گفت‌وگوی سیاوش صفاریان‌پور با سیما سلمان‌زاده از گیلگمش؛ فصلنامه‌ای با نگاه جدی به صنایع دستی

۴ اسفند ۱۴۰۰

سیما سلمان زاده از فصلنامه گیلگمش مهمان یکی دیگر از پادکست‌های سیاوش صفاریان‌پور در غرفه دیجی‌کالا بود. فصلنامه‌ای که به قول صفاریان‌پور فراتر از یک نشریه و یک جریان فرهنگی است.

گیلگمش که در دو نسخه فارسی و انگلیسی منتشر می‌شود از زمان کنوانسیون راهنماهای گردشگری ایران که در تهران برگزار شد شروع به کار کرد تا سند مکتوب جامع و ماندگاری در اختیار مخاطبانی که از همه جای دنیا به دنبال راهنمای گردشگری در ایران بودند، ارائه کند. اولین ویژه‌نامه این فصلنامه آن زمان منتشر می‌شود و بعد از آن دو تیم محتوایی متفاوت برای انتشار مجله انگلیسی و فارسی به گیلگمش می‌پیوندند. تا امروز هشت فصلنامه فارسی و چهار فصلنامه انگلیسی گیلگمش منتشر شده که در آنها سعی کر‌ده‌اند به جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی ملموس یا ناملموس بپردازند.

سلمان‌زاده می‌گوید که نشریه‌شان را فقط مختص ایران نمی‌دانند چون در فصلنامه اینترنشنال و بین‌المللی آن همکارانی از سایر نقاط جهان هم دارند که تولید محتوا می‌کنند.

صفاریان‌پور در ادامه بحث به این ماجرا اشاره می‌کند که ما در جهانی زندگی می‌کنیم که تولید محتوا در بسترهای جدید و به روز در آن حرف اول را می‌زند.

گیلگمش به صنایع دستی نگاه جدی دارد و صفاریان‌پور در ادامه برنامه با سلمان‌زاده از این حرف می‌زنند که این فصلنامه قرار است به کدام جنبه از صنایع دستی بپردازد.

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه