سونی: سرویس‌های ابری خطری برای کنسول‌ها نیستند

رهام سجادی ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
Cloud Gaming

رییس امور مالی سونی «هیروکی توتوکی» (Hiroki Totoki) در کنفرانس اخیر ارایه‌ی آمار و ارقام مالی، از وضعیت مالی شرکت برای سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران سخنرانی کرد. طبق گفته‌ی توتوکی، با عرضه‌ی نسل بعدی کنسول‌های بازی، آن‌ها شاهد فروش کنسول فعلی خود خواهند بود، ولی فروش ۹۱ میلیون دستگاهی پلی‌استیشن ۴ فرصت درآمدزایی مناسب و جلوگیری از ضرر احتمالی را برای آن‌ها به وجود خواهد آورد.

افزایش خدمات سرویس‌های آنلاین و تجارت‌های حاصل از آن یکی از فرصت‌ها برای جلوگیری از ضررهای احتمالی است.

با آمدن سرویس ابری بازی‌های نیاز به استفاده از سخت‌افزارها و کنسول‌ها روز به روز کمتر می‌شود. در این سرویس، بازی به جای این‌که روی پلتفرم شخصی کاربر اجرا شود، در سرورهای شرکت ارائه‌دهنده‌ی آن اجرا می‌شود. در این حالت کاربر بازی را با صفحه کلید یا گیم پد بازی می‌کند و اطلاعات بازی به سرور فرستاده شده و سرور تصویر بازی برای کاربر پخش می‌کند. قاعدتا برای استفاده از این نوع سرویس باید اینترنت قوی داشت ولی با استفاده از آن می‌توان هر بازی را بدون توجه به پیش‌زمینه‌های سخت‌افزاری بازی اجرا کرد. البته رییس امور مالی سونی باور دارد که این مسئله در آینده نزدیک برای کنسول‌ها خطری نیست و احتمالا بیشتر از پنج سال طول می‌کشد تا به مشکلی جدی تبدیل شود.

Cloud Gaming Nvidia

افزایش خدمات سرویس‌های آنلاین و تجارت‌های حاصل از آن یکی از فرصت‌ها برای جلوگیری از ضررهای احتمالی است. تعداد دستگاه‌های فروخته شده پلی‌استیشن ۴ که به بیش از ۹۰ میلیون می‌رسند و تعداد بالای کاربران آنها، نقطه قوتی برای پلی‌استیشن است و استفاده از این قدرت به توسعه‌ی پلی‌استیشن ۴ و به دست آوردن سود تجاری بیشتر کمک می‌کند.

سونی به تازگی اعلام کرد که بیش از ۹۴.۲ دستگاه از کنسول پلی‌استیشن ۴ را فروخته است. طوری که در واقع پلی‌استیشن ۴ پرفروش‌ترین کنسول سال ۲۰۱۸ است.

منبع: Twinfinite

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما