لست آو آس ۲ برای PS5 آپدیت شد؛ اجرا با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه

۱ خرداد ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
بازی لست آو آس پارت 2

بالاخره پس از درخواست‌های فراوان، استودیو ناتی داگ و شرکت سونی به خواسته‌ی طرفداران گوش سپردند و آپدیتی جدید برای بازی لست آو آس پارت ۲ در پلی‌استیشن ۵ عرضه کرده‌اند که امکان بازی با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را فراهم می‌کند.

برخلاف کنسول‌های نسل نهمی ایکس‌باکس که سیستم کاربردی و بسیار خوبی برای اجرای بهتر بازی‌های نسل بعد در اختیار دارد و تاکنون شاهد بودیم که به‌صورت خودکار آثار بسیاری را از نسل‌های قبل با نرخ فریم بالا اجرا کرده، اما این قضیه برای سونی و پلی‌استیشن ۵ تفاوت دارد. اگر اثری در نسل قبل نرخ فریم آن روی ۳۰ فریم بر ثانیه قفل شده باشد، توسعه‌دهندگان باید به‌صورت دستی آن را برای پلی‌استیشن ۵ بهینه کنند و با عرضه‌ی آپدیتی امکان تجربه‌ی ۶۰ فریم بر ثانیه را فراهم کنند. از آنجایی که کار توسعه‌دهندگان در جریان این فرآیند دشوار می‌شود، برخی از سازندگان -‌به‌خصوص تیم‌های کوچک‌تر- به سراغ آن نمی‌روند که البته کاملاً طبیعی است.

با این حال، سونی برای بعضی از بازی‌های انحصاری پرطرفدار خود تصمیم گرفته که این کار را انجام دهد. در گذشته شاهد عرضه‌ی به‌روزرسانی بازی‌هایی مثل گاد آو وار، گوست آو سوشیما و حتی دیز گان برای پلی‌استیشن ۵ بوده‌ایم و اکنون نوبت به بازی لست آو آس پارت ۲ رسیده است.

پس از نصب این آپدیت که به‌صورت رایگان از طریق پلی‌استیشن ۵ در دسترس است، بازیکنان می‌توانند نرخ فریم بازی را بین ۶۰ فریم و ۳۰ انتخاب کنند که مشخصاً نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه بر روان‌تر شدن بازی تأثیر بهتری خواهد گذاشت. تنظیمات گرافیکی و رزولوشن این آپدیت مشابه نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ پرو است و از این بابت شاهد تغییر خاصی نبوده‌ایم. در واقع، باید تأکید کرد که این آپدیت فقط نرخ فریم بازی را به‌صورت پایدار به ۶۰ فریم بر ثانیه ارتقا می‌دهد و قرار نیست حکم یک نسخه‌ی بازسازی‌شده از لست آو آس پارت ۲ را ایفا کند. این یعنی همچنان بازی از طریق قابلیت پشتیبانی از نسل قبل استفاده می‌کند.

بازی لست آو آس پارت 2

تنها بخشی از بازی که در تست دیجیتال فاندری نرخ فریم آن به ۵۷ کاهش پیدا کرده است

گروه دیجیتال فاندری در بررسی خود از این آپدیت اعلام کرده‌اند که وضع پایداری نرخ فریم در حالت ۶۰ فریم بر ثانیه بسیار عالی بوده و تقریباً در همه‌ی جای بازی این نرخ ماندگار خواهد بود. حتی در برخی از مناطق بازی که در نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ پرو نرخ فریم کمی از ۳۰ پایین‌تر می‌آمد، در آپدیت جدید و روی پلی‌استیشن ۵ کاملاً روی ۶۰ باقی‌ می‌ماند. طبق گفته‌ی دیجیتال فاندری، در طول بررسی نسبتاً طولانی آن‌ها از این آپدیت فقط در یک مکان نرخ فریم برای مدت چند ثانیه به ۵۷ سقوط پیدا می‌کند که آن هم به‌صورت عادی چندان قابل‌لمس نیست.

نکته‌ی جالب اینجاست که در نوشته‌ای که در بلاگ رسمی پلی‌استیشن برای معرفی این آپدیت منتشر شده است، به این نکته اشاره شده که ناتی داگ در حال حاضر توانایی‌ها و پتانسیل‌‌های کنسول پلی‌استیشن ۵ را بررسی می‌کند. آن‌ها اشاره کرده‌اند که این آپدیت اولین قدم کار آن‌ها روی پلی‌استیشن ۵ بوده است و در آینده اخبار بیشتری را با طرفداران به اشتراک خواهند گذاشت.

گزارش‌های غیررسمی وجود دارد که به ما اطلاع می‌دهد که به احتمال زیاد استودیو ناتی داگ در حال حاضر به‌صورت جدی مشغول ساخت بازسازی کامل لست آو آس ۱ و همین‌طور ساخت یک اثر چندنفره با محوریت لست آو آس است. علاوه بر آن، به نظر می‌رسد که آن‌ها پروژه‌های دیگری هم در مرحله‌ی پیش‌تولید دارند. همچنین به‌تازگی نیل دراکمن اعلام کرده که او و هلی گروس، دیگر نویسنده‌ی بازی، پیش‌نویس اولیه داستان قسمت بعدی لست آو آس را نوشته‌اند اما این بازی در حال حاضر هنوز در حال ساخت نیست.

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه