مقایسه گلکسی S8 پلاس و گلکسی S7 Edge در دیجی‌کالا مگ

۱۰ شهریور ۱۳۹۸

با در دست گرفتن گلکسی S8 پلاس پیش از هر چیز محو تماشای صفحه‌نمایش آن خواهید شد. صفحه‌نمایشی که تقریبا تمام سطح رویی گوشی را پوشانده است. بی‌شک سامسونگ سرمایه‌گذاری ویژه‌ای در زمینه‌ی طراحی این گوشی کرده. روند حرکت به سوی گوشی‌هایی با حاشیه‌ی صفحه‌نمایش کمتر با معرفی سری Edge شروع شد و گلکسی S8 گامی بلندتر در همین راستا است. برای اولین بار به نظر می‌رسد لبه‌های خمیده جزئی ذاتی از طراحی گلکسی S8 هستند. احتمالا به همین دلیل بر خلاف سال‌های گذشته هر دو مدل گلکسی S8 به صفحه‌نمایش خمیده مجهز شده‌اند. صفحه‌نمایشی با نسبت ابعاد عجیب ۱۸.۵ به ۹ که سامسونگ به آن لقب Infinity Display را داده است.

گلکسی S8 پلاس مدلی است که باید آن را نسل بعدی گلکسی S7 Edge بدانیم. حاشیه‌های صفحه‌نمایش در S8 پلاس به طرز چشمگیری از S7 Edge باریک‌تر است. بدین ترتیب سامسونگ موفق شده در بدنه‌ای تقریبا هم‌اندازه، یک صفحه‌نمایش بزرگ ۶.۲ اینچی را جای دهد. با توجه به این که ۸۲ درصد از فضای جلوی S8 پلاس را صفحه‌نمایش پوشانده، دیگر جایی برای لوگوی سامسونگ و دکمه‌ی هوم فیزیکی وجود نداشته. در نتیجه سامسونگ برای اولین بار در گلکسی S8 از کلیدهای مجازی روی صفحه‌نمایش استفاده و حسگر اثر انگشت را به پشت گوشی منتقل کرده است. در گلکسی S8 همچنین می‌توانید از اسکنر عنبیه برای باز کردن قفل گوشی استفاده کنید.

دوربین اصلی گلکسی S8 پلاس از نظر سخت‌افزاری تفاوتی با S7 Edge‌ ندارد. البته سامسونگ می‌گوید از نظر نرم‌افزاری روی پردازش بهتر تصاویر کار کرده است. در مقابل رزولوشن دوربین سلفی از ۵ مگاپیکسل به ۸ مگاپیکسل افزایش پیدا کرده و دوربین سلفی به فوکوس خودکار هم مجهز شده است. باتری S8 پلاس با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعت در واقع اندکی از باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی S7 Edge کوچک‌تر است. ولی پردازنده‌ی جدید اگزینوس ۸۸۹۵ علاوه بر سرعت و قدرت بیشتر، از نظر مصرف انرژی هم بهینه‌تر شده.

سامسونگ در گلکسی S8 پورت microUSB را با USB-C جایگزین کرده است. ویژگی‌های دیگری مانند مقاومت در برابر آب و گردوغبار (گواهینامه IP68)، پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD، شارژ بی‌سیم و حتی جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون همچنان باقی هستند. گلکسی S8 با اندروید ۷ راهی بازار خواهد شد و در آن علاوه بر «گوگل اسیستنت» (Google Assistant) از دستیار هوشمند اختصاصی سامسونگ به نام «بیکسبی» (Bixby) هم استفاده شده است. گلکسی S8 پلاس نسبت به S7 Edge یک دکمه‌ی فیزیکی اضافه روی لبه‌ی سمت چپ خود دارد که برای فعال کردن بیکسبی در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Javad

    من اس ۷ اج دارم خیلی هم از همه چیش راضیم حتا فرق زیاد نمیکنه . چون هر ۲ رمش ۴ گیگه . و هر دو دوربین با کیفیت ۴k دارن . بعدشم با گرافیک mail 880 فوق العادس با اگزینوس ۸۸۹۰

  2. nimasamsung

    ایا قطر s7 edge و s8 برابر است؟ لطفا خبر دهید قصد خرید دارم

  3. س

    من حاضرم s7 edge ام رو بفروشم و اینو بگیرم خیلی زیباست !

  4. mohammad

    واقعا از نظر کارایی خیلی فرق داره با اس۷؟من خودم بین ایفون۶ و۶اس فرق انچنانی ندیدم به نظر شما ارزش هزینه کردن داره که به جای اس۷،اس۸رو بخریم؟

  5. محمد امینی

    با عرض سلام و خسته نباشید

    سنسور به‌ کار گرفته شده در گلکسی اس ۸ “Sony IMX333” است و در اس ۷ “Sony IMX260” است. بنابراین از نظر سخت افزاری با هم متفاوت هستند. پس اینکه گفته شده “دوربین اصلی گلکسی S8 پلاس از نظر سخت‌افزاری تفاوتی با S7 Edge‌ ندارد” چندان صحیح نیست.

    1. مملو

      عزیزم پردازشگر ربطی به سخت فزار دوربین نداره

      1. ارسی

        محمد امینی درست گفته.ربطی به پردازشگر نداره.سنسور خام دوربین،تو هر دو مدل با اسنپدراگون یا اکسینوس تغییر کرده،دوربی های با سنسور جدیدتر استفاده شده.تو بررسی هر دو سنسور اگه مطالعه بفرمایین،به رغم اندازه ها و شماره های برابر،ولی کیفیت نورگیری و سرعت هماهنگی پیکسل ها بالاتر رفته.
        ناگفته نماند،سنسور سونی قابلیت ۹۶۰فرم بر ثانبه برای اسلوموشن رو داره ولی سامسونگ نتونسته ازین مزیت بهره ببره و دلیلشم عدم توانایی سنسور های ایسوسل بود.
        سنسورهای سونی برای اس۸ های اسنپدراگون استفاده شده و گوشی های ما که اکثرا اکسینوس هستن از ایسوسل بهره میبرن.احتمالا شارپتر بودن و حتی اوور شارپی تو مدل اکسینوس میتونه به ایسوسل مربوط باشه

    2. ارسی

      درسته.تو مشخصات دقیقا دو سنسور برابر هستن ولی از نظر تکنیکی بالاخره مدل بالاتر سنسور روش نصب شده.علاوه بر سنسور سونی که روی ورژن اسنپدراگون نصب شده ،سنسور ایسوسل که روی گوشی های اکسینوسی نصب شده هم یه مدل بالا رفته و از isocell k5L2m1 تو اس۷ به isocell k5L2m2 رسیده.من اس۷ اج رو با اس۸ تعویض کردم و بیشتر تمرکزم رو نمایشگر و بقیه موارد بود ولی تو کمال ناباوری،دوربین و کیفیت عکس ها بیشتر از تصوراتم تغییر کرده.مخصوصا تو شب که از اون وایت بالانس همیشه زرد و نه چندان با جزییات اس۷،به عکس شفاف و با جزییات تغییر کرده که جای خوشنودی داره

  6. mahmoud

    گوشی های موبایل در حال حاضر به حدی از پیشرفت رسیدن که تا چند سال آینده نباید منتظر اتفاقات شگفت انگیزی در اونها باشیم!
    اضافه شدن USB-C و حذف دکمه فیزیکی هوم چیزیه که سالهای قبل سایر پچدمدارها به اون رسیده بودن.صفحه نمایش جدید ظاهر زیبا و جذابی را به گوشی داده اما بنظرم حذف حاشیه ها و پایین رفتن دکمه های مجازی، در دست گرفتن گوشی را سخت میکنه!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه