مقایسه آیفون ۸ و آیفون ۷ در دیجی‌کالا مگ

۱۰ شهریور ۱۳۹۸

همان‌طور که می‌دانید آیفون ۸ به دیجی‌کالا مگ آمده است. پیش از این در یک ویدیو با هم نگاهی نزدیک‌تر به آن انداختیم. حال نوبت آن رسیده که این آیفون جدید را در کنار نسل قبل قرار دهیم و مقایسه کنیم. آیفون ۶ در سال ۲۰۱۴ با طراحی جدیدی که داشت به یکی از موفق‌ترین محصولات اپل تبدیل شد. آیفون ۸ چهارمین نسلی است که از همان طراحی استفاده می‌کند. بنابراین آیفون ۸ از نظر طراحی تفاوت زیادی با آیفون ۷ ندارد و می‌توان آن را به نوعی آیفون ۷ اس تلقی کرد. تنها تفاوت ظاهری آیفون ۸ این است که به جای بدنه‌ی یکپارچه‌ی آلومینیومی، از ترکیب پنل پشتی شیشه‌ای و یک فریم آلومینیومی در آن استفاده شده. به لطف بدنه‌ی شیشه‌ای، این آیفون بالاخره از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. آیفون‌های جدید از قابلیت شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کنند. البته شارژر مناسب این کار را باید جداگانه بخرید.

ابعاد آیفون ۸ به دلیل بدنه‌ی شیشه‌ای چیزی در حدود یک دهم میلی‌متر افزایش پیدا کرده و وزن آن هم ۱۰ گرم بیشتر شده است. البته این تغییرات آن‌قدر کم است که اصلا متوجه آن‌ها نمی‌شوید و احتمالا می‌توانید از همان کیس‌های آیفون ۷ برای مدل جدید استفاده کنید. ویژگی‌هایی مثل حذف جک هدفون، دکمه هوم غیرفیزیکی، حسگر اثر انگشت و گواهینامه IP67 بدون تغییر به نسل جدید منتقل شده‌اند. اما تغییرات در زیر پوست آیفون ۸ اندکی چشمگیرتر است.

آیفون ۸ به پردازنده‌ی جدید A11 Bionic مجهز شده که از نسل قبل بسیار قدرتمندتر است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که این پردازنده، همان پردازنده‌ای است که در آیفون X هم استفاده خواهد شد. البته آیفون ۸ همچنان مثل آیفون ۷ تنها ۲ گیگابایت رم دارد. در کمال تعجب ظرفیت باتری آیفون ۸ نسبت به آیفون ۷ اندکی کمتر شده است. ولی طبق گفته‌ی اپل، به دلیل پردازنده‌ی بهینه‌تر، شارژدهی تفاوتی با نسل قبل نخواهد داشت.

صفحه‌نمایش آیفون ۷ از نظر دقت رنگ جزو بهترین‌ها محسوب می‌شد. حالا اپل این صفحه‌نمایش را به تکنولوژی True Tone هم مجهز کرده تا در این زمینه باز هم بهتر شود. این تکنولوژی می‌تواند دمای رنگ صفحه‌نمایش را متناسب با نور محیط تنظیم کند. اسپیکرهای استریوی آیفون ۸ هم تقویت شده‌اند و ۲۵ درصد صدای بلندتری تولید می‌کنند.

آیفون ۸ همچنان به یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال مجهز است. ولی سنسور بزرگ‌تر در کنار پردازنده‌ی تصویر اختصاصی در تراشه‌ی A11 باعث شده کیفیت این دوربین نسبت به آیفون ۷ کاملا بهتر باشد. علاوه بر این، با اتکا به پردازنده‌ی قوی A11، آیفون جدید می‌تواند ویدیوهای ۴K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه و ویدیوهای اسلوموشن ۲۴۰ فریم در ثانیه با رزولوشن ۱۰۸۰p ضبط کند. اپل در نسل جدید مدل پایه ۳۲ گیگابایتی و مدل ۱۲۸ گیگابایتی را حذف کرده و حالا می‌توانید تنها بین دو گزینه‌ی ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی انتخاب کنید.

digi_buy_label5-1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar رادین

    از آیفون ۶ به بعد مدل اس وجود ندارد

  2. Avatar amir

    ببخشید میخاستم بدونم قاب های ۷به ۸میخوره؟

  3. Avatar Vida

    من عکس آیفون۶ رو با آیفون٨ در شرایط مساوی مقایسه کردم آیفون۶ کیفیت بهتری داشت. پرزهای حوله رو ۶ به وضوح نشون میده اما دوربین ٨ نه، بعلاوه رنگ هاش خیلی جیغ و غیرواقعی شده.

  4. Avatar Hadi

    شرمنده دگه فکر اینو نکرده بودن شما ظاهربینی

    1. Avatar مممم

      یه مدت که گیرتون به اچ تی سی ظاهر تکراریش بود حالا شده ظاهر بینی؟ جالبه

  5. Avatar Amir HiTi

    با سلام
    می خواستم بدونم رنگ قرمزش کی و چه موقع ای تولید می شه و همینطور کی مدل اس این آیفون وارد بازار میشه؟

  6. Avatar شهاب

    خیلی رنگ گلدش قشنگه و بدون شک از شما میخرمش … لطفا با قیمت مناسب و واقعی موجودش کنید سریعتر

  7. Avatar ///mahdispd

    چه راحت میشه یه ایفون شیشو ب عنوان ایفون ۸ ب مردم قالب کرد!!! از جلو هیییچ تفاوتی ندارن

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه