بررسی دوربین هوآوی P20 پرو؛ چالش آسمان شب

۲۲ خرداد ۱۴۰۲

«مهدی مومن‌زاده» یک عکاس نجومی است که سال‌ها عکس‌های زیبایی از منظره آسمان شب ثبت کرده است. چندی پیش با توجه به پیشرفت کیفیت دوربین‌های گوشی‌های هوشمند مهدی تصمیم گرفت تا دوربین گوشی‌های هوشمند را در شرایط سخت عکاسی از آسمان شب به چالش بکشد. او برای انجام این تجربه هیجان‌انگیز و جدید به بررسی ویژگی دوربین گوشی‌های پرچمدار پرداخت و در نهایت با بررسی دوربین هواوی P20 پرو و با توجه به امتیازات بالای دوربین این گوشی در عکاسی در نور کم، تصمیم گرفت ماجراجویی خود را با این گوشی پی بگیرد.

بیشتر بخوانید: تجربه‌ی عکاسی از آسمان شب با هوآوی P20 پرو

مهدی قبلا گزارشی از این تجربه خود را در مقاله‌ای در دیجی‌کالا مگ منتشر کرده بود، اما امروز در این قسمت از ویدئوکست تکنولوژی به گفت‌ و گو با او پرداختیم تا بیشتر از تجربه خود از عکاسی نجومی با گوشی هواوی P20 پرو داشته باشیم. در این برنامه مهدی به نکات جالبی اشاره می‌کند که تماشای آن را به شما پیشنهاد می‌کنم.

این محتوا توسط دیجی‌کالا مگ و به سفارش هوآوی تولید شده است. دیجی‌کالا مگ صحت و کیفیت این محتوا را تایید می‌کند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar Amirhosein

    سلام خسته نباشید ممنون بابت ویدیو یک نکته به ذهنم رسید در کورد سنسور تصویر دسته که گفتید مساحت سنسور این گوشی دو برابر گوشی های دیگست اما چهل مگاپیکسلی بودنش باعث میشه که اندازه پیکسل ها بدلیل تراکم بالا کاهش پیدا کنه اگر با همین سایز سنسور ، تراکم رو روی بیست مگاپیکسل قرار میدادن خروجی بهتری میداد.

    1. Avatar shahabmp

      وقتی روی ۲۰ مگاپیکس میزارید هر دوتا پیکسل ترکیب نمیشن تا به عدد ۲۰ برسید، بلکه نصف سنسورتون بلا استفاده میشه، در نتیجه هم کیفیت عکستون فرقی نمیکنه هم مگاپیکسلش کم میشه، خود دوربین وقتی میاد عکسارو خودکار میگیره و کامپرس میکنه و با پیکسل کمتری تحویلتون میده دداره از ترکیب کردن پیکسل ها و رسیدن به کیفیت بهتر استفاده میکنه، وگرنه تغییر دستی تعداد مگاپیکسل پیکسلارو بزرگتر یا کوچکتر نمیکنه، بلکه بخشی از پیکسلارو خاموش و روشن میکنه. البته بعضی از گوشی ها یه حالت دارن با مگاپیکسل کمتر و پیکسل های ترکیبی بزرگتر که اون هم خاصه و با این کم کردن مگاپیکسل فرق داره

      1. Avatar Amirhosein

        ظاهرا اصلا متوجه منظور من نشدید ، منظور من این بود که کمپانی بجای استفاده از سنسور چهل مگاپیکسلی از سنسور بیست مگاپیکسلی با همون اندازه استفاده میکرد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه