عکاسی نجومی را از کجا شروع کنیم؟

۲۲ خرداد ۱۴۰۲

طبیعتا بیشتر مواقع در ویدیوکست‌های مدرسه عکاسی موبایل به موضوعاتی می‌پردازیم که با دوربین گوشی موبایل سر و کار دارند. ولی این هفته به سراغ ژانری از عکاسی رفته‌ایم که شاید کمتر به ذهن عکاسان موبایل برسد: عکاسی نجومی.

آسمان شب و اتفاقاتی که در آن رخ می‌دهد از دیرباز ذهن بشر را به خود مشغول می‌کرده است. تا آنجا که در بسیاری از فرهنگ‌های باستانی طالع انسان‌ها با اجرام سماوی پیوند می‌خورده و سرنوشت جنگ‌ها را با رصد ستارگان پیش‌بینی می‌کردند. هر چند امروزه با پیشرفت علم و تمدن دیگر کمتر کسی به این گونه خرافات توجه می‌کند، ولی همچنان رمز و راز آسمان شب می‌تواند چشمان انسان‌ها را مسحور خود کند.

در این میان برخی از افراد چنان شیفته‌ی آسمان شب و عظمت بی‌انتهای آن شده‌اند که تلاش می‌کنند آن را به شیوه‌های مختلف در قاب عکس به تصویر بکشند. رازآلودگی آسمان شب، عکاسی نجومی را هم برای عکاس و هم برای بیینده‌ی عکس به یکی از جذاب‌ترین ژانرهای عکاسی تبدیل می‌کند.

اما برای تبدیل شدن به یک عکاس نجومی از کجا باید شروع کنیم؟ به چه دوربین، تجهیزات و مهارت‌هایی نیاز داریم؟ آیا با دوربین گوشی موبایل هم می‌توان عکس نجومی گرفت؟ این‌ها برخی از سوالاتی است که با تماشا کردن ویدیوکست این هفته به پاسخ آن‌ها خواهید رسید.

در ویدیوکست این هفته قصد داریم با همراهی مهدی مؤمن‌زاده شما را با عکاسی نجومی، تعریف آن و ابتدایی‌ترین ابزارها و مهارت‌های لازم برای آن آشنا کنیم.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar hesam

    با سلام. لطفا نرم افزارهای موبایلی آسمان نما رو معرفی کنین. بخصوص نرم افزار پیش بینی حرکت اجرام آسمانی. ممنون

  2. Avatar سارا طاهری

    لطفا ویدیو ها رو با حجم های مختلف قرار بدید چون الان خیلی حجم این ویدیو زیاده و سرعت نت ما کمه و نمیتونیم ببینیم…

  3. Avatar سجاد

    منظر قسمت های بعدی هم هستیم

  4. Avatar سجاد

    با این وضع قیمت دوربین واقعا حسرتش به دل آدم می مونه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه