بازی پلتفرمر RKGK / Rakugaki برای کامپیوتر معرفی شد؛ تریلر آن را تماشا کنید

۲۷ فروردین ۱۴۰۳ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
بازی RKGK / Rakugaki

کمپانی گیرباکس (Gearbox) به تازگی از یک بازی کاملا جدید با نام RKGK / Rakugaki که توسط استودیوی مستقل Wabisabi ساخته می‌شود، رونمایی کرده است.

این بازی یک اثر اکشن پلتفرمر سه‌بعدی تک‌نفره است که در دنیایی دیستوپیایی و آینده‌نگرانه‌ی Cap City اتفاق می‌افتد که در آن مدیر عامل شرور B Corp در تلاش است تا این کلان شهر را از زندگی خالی کند. شخصیت اصلی بازی، والا (Valah)، ماموریت دارد تا با مبارزه با ماموران B Corp، آن‌ها را متوقف کند و با استفاده از یک سیستم پارکور زیبا، شهر را با نقش‌های زیبا با محوریت گرافیتی به عنوان یک تاکتیک تهاجمی، یک بیانیه‌ی ضد تشکیلات شرور بازی و هم به عنوان نمادی از حضورش در آن مکان بپوشاند.

گفتنی است که در صحبت با آی‌جی‌ان، به نظر می‌رسد که استودیوی سازنده از همان ابتدا قصد داشته که یک بازی پیرامون فرهنگ دیوارنگاری به ویژه در آمریکای لاتین و مکزیکو سیتی، یعنی جایی که استودیو در آن مستقر است، بسازد. انور نوریگا (Anwar Noriega)، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Wabisabi، می‌گوید:

ما به گرافیتی به‌عنوان یکی از صادقانه‌ترین و خالص‌ترین راه‌ها برای بیان افکار خود، به ویژه زمانی که پیام‌ها به راحتی قابل هضم نیست، اعتقاد داریم.

بازی RKGK / Rakugaki

اگرچه Wabisabi در سال ۲۰۱۸ با هدف ساخت بازی RKGK / Rakugaki تاسیس شد، اما چندین پروژه‌ی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را برای سرپا نگه داشتن خود انجام داد. در نتیجه، گرافیتی‌های درون بازی دارای برخی حالات واقعیت افزوده‌ی قابل‌توجه هستند. با این حال بیشتر از واقعیت افزوده، Wabisabi عشق به فرهنگ دهه‌ی ۹۰ میلادی که بنیانگذارانش با آن بزرگ شده‌اند را به بازی تزریق کرده است.

همچنین به نظر می‌رسد که سازندگان به شدت تحت تاثیر فرهنگ پاپ ژاپنی، دوران طلایی پلتفرمر‌های سه‌بعدی، موسیقی الکترونیکی و هیجان‌انگیز دهه‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ و انیمه‌های اوایل دهه‌ی ۹۰ که از تلویزیون ملی مکزیک پخش شده نظیر دراگون بال، کاپیتان سوباسا و غیره قرار گرفته‌اند. نوریگا می‌گوید که آن‌ها قصد داشته‌اند که پیام‌های فرهنگ گرافیتی و انیمه‌های سایبرپانکی مانند آکیرا، Ghost in the Shell و Ergo Proxy را با هم ترکیب کنند و از این الهامات برای شکل دادن به زبان بصری استفاده کردند.

گفتنی است که Wabisabi یک استودیوی کوچک و مستقل است، اما از پشتیبانی زیادی برخوردار است. رایوت گیمز (Riot Games) بودجه‌ی اولیه را برای RKGK / Rakugaki ارائه کرد و سپس بازی را به گیرباکس معرفی کرد تا بازی را منتشر و پشتیبانی کند. نوریگا می‌گوید که گیرباکس منابع توسعه، مشاوره‌ی تولید، ابزار‌های مختلف، تلاش‌های بازاریابی و روابط عمومی و تجربه و بینش قابل‌ توجهی را برای کمک به تیم نوپای استودیو ارائه کرده است. نوریگا می‌گوید:

این واقعیت که آن‌ها به یک استودیوی تازه ایجاد شده در منطقه‌ای که صنعت بازی در آن آنچنان که باید توسعه‌ یافته نیست، اعتماد کردند، به تعهد آن‌ها برای آوردن ایده‌ها و استعدادهای بیشتر به اکوسیستم بازی اشاره دارد.

بازی RKGK / Rakugaki

شرکت گیرباکس نیز افزود:

این یک مزیت برای تیم ما است که تخصص و مهارت‌های خود را به تیم‌های مستقل در سراسر جهان قرض دهیم و به آن‌ها قدرت دهیم تا در جوامع توسعه‌دهندگان محل خود رهبر شوند. از اولین لحظه‌ای که با تیم Wabisabi آشنا شدیم، ما به هدف و پیگیری آن‌ها برای ساختن بازی‌هایی که می‌خواستند در جهان ببینند، اعتقاد داشتیم. ما عاشق این هستیم که این نوع شور و اشتیاق جدی توسعه‌دهندگان را قدردانی کنیم. ما رویکرد Wabisabi را تحسین می‌کنیم که چنین نامه‌ای عاشقانه به شادی‌های دوران کودکی‌شان و ادای احترامی به چیزی که بازی‌ها را خلاقانه می‌کند، می‌خواهند بسازند.

بازی RKGK / Rakugaki در تابستان سال جاری برای رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. در ادامه می‌توانید تریلر و تصاویر منتشر شده را مشاهده کنید.

منبع: Gematsu

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه