بیان کردن چنین چیزی توسط تهیه‌کننده‌ی یک بازی اصلا وجهه‌ی خوبی ندارد. این حرف‌ها به کنار، می‌بینیم که بازی سیمز ۴ خیلی خوب می‌فروشد و حسابی میان بازیکنان حرفه‌ای سری سیمز محبوب شده. در چنین شرایطی امکان این که با شماره‌ی پنجم این سری روبه‌رو نشویم تقریبا غیرممکن است.

بازی سیمز

بر اساس گفته‌های مدیرعامل شرکت الکترونیک آرتز، آینده‌ی سری بازی‌های سیمز حول محور ارتباطات اجتماعی خواهد بود. این شرکت قصد دارد تا در آینده بازی سیمز را وارد دنیاهایی بر مبنای سرویس‌های ابری کند تا تمام بازیکنان بتوانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند. چیزی که سال‌ها پیش در بازی سیمز آنلاین دیده بودیم؛ البته بسیار بزرگ‌تر و بهتر. قرار است برای سال‌ها، ادامه‌ی حیاط بازی‌های سیمز را در سرورهای آنلاین ببینیم.

البته بد نیست یادآوری کنیم که استودیوی ماکسیس در حال حاضر درخواست‌های زیادی برای جذب کارمند جدید دارد.
مشخص است که وقتی استودیویی آگهی جذب کارمند می‌گذارد نیاز به نیروی بیشتر برای کارهای بزرگ‌تر است. در این آگهی‌ها آمده که کارمندان جدید این استودیو قرار است روی عنوان بزرگ بعدی این استودیو که هنوز معرفی نشده کار کنند. احتمال این که این آگهی‌ها به چیزی غیر از سیمز ۵ اشاره کنند واقعا پایین است و احتمالا چند سال بعد، درباره‌ی بازی بعدی سری سیمز چیزهای جالبی بشنویم.

حالا که در سال‌های پیش از آمدن بازی سیمز ۵ قرار داریم بد نیست از خودمان بپرسیم که چه چیز‌هایی از این بازی می‌خواهیم. به همین دلیل لیستی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که واقعا می‌خواهیم در شماره‌ی بعدی سری بازی‌های سیمز حاضر شوند جمع‌آوری کردیم.

بازی سیمز

۱. برگشت حالت جهان باز

یکی از بهترین ویژگی‌های بازی سیمز ۳ این است که خانه‌ی بازیکن در محله‌ای قرار دارد که می‌توانیم آزادانه و بدون مزاحمت صفحات بارگذاری در آن بچرخیم. می‌توانیم به خانه‌ی همسایه‌هایی که درون بازی برویم، داخل سطل آشغال‌های آن‌ها را بگردیم، نیم‌کیلو شکر قرض بگیریم یا حتی فقط سلامی بگوییم و رد شویم. می‌توانیم بی‌معطلی به فروشگاه داخل بازی برویم و سپس در حومه‌ی شهر گیاهان عجیب و غریب را بررسی کنیم. حتی می‌توان به دنبال یک سیم دیگر راه افتاد و در تمام خیابان‌های شهر گشت‌وگذار کرد. همه‌ی عناصر بازی با همدیگر هماهنگ هستند و شهر بازی حس و حال یک مکان واقعی را القا می‌کند.

به دلایلی نامعلوم تمام این چیز‌ها در بازی سیمز ۴ کنار گذاشته شده‌اند. به جای این که بتوانیم در محله‌ی بازی آزادانه گشت بزنیم، باید از طریق منوهای بازی به بخش‌های دیگر شهر سفر کنیم و برای هر جابه‌جایی، با یک صفحه‌ی بارگذاری روبه‌رو شویم. درست است که هنوز هم می‌توانیم به محله‌های مختلف شهر خیالی این بازی سفر کنیم اما سرزمین این بازی حس دنیایی قطعه قطعه شده را می‌دهد که جابه‌جایی در آن واقعا کند است. سازندگان بازی سیمز ۵ باید عناصر جهان باز که در بازی سیمز ۳ داریم را با تنوع مکانی بازی سیمز ۴ ترکیب کنند.

بازی سیمز

۲. گزینه‌های بیشتر برای جابه‌جایی

اولین چیزی که به دنبال علاقه‌ی ما به جهان باز بودن بازی سیمز ۵ می‌آید، امکان داشتن وسایل نقلیه است؛ مثل شماره‌ی سوم این سری. در بازی سیمز ۳ برای جابه‌جایی به پاهای شخصیت بازی محدود نیستیم و می‌توانیم از دوچرخه یا ماشین استفاده کنیم. حتی می‌توان به جای وسایلی که در گاراژ شخصیت بازی پارک شده‌اند، سوار تاکسی شویم. حتی بچه سیم‌ها می‌توانند بعد از این که از مدرسه باز می‌گردند، تا زمانی که خورشید غروب می‌کند با دوستان خود دوچرخه سواری کنند.

یکی از ویژگی‌های عالی بازی سیمز ۳ همین چیزهایی هستند که دنیای بازی را زنده‌تر می‌کنند. واقعا کدام خانه است که گاراژ ندارد و کدام میلیاردر را می‌شناسید که کلکسیونی از ده‌ها ماشین لوکس نداشته باشد؟ هر زمان که به خانه‌هایی که در بازی سیمز ۴ وجود دارند نگاه می‌کنیم می‌بینیم که چیزی کم است. البته ماد وسایل نقلیه برای بازی سیمز ۴ وجود دارد اما پشتیبانی رسمی از این ویژگی بسیار مطلوب‌تر است.

بازی سیمز

۳. ابزارهای بهتر برای ساخت محله

زمانی که بازی‌های اولیه‌ی سیمز آمدند نه‌تنها به بازیکنان اجازه می‌دادند تا خانه‌‌های خودشان را از بیخ بسازند، بلکه حتی قابلیت‌هایی برای شخصی‌سازی قطعات زمین را می‌دادند. در بازی سیمز ۲ می‌توانیم نوع جنس زمین را مشخص کنیم، پستی و بلندی به آن اضافه کنیم و حتی اشیایی مانند تیر برق و درخت در آن بکاریم.

در محله‌های بازی سیمز ۴ اندازه و هر چیز دیگری از قطعات زمین در حالتی از پیش تعیین شده قرار دارند و نمی‌توان هیچ تغییری در قطعات زمین این بازی اعمال کرد. در بازی سیمز ۳ هم ماجرا تقریبا به این شکل است. البته در شماره‌ی سوم این سری حداقل می‌توانیم اندازه‌ی قطعه‌ی زمینمان را انتخاب کنیم. بازی سیمز ۵ به آزادی ارائه شده در بازی‌های اولیه‌ی این سری نیاز دارد. البته این که بتوانیم همانند بازی سیمز ۳ اندازه‌ی قطعه‌ی زمینمان را انتخاب کنیم هم می‌تواند نکته‌ای مثبت باشد.

بازی سیمز

۴. حضور تمام دوره‌های سنی از همان ابتدای عرضه‌ی بازی سیمز ۵

در حال حاضر خردسالان هم در بازی سیمز ۴ وجود دارند. البته وضعیت این بازی از اول کار به این شکل نبود. زمانی که این بازی عرضه شد خردسالان غایب بودند و استودیوی ماکسیس در سال ۲۰۱۷، یعنی دو سال بعد از عرضه‌ی این بازی، خردسالان را به‌عنوان یک محتوای دانلودی عرضه کرد. حضور این شخصیت‌ها در بازی سیمز باعث می‌شود تجربه‌ای پر و پیمان‌تر داشته باشیم. این که بازیکنان بازی سیمز ۴ مجبور شدند دو سال برای آمدن کودکان کم سن و سال به این بازی صبر کنند کمی عجیب است.

اولین باری که خردسالان را در یک بازی سیمز دیدیم مربوط به شماره‌ی دوم این مجموعه می‌شود. آن‌ها در بازی سیمز ۳ هم حاضر بودند. حذف شدن این رده‌ی سنی محبوب از بازی سیمز ۴ واقعا اتفاقی عجیب بود. خوشبختانه بعد از مدتی بازگشت خردسالان به بازی سیمز ۴ را دیدیم. البته حاضر نبودن شخصیت‌هایی با این رده‌ی سنی که حسابی محبوب هستند از همان اول عرضه‌ی بازی سیمز ۴ اعتراضات طرفداران این سری را برانگیخت. اگر شرکت الکترونیک آرتز نمی‌خواهد دوباره با داد و هوار فراوان بازیکنان روبه‌رو شود بهتر است که از همان روز اول انتشار بازی سیمز ۵ خردسالان را در این بازی جای دهد.

بازی سیمز

۵. بهبود قابلیت‌های ساخت و ساز

در دوران قرنطینه و خانه‌نشینی فعلی حسابی با بخش ساخت و ساز بازی سیمز ۴ درگیر شده‌ایم و اگر به اندازه‌ی کافی در آن وقت بگذاریم می‌توانیم به وضوح ببینیم که این بخش واقعا جای کار دارد. می‌توانیم در آپدیت‌های بعدی بازی سیمز ۴ یا بازی سیمز ۵ منتظر چنین بهبود‌هایی باشیم تا ساختن خانه‌ها در بازی‌های سیمز واقع‌گرایانه‌تر شود.

برای مثال یکی از چیز‌های ساخت و ساز بازی سیمز ۴ که می‌تواند بهتر باشد ساخت و شخصی‌سازی سقف خانه‌های بازی است. در این بازی نمی‌توان روی سقف‌ها پنجره گذاشت یا این که بخش‌های مختلف سقف را با رنگ‌های مختلف تزیین کرد. البته فقط سقف‌ها نیستند که می‌توانند بهتر باشند. در بازی سیمز ۴ نمی‌توانیم بسیاری از معماری‌های خاص دنیای واقعی را بازسازی کنیم. بد نمی‌شود که قابلیت‌های بیشتری برای ساخت و ساز در بازی سیمز ۵ داشته باشیم. تخت‌خواب‌های چندطبقه، راه‌پله‌های چرخان، برکه‌ها و چرخ انتخاب رنگ بازی سیمز ۳ از مهم‌ترین چیز‌هایی هستند که از بازی سیمز ۵ می‌خواهیم.

بازی سیمز

۶. نوزادان را آزاد کنید

در حال حاضر حرکت جمعی بزرگی در میان جامعه‌ی بازیکنان بازی سیمز برای اعطای آزادی بیشتر به نوزادان بازی سیمز ۴ راه افتاده. اگرچه این حرکت بیشتر شبیه به یک جنبش اجتماعی بزرگ است،‌ فقط به هدف این است که توسعه‌دهندگان بازی سیمز ۴ کودکان این بازی را از گهواره‌هایشان خارج کنند. در حال حاضر تنها کاری که با نوزادان این بازی می‌توان کرد، تعامل با آن‌ها پای گهواره است. جابه‌جا کردن بچه‌های شخصیت‌های بازی بدون استفاده از ماد‌هایی که بازی سیمز ۴ را از پایه و اساس به هم می‌ریزند غیرممکن است.

طرفداران بازی سیمز می‌خواهند تعامل بیشتری با کودکان این بازی، به‌خصوص نوزادان و خردسالان داشته باشند و آن‌ها را به‌عنوان بخشی از دنیای بازی بپذیرند. در حال حاضر شخصیت‌های بازی در این بازه‌ی سنی انگار آمده‌اند که فقط صبر کنیم تا به سن قابل‌قبول برسند. البته شایعه‌هایی وجود دارند که استودیوی ماکسیس در حال حاضر روی قابلیت‌های بیشتر برای نوزادان بازی سیمز ۴ کار می‌کند و انگار قرار است امکان حمام دادن نوزادان در سینک ظرف‌شویی مهیا شود. تصویر بالا هم همراه با اپلیکیشن سیمز برای الکسا منتشر شده که بعید نیست با این قضیه مرتبط باشد.

بازی سیمز

۷. شخصیت‌های غیرقابل‌بازی متنوع‌تر

سارق‌ها را به یاد دارید؟ درست است که به لطف بسته‌ی دانلودی مشاغل برای بازی سیمز ۴ می‌توانیم به شغل محترم آن‌ها روی بیاوریم اما بسیاری از بازیکنان دوست دارند شخصیت‌های غیرقابل بازی بیشتری در بازی سیمز ۵ ببینند. بعد از بازگشت شخصیت «بونهیلدا» (Bonehilda) به همراه بسته‌ی ماورا طبیعی، موضوع شخصیت‌های غیرقابل‌بازی به بحثی مهم میان طرفداران بازی سیمز تبدیل شد.

شخصیت‌های غیرقابل‌بازی بسیاری می‌توانند به بازی سیمز ۵ اضافه شوند تا دنیای بازی را زنده‌تر کنند؛ از پلیس‌ها و دزدها گرفته تا راننده‌های تاکسی. حتی شخصیت‌های ویژه که مربوط به بخش‌های خاصی از بازی هستند هم می‌توانند عالی باشند. سری بازی‌های سیمز شخصیت‌های بسیار زیادی داشته که دل‌مان برای آن‌ها تنگ شده و عالی می‌شود اگر آن‌ها، یا حتی شخصیت‌هایی همانند آن‌ها را در بازی سیمز ۵ ببینیم.

نظر شما چیست؟ شما دوست دارید چه ویژگی جدیدی را در بازی سیمز ۵ داشته باشید؟ حتما ایده‌های خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

این نوشته بر مبنای متنی از وب‌سایت +GamesRadar نگاشته شده.

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه