تام کروز ستاره‌ای که پیر نمی‌شود

۲۲ خرداد ۱۴۰۲
بوم این هفته درباره‌ی فهرست بهترین فیلم‌های تام کروز است که در آستانه‌ی ۶۰ سالگی هنوز یکی از سوپراستارهای هالیوود محسوب می‌شود.

فکر می‌کنید در ۶۰ سالگی بتوانید لقب جذاب‌ترین را همچنان به خودتان اختصاص بدهید؟ خب هفته گذشته تام کروز ۵۷ ساله شد. در آستانه‌ی ۶۰ سالگی او هنوز یکی از سوپراستارهای هالیوود است. هنوز در فیلم‌های اکشن بازی می‌کند بدون این که بازیگر بدل داشته باشد. آن‌قدر بدنش را روی فرم نگهداشته که انگار تازه در آستانه ۴۰ سالگی است.

متولد ۱۹۶۲ در نیویورک آمریکا بازیگری را از اوایل دهه هشتاد شروع کرد و سه بار برای بازی در فیلم‌‌های «متولد چهارم جولای»، «ماگنولیا» و «جری مگوایر» نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شد.

شاید خیلی‌ها زمانی فکر می‌کردند که تام کروز فقط به خاطر لبخند درخشانش است که مورد توجه قرار می‌گیرد اما واقعیت این است که او به شدت بازیگر خلاقی است. از آن‌هایی که دوربین دوستشان دارد. کمرون کرو وقتی برای مشورت در مورد فیلم «جری مگوایر» پیش بیلی وایلدر کبیر رفته بود که خودش استاد بازی گرفتن است از تاثیری می‌گوید که تام کروز روی بیلی وایلدر گذاشت. این فهرستی از بهترین لحظات بازیگری و بهترین فیلم‌های تام کروز است.

تاپ گان

تاپ گان

فیلم تونی اسکات محصول ۱۹۸۶ با بازی تام کروز و وال کیلمر داستان دانشجویان نیروی هوایی ارتش آمریکاست که تام کروز هم یکی از ورودی‌های تازه این دانشگاه است. او که جوان جسوری است متوجه می‌شود چیزهایی که سر کلاس به آن‌ها یاد می‌دهند کافی نیست و دنبال این است که تجربه بیشتری کسب کند. صحنه‌های پر تنشی که در هواپیما نشسته و می‌خواهد در رقابت با همکلاسی‌هایش از آن‌ها جلو بزند آن شور و اشتیاقی که در بازی‌اش وجود دارد نفس‌گیر است.

رین من

محصول ۱۹۸۸ به کارگردانی بری لوینسون. فیلمی که برنده چهار جایزه اسکار شد. داستین هافمن در نقش برادر بزرگتر تام کروز که دچار یک بیماری نادر ذهنی بود بازی درخشانی داشت. آن‌قدر که بازی راحت و شیرین تام کروز آن‌طور که باید دیده نشد. همان بازی‌ای که بیلی وایلدر درباره‌اش می‌گوید شبیه کری گرانت یا بازیگران کلاسیک جلوی دوربین راحت است و هیچ‌کس متوجه نمی‌شود این راحت بودن و بازی بدون دیده شدن چقدر کار دشواری است.

جری مگوایر

جری مگوایر

کمرون کرو فیلم درجه یکش را سال ۱۹۹۶ ساخت. تام کروز مدیر برنامه جاه‌طلب ورزشکاران بود. در دوران افول شغلش از شرکت بیرون می‌رود و تنها کسی که همراهی‌اش می‌کند زنی است که تحت‌تاثیر سخنرانی مهیج او قرار گرفته. جری مگوایر مدیر برنامه‌ی یک ورزشکار نه چندان مشهور می‌شود و کم‌کم تحت‌تاثیر رابطه‌اش با پسربچه زن به او علاقمند می‌شود. دو تایی‌های تام کروز و آن پسرک سرشار از احساس و شاهکارند. لبخندهایش که قرار است حاکی از اعتماد به نفس‌اش باشند به پهنای صورت‌اند و جاذبه غریبی به بازی‌اش می‌دهند.

آخرین سامورایی

آخرین سامورایی

فیلم نه چندان خوب ادوارد زوییک محصول ۲۰۰۳ قطعا به لطف بازی تام کروز است که دیدنی می‌شود. کروز نقش یک مشاور ارتش آمریکا را بازی می‌کند که در رفت و آمد با سامورایی‌های ژاپنی غرق فرهنگ آن‌ها می‌شود و در نهایت هم مثل یک سامورایی می‌جنگد. سکانس جنگ پایانی فیلم و از خود گذشتگی کاراکتر تام کروز مخاطب را حسابی احساساتی می‌کند.

لبه فردا

لبه فردا

فیلم اکشن داگ لیمن با فیلمنامه‌ی کریستوفر مک‌‌کوآری که تام کروز در فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» او همیشه درخشیده است. محصول ۲۰۱۴ با بازی‌های خوب تام کروز و امیلی بلانت و شیمی بین آن دو نفر موفق می‌شود داستان جذابش را روایت کند. سربازی که با نیروهای بیگانه می‌جنگد و هر بار که می‌خوابد روز قبلش دوباره تکرار می‌شود تا زمانی که بمیرد و دوباره روز از نو و روزی از نو. حالا باید به کمک یک زن این چرخه را بشکند. تام کروز در صحنه‌های اکشن فوق‌العاده است.

ماموریت غیرممکن

ماموریت غیرممکن

کاراکتر اتان هانت با بازی تام کروز سال ۱۹۹۶ روی پرده سینما متولد می‌شود اما انتخاب ما تام کروزی است که سنی از او گذشته ولی همچنان مثل روزهای جوانی‌اش پرانرژی بازی می‌کند. فقط صورتش پخته‌تر شده است. در «ماموریت غیرممکن: ملت یاغی» به کارگردانی کریستوفر مک‌کوآری باید یک سندیکایی را نابود کند که می‌خواهند گروه ضربت تام کروز را برای همیشه از بین ببرند. صحنه موتورسواری فیلم نفس‌گیر است.

وثیقه

وثیقه

و دست آخر وینسنت فیلم «وثیقه» مایکل مان. محصول ۲۰۰۴. یک فیلم درجه یک و یک آدمکش متفاوت. وینسنت سوار یک تاکسی می‌شود تا به محلی برود که قربانی‌اش آنجاست. از شانس بد راننده تاکسی قتل جلوی چشمش اتفاق می‌افتد و حالا وینسنت او را مجبور می‌کند که در ادامه‌ی شب هم همراهش باشد و رابطه‌ی ویژه‌ای بین این دو نفر شکل می‌گیرد. وینسنتی که برای خودش یک فیلسوف است. صحنه اسلحه کشیدن در کلوب و دفاع جیمی فاکس و تام کروز از یکدیگر درخشان است. به علاوه‌ی همه دیالوگ‌های حکیمانه ویسنت در تاکسی. تام کروز با موی جو گندمی بازی درونگرای فوق‌العاده‌ای در یک اکشن ویژه از خودش نشان می‌دهد.

فیلم مورد علاقه‌ی شما از تام کروز، ستاره‌ای که گویا اکسیر جوانی خورده چیست؟

بیشتر بخوانید: سرگرم‌کننده‌ترین فیلم‌های قرن بیست و یکم

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar ali

    american made

  2. Avatar عرشیا دوستی

    ماموریت غیر ممکن فال اوت
    وثیقه
    لبه فردا

  3. Avatar عرشیا دوستی

    همه فیلم ها ارزش چندین و چند بار دیده شدن رو دارن
    یکی بهترین هاست و وضعیت نشون میده که خواهد بود

  4. Avatar مهدی

    Jack Reacher
    Vanilla Sky
    Eyes Wide Shut
    این ۳ تا فیلم تام کروز حرف نداره تو فیلم Vanilla Sky تام کروز با پنه لوپه کروز هم بازی هست و در فیلم Eyes Wide Shut تام کروزبا نیکول کیدمن بازی میکنه اون موقع نیکول کیدمن همسر تام کروز بود فیلم Eyes Wide Shut به گارگردانی Stanley Kubrick هست Stanley Kubrick از گارگردان های معروف دنیا بود که در سال ۱۹۹۹ چشم از جهان فرو بست

  5. Avatar مصطفی

    ماموریت غیر ممکن

    1. Avatar گلی

      من به جز فیلمایی ک شما و دوستان گفتین، “شوالیه و روز” رو هم خیلی دوست داشتم.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه