آیفون ۱۰ یا گلکسی نوت ۸؛ آنچه شما گفتید

۲۲ خرداد ۱۴۰۲

اپل دو هفته‌ی پیش سرانجام از آیفون جدیدی که به مناسبت دهمین سالگرد معرفی اولین نسل این گوشی هوشمند طراحی کرده است رونمایی کرد؛ آیفون X که در واقع نام صحیح آن آیفون ۱۰ است. با توجه به این که سامسونگ هم به تازگی از آخرین پرچم‌دارش یعنی گلکسی نوت ۸ رونمایی کرده، خیلی‌ها معتقد هستند که رقابت اپل و سامسونگ برای فروش بیشتر در مرحله‌ی حساس و داغی قرار دارد. ما هم فرصت را از دست ندادیم و از شما خواستیم با شرکت در یک مطلب «شما بگویید»، نظر خود را در مورد این که کدام یک از دو گوشی آیفون ۱۰ و گلکسی نوت ۸ بهترند اعلام کنید. طبق معمول در این ویدیوکست دور هم جمع شده‌ایم تا بخشی از نظرات شما را بررسی و جمع‌بندی کنیم. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۴ دیدگاه
  1. Avatar Amy

    کسایی که دنبال کلاس هستن و می خوان از هر امکاناتی محروم باشن و پولشون رو بریزن دور آیفون ایکس مورد بسیار مناسبیه برای این کار اما اگه یگوشی همه فن حریف کپی بر ندا می خوایم نوت ۸ بگیرین من توی هر مقایسه ای که دیدم نوت خیلی بهتر از آیفون داشته مثل مقاومت .سرعت .باطری. و به خصوص دوربین من خودم هم نوت ۸ دارم هم نوت ۹ هم اس ۸ .هم اس ۹ هیچ کدومش از نوت ۸ بهتر نیست باور کنید نوت۸ تنها نقصی که نسبت به نوت ۹ داره اینه که صدای دوگانه نداره.

  2. Avatar مهرداد

    عزیزاى دلم هیچ گرانى و هیچ ارزانى بى دلیل نیست، در اینکه آیفون گوشى بهتریه هیچ جاى شکى نیست، من هم گوشى آیفون ندارم الان گوشى من htc هستش، اینکه نمیتونم گوشى آیفون بخریم، دلیل بر این نمیشه که بخواییم بگیم آیفون به درد نمیخوره پس چرا بیخودى بحث میکنید؟!!
    مطمئناً که آیفون غول تکنولوژى جهانه توى گوشى هاى موبایل
    لطفاً منطقى نظر بدید
    با تشکر

  3. Avatar حامد

    دوستان من ده روز قبل آیفون ده خریدم. دلم را به دریا زدم و با خودم گفتم چرا باید خودم را از لذت داشتن یک گوشی پیشرفته و درجه یک محروم کنم، و آیفون را خریدم.
    اولین تجربه داشتن یک گوشی غیر اندرویدی بود.
    ولی بعد از یک هفته آنرا با دویست هزار تومان ضرر پس دادم و نوت هشت خریدم.
    ولی تجربیات و مشاهداتم از آیفون ده چه بود؟
    ۱.گوشی فوق العاده قدرتمند و سریع بود. تاخیر در اجرای برنامه ها معنی نداشت.
    ۲.این انتقاداتی که به ناچ بالای گوشی میشه، حرف بی ارزشیه. باید این گوشی رو دستتون بگیرید تا متوجه بشید اصلا اون ناچ به چشم نمیاد و آزاردهنده نیست.
    ۳.تکنولوژی فیس آیدی خیلی جالب و تحسین برانگیز بود.
    ۴.سیری هم تجربه خاطره انگیزی رو براتون رقم می زنه.
    ۵.ولی بعد از چندساعت که از کار با گوشی گذشت کم کم مشکلات نمایان شدند، با اینکه من انسان ناتوانی در زمینه کار با گجتها و کلا حوزه آی تی نیستم، ولی به ستوه آمدم.
    ۶.همه شماره های مخاطبین سیم کارتم را به گوشی منتقل کردم ،دیدم که شماره ها بدون نام منتقل شده اند. تصمیم گرفتم شماره های ایمپورت شده رو پاک کنم و مخاطبین رو با حساب گوگلم همسازی کنم. ولی دیدم امکان حذف یکجای مخاطبین وجود نداره و در آیفون شما باید شماره ها رو تک تک پاک کنید. خلاصه با کلی تحقیق و مطالعه نرم افزاری رو پیدا کردم و شماره ها رو با اون پاک کردم.
    ۷.خیلی از نرم افزارهای مربوط به شغلم که در زمینه حقوق است را در آیفون از دست داده بودم.
    ۸. در آیفون کلیپ برد به اون شکلی که در اندروید می بینید وجود ندارد. و گوشی فقط یک چیز را کپی می کند. بر خلاف اندروید که می توانید موارد متعدد رو در کلیپ برد کپی کنید و هر وقت خواستید اونها رو پیست کنید.
    ۹.نرم افزار ضبط خودکار مکالمات در آیفون وجود نداره، یعنی نرم افزار رایگانی وجود نداره و شما باید در سال پنجاه تا صدهزارتومان پول بدید و این نرم افزارها رو بخرید و شارژ کنید. من از این اتفاق شوکه شده بودم.
    ۱۰.فایل منیجر کاملی وجود نداره البته قابلیتهایی در ios11اضافه شده بود ولی با اون چیزی که در اندروید می بینید خیلی فاصله داشت. مثلا نمی تونید همه فایلهای صوتی رو یکجا دسته بندی کنید.من فایلهای صوتی رو داخل share it گوش می دادم.
    ۱۱. نرم افزارهایی هم که هستند با مدل اندرویدیشان فرق دارند. مثلا در پلیرها قابلیتها کاهش پیدا کرده بود. در تلگرام نمی توانستم از مولتی اکانت که اخیرا به نسخه اندروید اضافه شده استفاده کنم،چون چنین چیزی وجود نداشت. یا مثلا در تلگرام آیفون شما نمی توانید همه پیام ها رو باهمدیگر پاک کنید و باید تک تک این کار رو انجام بدید و خیلی از جزییات دیگه که نوشتنشون سخته.
    ۱۲.باورتون میشه که شما در آیفون چیزی رو نمی تونید از اینترنت با مرورگر سافاری که مرورگیر پیش فرض گوشیه یا کروم و …. دانلود کنید.چون اپل به شدت کپی رایت رو رعایت می کنه، برای یک دانلود ساده باید browser های دیگه ای نصب کنید. هر وقت بخواهید چیزی دانلود کنید باید آدرس اون صفحه رو کپی کنید بیارید در یک برنامه دیگه و اونجا دانلودش کنید.
    ۱۳.این گوشی اصلا زیبا نیست. اصلا با گوشی های گلکسی سامسونگ از حیث زیبایی ظاهری خیلی متفاوته . البته این مورد سلیقه ایه.
    ۱۴.با خودم گفتم بسه، خسته شده بودم. حالا بگذریم از نرم افزارهای پولی که در اپ استور خریده بودم. بدبختی هایی که برای ساخت اپل آیدی کشیده بودم و کاور ۲۲۰هزارتومانی خود اپل که برای گوشی از همین دیجی کالا گرفته بودم.نیازهایم رو آیفون ده برطرف نکرده بود و خیلی از نرم افزارهای پیش فرض گوشی هم به درد ایران نمی خورد. مثل wallet برای مدیریت حسابهای بانکی یا home برای ندیریت هوشمند وسایل خانه و درب پارکینگ و …..
    خلاصه گوشی را به لطف آشنا بودن فروشنده پس دادم و نوت هشت خریدم و الان هم خیلی راضی ام. دیگه راجع به نوت هشت حوصله ندارم صحبت کنم.
    این مطلب رو هم اینجا نوشتم شاید روزی برای انسان بی غرضی که قصد تحقیق دارد مفید واقع شود.
    آیفون ده برای من خوب نبود ممکنه برای شما خوب باشه، فقط قبل از خرید فکر کنید، ببینید نیازهاتوت از گوشی چیه؟ و آیا به راحتی می تونید به اون نیازها در ios11 پاسخ بدید؟
    موفق باشید.

  4. Avatar فرهاد

    ببینین این یه واقعیته که قیمت آیفون ها از ابتدا تا الان خیلی گرون تر از سایر گوشی ها بوده و این یه چیز غیر قابل انکاره که هرکسی نمیتونه به راحتی اونو بخره و استفاده کنه…
    خیلی از دوستان بخاطر این موضوع سعی میکنن با استدلال های الکی و سطح پایین آیفون رو بد جلوه بدن مثلا میگن بالاش اینجوریه پایینش اونجوریه نمیدونم تنظیماتش بده و غیره.. درصورتی که همه ی ما ها میدونیم که شرکت اپل توی طراحی و نوآوری حرف اول رو توی دنیا میزنه و بقیه شرکتا همیشه سعی دارن محصولاتشون رو شبیه محصولات اپل درست کنن…
    پس هیچ شکی تو کیفیت و کارایی و منحصر به فردی محصولات اپل نیست و همه هم کاملا به این موضوع واقفن…
    پس دوستانی که از پس خریدش برنمیان لطفا الکی عیب و ایراد نذارن رو این گوشی..
    کار کردن باهاش لذت بخش ترین تجربه ایه که یه نفر میتونه بین همه ی گوشیا داشته باشه..

    1. Avatar اصلا به تو چه مگه فضولی؟؟؟

      عشقی سامسونگ اول دکمه هوم رو ورداشت بعد اپل.پس معنیش اینکه اپل کپی برداری کرده از سامسونگ…

      1. Avatar m.gh

        سلام دوست عزیز این دلیل نیست !!!! خب اگه اینجوریه اول ایفون تاچ ایدی

        وارد بازار کرد و پشت سرش سامسونگ تا تونست کپی کرد!!!!

        بعد ایفون داشتن لیاقت می خوات— سامسونگ ماهانه گوشی میده که

        هیچ کدومش بدرد نمی خوره — جز اون پرچم داراش اما ایفون هر وقت
        گوشی داده ۱۰۰۰ تای سامسونگ بوده– من الان ایفون ۱۰ دارم ازش راضیه واعا کار کردن با سیستم عاملش یه حس ارامش میده

    2. Avatar علیرضا

      استدلال الکیه که ما تو اپل نمیتونیم کشور خودمونو داشته باشیم(اپل مارو به رسمیت ایرانی بشناسه)و مجبور بشیم با کار غیر قانونی دقیقا مشخصات یک فرد خارجی رو روی خودمون بزاریم.کشورمون رو بزاریم امریکا و بدبختی بکشیم که چون اپل ما ایرانی هارو نمیشناسه و اصلا مارو ادم حساب نمیکنه کارهای غیرقانونی(جعل هویت)کنیم؟ استدلال الکیه که ما نرم افزارد که رایگانه (خود شرکت رایگان درست کرده)رو با ۲ یا چندین دلار گرونتر بخریم چرا؟چون نسخه ای او اس هست.
      اسندلال الکی ما توی نسخه ای او اس تلگرام امکان پاک کردن همه پیام هارو نداریم؟
      استدلال الکیه که وقتی ایفون برای ایفون۱۰ فیس ای دی رو گزاشت بعدش تاچ ای دی رو برداشت؟گداییش میاد؟
      و هزار تا استدلال از نظر شما (الکی) اگر این استدلال یک ادم عاقل بخونه و بعد بگه من اشتباه میگم کل ایفون ۱۰ های انبارمو رایگان میدم شما.در ضمن در مورد جعل هویت حتی مجازی(در فضای مجازی )باید بگم ۱۴ ضربه شلاق داره.یعنی همه ایفون دار های ایران از نطر اپل و جهان مجرمن.ولی خرید گوشی ایفون انقد عادیه که ما اثلا به حرفای بالا و هزار تا حرف دیگه شنیده نمیشه.
      ممنون.یا علی

  5. Avatar رضا

    من هیچ گوشی و برندی رو نمیکوبم ولی واقعا کلاهتون رو قاضی کنید کسی که از امنیت فقط رمز موبایلش میاد توی ذهنش میتونه بگه اندروید نا امنه؟

    عزیز دل من شما با موبایل دارک وب میخوای بری؟
    میتونی پرت باز کنی؟
    کلایگر و تروجان بنویسی؟

    لطفا عادلانه قضاوت کنیم.
    نظر شخصی من با توجه به کشورمون نوت هستش

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه