معرفی لپ‌تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Ideapad 100 – A

۱۱ شهریور ۱۳۹۸

لپ‌تاپ‌های مدل  IdeaPad«لنوو» از تنوع فراوانی برخوردارند و تاکنون سری‌های مختلفی از آن‌ها در اندازه‌های متفاوت صفحه‌نمایش طراحی و تولید شده‌اند. یکی از این سری‌ها مدل ۱۵.۶اینچی «IdeaPad 100» است که طراحی بدنه‌ی آن ساده و معمولی است و یک گزینه‌ی مناسب برای کاربری‌های روزمره در محیط‌های خانگی و اداری محسوب می‌شود. بدنه‌ی این لپ‌تاپ چه برای قسمت‌های داخلی و چه برای قسمت‌های خارجی کاملا از پلاستیک مشکی‌رنگ مات ساخته شده است. بدنه‌ی IdeaPad 100 حدودا ۲۲.۵ میلی‌متر ضخامت و ۲.۳ کیلوگرم وزن دارد که به استاندارد لپ‌تاپ‌های میان‌رده نزدیک است. صفحه‌نمایش ۱۵.۶اینچی انتخاب‌شده برای این مدل، پنل TFT و وضوح HD با روکش براق دارد که یک نمونه‌ی معمولی به‌شمار می‌رود.

کیبورد جزیره‌ای کامل این محصول تایپ‌کردن‌های طولانی را راحت‌تر کرده و با سرعت و دقت بیشتری می‌توان کار کرد؛ البته مقاومت کیبورد آنچنان زیاد نیست و به‌خصوص در قسمت‌های میانی، با کمی فشار به سمت پایین خم می‌شود. تاچ‌پد هم از یک پد و یک کلید سرتاسری زیر پد تشکیل شده که از لحاظ ظاهری کمی بهتر از تاچ‌پدهای معمولی با دو کلید مجزاست. روی این لپ‌تاپ شاهد پورت‌های زیادی نیستیم و این کمبود به‌خصوص درباره‌ی پورت‌های USB کاملا مشهود است که به دو عدد USB یکی از نسل ۳ و یکی از نسل ۲ محدود می‌شود. درحالی‌که اکثر لپ‌تاپ‌ها حداقل سه پورت USB دارند؛ پس بهتر است در انتخاب نوع و تعداد ابزارهای جانبی خود دقت کنید؛ چراکه برای مثال، اتصال ماوس بلوتوث با دانگل، یکی از پورت‌ها را اشغال کرده و تنها یک پورت USB خالی خواهید داشت.

خبری هم از پورت VGA نیست و تصویر را فقط از طریق یک پورت HDMI می‌‌توان به مانیتورهای خارجی یا ویدئو پروژکتورها منتقل کرد. این کانفیگ از IdeaPad 100 به پردازنده‌ی مرکزی Core i3 5005U اینتل، پردازشگر گرافیکی Nvidia GeForce 920M با دو گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی، ۴ گیگابایت رم و ۵۰۰ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز شده است که به‌خوبی از پس کارهای معمول روزمره برمی‌آیند؛ اما نباید انتظار اجرای روان بازی‌ها، نرم‌افزارهای گرافیکی و محاسباتی سنگین را از آن‌ها داشته باشید. درمجموع این مدل از لپ‌تاپ IdeaPad 100 پانزده اینچی را می‌توان یک لپ‌تاپ اقتصادی از لحاظ قیمتی و کاربردی برای انجام امور سبک روزمره دانست.

خرید ساعت Gear S2 دیجیکالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه