مدیرعامل دیجی‌کالا از دلایل حضور کالاهای غیردیجیتال و صنایع دستی در این سایت می‌گوید

۴ اسفند ۱۴۰۰

سعید محمدی، از بنیانگذاران و مدیرعامل دیجی کالا چند روز مانده به پایان نمایشگاه صنایع دستی از این نمایشگاه و غرفه دیجی‌کالا بازدید کرد و مهمان پادکست سیاوش صفاریان‌پور شد.

صفاریان‌پور بحث را با این موضوع شروع می‌کند که مخاطبان دیجی‌کالا می‌خواهند مدرن‌ترین و به روزترین امکانات را از دیجی‌کالا دریافت کنند و هرچند در سال‌های اخیر زمینه‌های فعالیتش را گسترش داده است اما ورودش به عرصه صنایع دستی عجیب بوده. صفاریان‌پور از محمدی پرسید که چطور اصلا دیجی‌کالا وارد حوزه صنایع دستی شد. سعید محمدی در جواب گفت: «شاید چند سال پیش دیجی‌کالا فقط در فضای تکنولوژیک و کالاهای مربوط به این فضا فعالیت می‌کرد اما در طی ۵-۶ سال گذشته به سمت کالاهای دیگر هم حرکت کرد تا بتواند به ماموریتی که برای خودش تعریف کرده بود، یعنی تبدیل شدن به بازار جامعی از محصولات برسد که کاربر دیجی‌کالا بتواند همه نیازهای مختلف به کالاهای مختلف را در یک مقصد با بهترین تجربه خرید داشته باشد. صنایع دستی هم چهار سالی است که به سبد کالایی دیجی‌کالا اضافه شده که دو دلیل هم دارد: یکی اینکه به هر حال صنایع دستی هم یکی از گروه‌های محصولی بوده که به هر حال باید برای تکمیل کردن سبد محصولی در دیجی‌کالا می‌بود اما دلیل دیگرش این بود که احساس کردیم دیجی‌کالا می‌تواند کمک زیادی به صنعت صنایع دستی بکند و نقش پررنگی به عنوان بازار یا خرده‌فروش صنایع دستی ایفا کند و به همین دلیل هم حتی زودتر از خیلی از گروه‌های کالایی دیگر صنایع دستی به دیجی‌کالا اضافه شد.»

سعید محمدی معتقد است که اگر صنایع‌دستی دائم جلوی چشم باشند می‌توانند در زندگی مردم حضور پررنگ‌تری پیدا کنند چون در حال حاضر ممکن است آدم‌ها در سفر به یکی از استان‌ها با صنایع دستی آن استان آشنا شوند و حالا اگر به هر دلیلی نتوانند خرید کنند شاید تا ده سال بعدش این فرصت پیش نیاید.

با جریان حضور صنایع دستی در دیجی‌کالا در این پادکست بیشتر آشنا می‌شوید.

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه