۵ راه ساده برای کاهش استرس

۲ آذر ۱۳۹۹

نگرانی در مورد مشکلات مالی، فشار سنگین کارها، بزرگ کردن کودکان، فصل تمام نشدنی امتحانات و مشکلات دیگر در شما ایجاد استرس و اضطراب می‌کند؟ تنها شما نیستید که با علائم استرس و اضطراب در طول روز دست و پنجه نرم می‌کنید. علائمی مثل بی‌خوابی، ریزش مو، کاهش انرژی، سردرد، درد و گرفتگی عضلات، مشکلات گوارشی، تپش قلب، تنگی نفس و کاهش میل جنسی می‌توانند به دلیل استرس زیاد باشند. هرکدام از این علائم به تنهایی آزار دهنده و غیرقابل تحمل هستند. خوشبختانه با کاهش استرس می‌توان در مدت زمان کمی این علائم را از بین برد و از زندگی بدون استرس لذت برد. اما راه‌های کاهش استرس چیست و چطور می‌توان به آن غلبه کرد؟

چند راه برای کاهش استرس وجود دارد اما همگی برای اثرگذاری نیاز به کمی صبر و مداومت دارند. تحقیقات زیادی نشان داده که بیشتر میزان استرس ما به دلیل سبک زندگی نادرست ماست. استفاده بیش از حد از شبکه‌های اجتماعی در روز، گذراندن زمان زیادی پشت ترافیک، عدم تحرک کافی، مصرف بیش از حد خوراکی‌های شیرین و کافئین و استراحت کم می‌تواند باعث ایجاد یا افزایش اضطراب در سنین مختلف شود.

در عوض ورزش کردن حتی خیلی کم، مطالعه، محدود کردن مصرف خوراکی‌های شیرین و کافئین‌دار در طول روز، از افزایش اضطراب جلوگیری می‌کند. خوراکی‌های مفید با بهبود فشار خون و رساندن مواد مغذی به بدن می‌توانند از هرگونه استرس و اضطراب پیشگیری کنند. در ویدیو این هفته ۵ راه ساده برای کاهش استرس به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید آن‌ها را خیلی ساده به سبک زندگی خود اضافه کنید. با این چند روش ساده به مرور می‌توانید به اضطراب خود غلبه کنید و استرس‌های زندگی را کاهش دهید. راه‌های کاهش استرس آنقدر که فکر می‌کنید پیچیده نیستند و با چند تغییر ساده دست‌یافتنی هستند.

بیشتر بخوانید: ۱۵ روش موثر برای داشتن یک زندگی آرام

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar #AAA

    مفید بود ولی یه سوال :چرا موقعیت گردنتونو یجوری میگیرین که چال گونتون بیشتر دیده بشه؟

  2. Avatar Arezoo Pure

    خییییلی عالی بود مرسی🤩😍❤❤

  3. Avatar Jalal

    سلام تارا خانم.ممنون از اطلاعات خیلی خوب و مفید شما

  4. Avatar نرگش

    خیلی خیلی ممنون واقعا نکته هایی که نوشتید بسیار اثر بخش هستند

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه