آیا بی‌آینه‌ها پایان عصر طلایی DSLRها را رقم خواهند زد؟

۲۲ خرداد ۱۴۰۲

در سری جدید ویدئوکست‌های تکنولوژی دیجی‌کالا مگ این بار به دنیای عکاسی سرک کشیده‌ایم و دو دسته از مهم‌ترین خانواده‌های دوربین عکاسی را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم. دوربین‌های عکاسی DSLR سال‌هاست که ابزار دست عکاسان حرفه‌ای رشته‌های مختلف هستند اما چند سالی است که دوربین‌های بی‌آینه به رقیبی جدی برای DSLRها تبدیل شده‌اند. عکاسان حرفه‌ای دیگر مثل گذشته نمی‌توانند بی هیچ حرف و حدیثی به سراغ DSLRها بروند، بدون این که ویژگی‌های جالب دوربین بدون آینه را بررسی کرده باشند.

در هفته‌های اخیر دو برند مشهور دنیای عکاسی یعنی نیکون و کانن، دوربین‌های بی‌آینه فول‌فریم خود را معرفی کردند. روی آوردن این دو غول دنیای DSLRها به تولید دوربین‌های بی‌آینه برای عکاسان حرفه‌ای، می‌تواند نوید بخش آینده‌ای درخشان برای دوربین‌های بی‌آینه باشد.

اما آیا دوربین‌های بی‌آینه می‌توانند DSLRها را به طور کامل از رده خارج کنند و اصلا آیا تهدیدی برای این دوربین‌های همه چیز تمام به شمار می‌روند؟

امروز با مهدی مومن‌زاده که خودش سال‌ها با دوربین‌های DSLR عکاسی کرده، این موضوع را مورد بررسی قرار داده‌ایم. مهدی ابتدا تاریخچه دوربین‌های عکاسی با لنزهای قابل تعویض را بررسی کرده و سپس به مقایسه ویژگی‌های هر یک از دوربین‌های DSLR و بی‌آینه می‌پردازد. در این گفت‌و‌گوی جذاب با ما همراه باشید.

دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar ناصر صادقی

    الان ساعت ۳:۴۷ نصف شبه و من همین الان این پادکست عالی رو به آخر رسوندم. بعضی وقت ها که خوابم نمی گیره می شینم پادکست های دیجی کالا رو می بینم امشب هم چندتاشو باز کردم که به ترتیب ببینم و چون زیاد به عکاسی عللاقه ندارم اینو نگه داشتم آخر سر. ولی بعد اینکه دیدم واقعا لذت بردم برای منی که اطلاعات چندانی تو زمینه دوربین نداشتم خیلی چیزارو روشن کرد. متشکرم ازتون.

  2. Avatar امین

    دوربین‌های بی‌آینه فقط یک نقطه ضعف دارند و اون باتری بسیار ضعیف اونهاست.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه