ستاره شگفت‌انگیزی به نام تام کروز و رقصیدن به شیوه فرمان‌آرا

۲۲ خرداد ۱۴۰۲

اولین ویدیوکست سینمایی بعد از جام جهانی بخش‌های متنوعی پیدا کرده است. با تریلر یکی از فیلم‌هایی شروع کرده‌ایم که از هفته آینده پخش جهانی‌اش شروع می‌شود: فیلم جدید ماموریت غیرممکن ششمین فیلم از سری این فرانشیز است که تام کروز ۵۶ ساله همچنان در آن نقش اتان هانت را بازی می‌کند. نکته‌اش این است که این بازیگر هنوز هم برای بسیاری از صحنه‌های اکشن خودش تمرین می‌کند و بدون بدل سر صحنه می‌رود.

در بخش بعدی بهترین درام‌های نامزد اسکار تلویزیونی را مورد بررسی قرار دادیم.

آمریکایی‌ها/The Americans

از شبکه اف.ایکس پخش می‌شود این سریال تلویزیونی جاسوسی یک نکته جذاب دارد. خالق این سریال و تهیه‌کننده‌اش جو وایزبرگ خودش افسر سابق سازمان اطلاعات و امنیت آمریکا (سیا) بوده است. هسته اصلی قصه درباره ازدواج الیزابت و فیلیپ جنینگز دو افسر جاسوس است که تصمیم دارند علیرغم مشکلات کاری‌شان زندگی و بچه‌هایشان را هم حفظ کنند. آنها برای جاسوسی از شوروی به آمریکا فرستاده می‌شوند. داستان سریال در دهه ۸۰ و اواخر سال‌های جنگ سرد اتفاق می‌افتد.

تاج/  The Crown

باز هم سریال دیگری از نت‌فلیکس. پیتر مورگان خالق و فیلمنامه‌نویس انگلیسی ید طولایی در نوشتن فیلمنامه‌ فیلم‌هایی با محوریت سلطنت انگلستان دارد. در سریال «تاج» او سراغ سلطنت ملکه الیزابت دوم رفته و از زمان ازدواج او از سال ۱۹۴۷ و دوران سلطنتش را به تصویر کشیده است

بازی تاج و تخت/ Game of Thrones

سریال محبوب شبکه HBO واقعا نیاز به معرفی دارد؟جهانی که جورج.آر.آر.مارتین خلق کرده و سال‌هاست که در تعداد بیننده و دانلودهای قانونی و غیرقانونی رکوردشکنی می‌کند.

سرگذشت ندیمه/ The Handmaid’s Tale

شبکه هولو با این سریال وارد رقابت با بقیه شبکه‌ها شد. سریالی که براساس رمان دهه هشتادی مارگارت آتوود به همین نام ساخته شده. نکته‌ای که باعث توجه زیاد به این سریال شده این است که در دوران ترامپ سریال روی آنتن رفت. سریالی که داستان ضدآرمانشهری(دیستوپیا) را روایت می‌کند که در آن زنان به چشم یک ابزار دیده می‌شوند. آمریکا در دوران متعصبان مسیحی به سر می‌برد و زنان فقیر شبیه برده در اختیار خانواده‌های ثروتمند قرار می‌گیرند تا آنها را صاحب فرزند کنند.

چیزهای عجیب/Stranger Things

یک سریال اینترنتی آمریکایی از شبکه نت‌فلیکس، در سبک علمی تخیلی و وحشت روانشناختی است که توسط برادران دافر ساخته شده ‌است. داستان بسیار جذاب و شخصیت‌پردازی مناسب از دلایل موفقیت سریال اعلام شده‌است. « شخصیت‌های اصلی سریال چهار نوجوان هستند. وقایع سریال در دهه هشتاد میلادی در ایالت ایندیانا رخ می‌دهد و خط داستانی اصلی سریال درباره چیزهای عجیبی است که در این شهر رخ داده و شخصیت‌های سریال را درگیر خود می‌کند.

این ما هستیم/ This Is Us

سریالی از شبکه NBC که داستان سه خواهر و برادر را به نام کوین و کیت و رندال که با نام «سه غول بزرگ» مشهور هستند، روایت می‌کند. سریال در زمان حال و با تعداد زیادی فلاش‌بک روایت می‌شود.

وست‌ورلد/ Westworld

سریال پیچیده جاناتان نولان و همسرش لیزا جوی که با جهان جی.جی.آبرامز هم مخلوط شده است از شبکه HBO پخش می‌شود! داستان این سریال علمی-تخیلی در یک شهر بازی وسترن خیالی در غرب آمریکا اتفاق می‌افتد که ساکنان آن را انسان‌های مصنوعی که «میزبان» نام دارند، تشکیل می‌دهند. از سوی دیگر، گروهی از انسان‌های واقعی که «تازه‌واردان» یا «مهمانان» نام دارند، با پرداخت مبالغی زیاد می‌توانند وارد محوطه پارک وست‌ورلد شوند و هرکاری که مایل باشند را انجام دهند و قادر خواهند بود تا با میزبانان هرطور که می‌خواهند رفتار کنند، بدون آنکه ترسی از تلافی توسط میزبانان داشته ‌باشند. اما کم‌کم طراح پارک که به طرز مرموزی مرده طبق نقشه‌ای که از پیش کشیده میزبانان را جوری طراحی می‌کند که به ناخودآگاه‌شان، آگاه شوند و همه چیز پیچیده می‌شود.

بعد از معرفی کوتاه این سریال‌ها که می‌توان از آنها به عنوان بهترین سریال‌های درام این روزها نام برد و دیدنشان را توصیه کرد در بخش نقد سراغ یک فیلم ایرانی روی پرده رفته‌ایم: «دلم می‌خواد» از بهمن فرمان‌آرا که پیش‌تر اسمش «دلم می‌خواد برقصم» بود. فرمان‌آرا از کارگردانان نسل اول سینمای ایران است و طبعا دیدن فیلم‌هایش کنجکاوی‌برانگیز. هر چند «دلم می‌خواد» به دلیل کارگردانی دمده‌اش جزو ضعیف‌ترین فیلم‌های او قرار می‌گیرد.

در ادامه شاهد تریلر و عکس‌هایی از سه فیلم پرفروش باکس‌آفیس جهانی خواهید بود که به اختصار معرفی‌شان کرده‌ایم.

در بخش آخر هم معرفی فیلم کلاسیک داریم. فیلم کلاسیک این هفته «نامه زن ناشناس» شاهکار ماکس افولس است. فیلم محصول دهه ۴۰ است و اقتباسی از رمانی از اشتفان تسوایک با بازی جوآن فونتین و لویی ژوردان در نقش‌های اصلی. افولس را یکی از اساتید سینما می‌دانند. سبک بصری فیلم‌هایش زیبا و بسیار پیچیده است. حرکات دوربین در فیلم‌هایش روان و میزانسن‌هایش به شدت پیچیده هستند. از فیلم‌های دیگر او می‌توانید «لولامونتز»، «چرخ و فلک»، «LE PLAISIR»  و «لحظه غفلت» را برای دیدن توصیه کرد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar حسین میم

    توضیحات درباره سریال the Americans پر از غلطه: سریال متعلق به شبکه FX ـه. نقش های اصلی جاسوس کا.گ.ب هستند (نه “سیاست”). از شوروی به آمریکا اومدند (نه بر عکس) و سریال اوایل دهه ۸۰ رو روایت میکنه (از ۱۹۸۱ شروع میشه) نه میانه

    1. Avatar حسین میم

      نام شبکه رو در ویدیو درست گفتید. منتها مثل متن اشتباها اون ها رو جاسوس سیا معرفی کردین (احتمالا به خاطر شغل پیشین سازنده سریال)
      پ.ن. سریال در ۶ فصل تموم میشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه