اسکار ۲۰۱۹ به همراه شگفتی‌ها و لحظات خوشایندش

۲۲ خرداد ۱۴۰۲

آخرین ویدیوی بوم سال ۹۷ همراه است با اسکار ۲۰۱۹ که با برگزاری آن به صورت رسمی پرونده سینمای جهان در سال ۲۰۱۸ بسته شد.

نود و یکمین مراسم اسکار برگزار شد و به نظر می‌رسد که اعضای آکادمی با حفظ همان رویکرد سال‌های اخیر نسبت به تبعیض جنسیتی و نژادی و دیگر تبعیض‌ها جوایز را پخش کردند. مراسم البته یکی دو غافلگیری نسبت به تحلیل‌های پیش از اسکار داشت.

یکی از جوایزی که مطابق پیش‌بینی‌ها پیش نرفت اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن بود. در حالی که به خاطر جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن درام و جوایز اتحادیه بازیگران همه پیش‌بینی می‌کردند گلن‌ کلوز برای فیلم «همسر» برنده جایزه شود، جایزه را الیویا کولمن برای بازی در نقش ملکه آن در درام تاریخی-لباسی متفاوت «سوگلی» ساخته یورگوس لانتیموس دریافت کرد. «سوگلی» فیلم مورد علاقه بفتا در فصل جوایز بود.

در بخش بهترین فیلم می‌‌دانستیم که یکی از دو فیلم «کتاب سبز» یا «روما» برنده جایزه خواهد شد. تقسیم جوایز طوری پیش رفت که درنهایت جایزه اسکار بهترین فیلم ۲۰۱۹ به «کتاب سبز» برسد. فیلم «روما» هم جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان را گرفت و هم جایزه بهترین کارگردانی از آن آلفونسو کوارون شد. به علاوه کوارون توانست یک رکورد شخصی هم در اسکار به جای بگذارد: او تبدیل به اولین کارگردانی شد که برای فیلمبرداری فیلم خودش اسکار دریافت کرده است.

جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد و رامی مالک مطابق انتظار بود.

اسکار بی جلال و جبروت امسال دو لحظه درجه یک داشت. یکی در ابتدای مراسم وقتی برایان می گیتاریست قدیمی گروه کویین روی صحنه آمد و یکی از مشهورترین قطعات کویین را اجرا کرد و آن پایین کل سالن به احترامش به پا خواسته بودند و همراهی‌اش می‌کردند.

دیگری آهنگ فیلم «ستاره‌ای متولد شده است» که بردلی کوپر و لیدی گاگا با هم اجرا کردند.

به جز این‌ها اسکار ۲۰۱۹ یک مراسم ساده، فست‌فودی و بدون غافلگیری‌های خوشایند بود.

بیشتر بخوانید: برندگان اسکار ۲۰۱۹ اعلام شد

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه