خالق سری بلیزبلو از آرک سیستم ورکس جدا شد؛ آیا بازی جدیدی در کار نیست؟

۱۲ مهر ۱۴۰۱ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
Central Fiction

توشیمیچی موری، خالق سری بازی مبارزه‌ای بلیزبلو (BlazBlue)، در خبری غافل‌گیرکننده برای جامعه‌ی طرفداران بازی‌های مبارزه‌ای اعلام کرد که می‌خواهد از استودیو آرک سیستم ورکس (Arc System Works) که خالق بازی‌هایی همچون گیلتی گیر و بلیزبلو است، جدا شود.

موری این خبر را از طریق بیانیه‌ای کوتاه در توییتر بیان کرده است. او در این پیام نوشته است: «من گزارشی برای تمامی کاربران دارم. من، توشیمیچی موری، آرک سیستم، شرکتی که سال‌های زیادی را در آن فعالیت کردم، ترک کرده‌ام. من چیزی جز تشکر و قدردانی از کارکنان آرک سیستم ورکس و سایر افرادی که با من همکاری کردند و همچنین همه کاربرانی که ما را حمایت کردند، ندارم. از صمیم قلب از شما سپاسگذارم.»

BlazBlue Creator

موری حدود ۲۰ سال به‌عنوان یکی از اعضای مهم و ثابت استودیو آرک سیستم ورکس فعالیت کرده و روی بازی‌های مختلفی از فرنچایز گیلتی گیر کار کرده است. با این حال، بیشتر طرفداران او را به‌ شکل خاص برای خلق یکی از دیگر سری بازی‌های معروف آرک سیستم ورکس یعنی سری بازی‌های بلیزبلو می‌شناسند. خروج توشیمیچی موری، به طور قابل درک، سؤالات و ابهام‌هایی را درباره‌ی آینده بلیزبلو مطرح می‌کند. به‌خصوص با توجه به این موضوع که موردی در بیانیه‌ی خود اشاره‌ای هم این موضوع نکرده و این سؤال‌ها را بی‌پاسخ گذاشته است.

او در ادامه گفت: «من از آرک سیستم ورکس خارج خواهم شد و این ممکن است برای برخی باعث ایجاد نگرانی به‌خصوص به خاطر سری بازی بلیزبلو شود. برای این، من عمیقاً عذرخواهی می‌کنم. در حال حاضر به ایجاد و ارائه یک بازی برای کاربران به نحوی دیگر فکر می‌کنم و قصد دارم قدرت خود را روی این تلاش متمرکز کنم. حمایت شما بسیار قدردانی خواهد شد.»

BlazBLue

با این اظهارنظر، به نظر می‌رسد که موری همچنان می‌خواهد به توسعه‌ی بازی‌های ویدئویی ادامه دهد و احتمالاً استعداد و توانایی‌های خود را روی یک عنوان جدید و مستقل قرار دهد اما این به‌صورت خودکار به معنای نابودی کامل بلیزبلو هم نیست. در حالی که حق امتیاز این عنوان در اختیار آرک سیستم ورکس است، هنوز توسعه‌دهندگان با استعداد زیادی در این استودیو وجود دارد که روی این اثر کار کرده‌اند. شاید با این امید بلیزبلو بتواند به میراث خود ادامه دهد و به شکلی راه خود پیدا کند. البته، ممکن است چنین چیزی هم اتفاق نیفتد.

در هر صورت، سهم و نقش توشیمیچی موری در صحنه‌ی بازی‌های مبارزه‌ای در دو دهه‌ی گذشته را نمی‌توان نادیده گرفت و دیدن چیزهایی که این توسعه‌دهنده‌ی کهنه‌کار و باتجربه در نظر دارد، می‌تواند قابل‌توجه باشد.

منبع: Destructoid

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه