نگاه نزدیک به آیفون ۱۰ در دیجی‌کالا مگ

۱۱ شهریور ۱۳۹۸

در این ویدیو قصد داریم به آخرین پرچم‌دار اپل نگاهی دقیق‌تر بیندازیم. آیفون ۱۰ در چند سال اخیر یکی از مهم‌ترین آیفون‌هایی محسوب می‌شود که اپل معرفی کرده. به همین دلیل هم اپل در این گوشی جدیدترین، بهترین و به‌روزترین فنّاوری‌هایش را به کار برده است.

دکمه‌ی هوم معروف آیفون همراه با حاشیه‌های  بالا و پایین صفحه‌نمایش در این مدل حذف شده‌اند و جای آن‌ها را یک صفحه‌نمایش بزرگ ۵.۸ اینچی گرفته. اپل سرانجام مقاومت در برابر فنّاوری AMOLED و افزایش تراکم پیکسلی را هم کنار گذاشته است. صفحه‌نمایش امولد آیفون ۱۰ که اپل به آن لقب سوپر رتینا را داده، رزولوشن ۱۱۲۵ در ۲۴۳۶ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۵۸ پیکسل در اینچ دارد. این صفحه‌نمایش از استانداردهای Dolby Vision و HDR10 پشتیبانی می‌کند و علاوه بر فنّاوری لمس سه‌بعدی، قابلیت True Tone Display هم در آن به کار رفته است. قابلیت True Tone Display باعث می‌شود تراز سفیدی صفحه‌نمایش آیفون ۱۰ به صورت خودکار متناسب با نور محیط تنظیم شود.

طبیعتا با توجه به حذف شدن دکمه‌ی هوم در آیفون ۱۰ دیگر خبری از حسگر اثر انگشت هم نیست. در این آیفون جدید به جای TouchID از FaceID برای باز کردن قفل گوشی استفاده می‌شود. اپل مجموعه‌ای از حسگرها و دوربین‌ها را در برش کوچک بالای صفحه‌نمایش آیفون ۱۰ جای داده که با همکاری هم یک سیستم اسکنر سه‌بعدی چهره به نام TrueDepth Camera را تشکیل می‌دهند. با استفاده از این سیستم می‌توانید تنها با نگاه کردن به گوشی قفل آن را باز کنید. این سیستم کارایی‌هایی دیگری مانند انیموجی و امکان گرفتن عکس‌های پرتره با عمق میدان کم (بوکه) را هم به دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی آیفون ۱۰ اضافه کرده است.

دوربین دوتایی آیفون ۱۰ از نظر فنی شباهت زیادی به دوربین دوتایی آیفون ۸ پلاس دارد. هر دو دوربین واید و تله‌فتو همچنان سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارند و دیافراگم دوربین واید f/1.8 است. ولی در آیفون ۱۰ لنز هر دوربین به لرزشگیر اپتیکال مجهز شده و دیافراگم لنز تله‌فتو هم اندکی بازتر است و به f/2.4 رسیده. این دوربین دوتایی قابلیت‌هایی مثل زوم اپتیکال دو برابر و حالت پرتره را که ابتدا در آیفون ۷ پلاس دیده بودیم ممکن می‌کند. در دوربین آیفون ۱۰ حالت جدید Portrait Lighting هم که پیش از این در آیفون ۸ پلاس دیده بودیم وجود دارد. البته به لطف دوربین TrueDepth حالا امکان استفاده از این قابلیت به دوربین سلفی هم اضافه شده است.

قاب پشتی آیفون ۱۰ از جنس شیشه ساخته شده تا امکان پشتیبانی از شارژ بی‌سیم را فراهم کند. دور تا دور این بدنه‌ی شیشه‌ای را یک فریم از جنس استیل (فولاد ضد زنگ) در بر گرفته است. آیفون ۱۰ با داشتن تاییدیه IP67 در مقابل آب و گردوغبار هم مقاومت نسبتا خوبی دارد. در درون آیفون ۱۰ تراشه‌ی بسیار قدرتمند A11 Bionic همراه با ۳ گیگابایت رم، ۶۴ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و باتری ۲۷۱۶ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع قرار دارد.

iPhone X

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar Jones

    چرا آیفون ۱۰؟
    این گوشی معرفی شده توسط شما گوشی آیفون ایکس می باشد که یک نسخه مجزا نسبت به گوشی های سری اپل است و آیفون ۱۰ هنوز معرفی و رونمایی نشده و قرار بود که آیفون ۱۰ به زودی معرفی بشود

    1. Avatar ۹۷/۷/۱

      سلام دوست عزیز.
      X، ایکس تلفظ نمیشه. در واقع X در رومی به معنای ۱۰ هستش.
      گفتن ایفون ایکس یه غلط مصطلح تو بازار ایرانه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه