امروز را جشن بگیریم! به بهانه روز جهانی لاک‌پشت

۲ شهریور ۱۳۹۸

در سال ۲۰۱۴ سازمان حفاظت از لاک‌پشت‌ها چند ویدیو به مناسبت روز جهانی لاک پشت‌ منتشر کرد. در این ویدیوها بازیگران معروف مثل کریستوفر والکن (Christopher Walken)، مت دیلان (Matt Dillon)، جان لگویزمو (John Leguizamo)، نائومی واتس (Naomi Wats)، روزاریو داسون (Rosario Dawson)، لیو شرایبر (Liev Schreiber) و موزیسین معروف اسلش (Slash)، حضور دارند. هدف از این کمپین جلب توجه مردم به این موجودات حیرت‌انگیز است. موجوداتی که قرن‌هاست روی زمین هستند.

فعالیت سازمان حفاظت از لاک‌پشت‌ها از ما می‌خواهد که به این موجودات احترام بگذاریم و برای حفظ بقای آن‌ها تلاش کنیم. تلاش برای بقای لاکپشت‌ها از هر گونه و نژاد، از کوچک‌ترین لاک‌پشت‌ دنیا یعنی لاکپشت ماسک که میانگین عمر آن به ۵۰ سال می‌رسد اما از یک سکه بزرگتر نمی‌شود؛ تا بزرگترین لاک پشت دنیا که قد آن به ۳ متر می‌رسید. بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین لاک پشت‌ دنیا در سال ۲۰۱۲ در سن ۹۸ سالگی در حالی که ۹۱۴ کیلو وزن داشت از دنیا رفت. انتشار این خبر در دنیا خیلی‌ها را شوکه کرد و توجه کسانی که تا به حال به این جانوران حیرت‌انگیز توجه نداشتند را جلب کرد.

ما هم می‌توانیم امروز را جشن بگیریم با حمایت از انواع لاک پشت ایرانی، چه زمینی و چه آبی. برخی از گونه‌های لاک‌پشتان شدیدا در معرض انقراض قرار گرفته‌اند، مثل لاک پشت فراتی که تنها لاک پشت لاک نرم ایران است و در خوزستان زندگی می‌کند.

تمام لاکپشتان شگفت‌انگیز و دوست داشتنی هستند و تک تک ما مسئولیم که از آن‌ها حمایت کنیم، همانطور که از دیگر حیوانات حمایت می‌کنیم. حمایت از حیوانات اصلا کار پیچیده‌ای نیست و با ترک چند عادت ساده، می‌توانیم از آن‌ها حمایتت کنیم. برای شروع از ریختن پلاستیک در طبیعیت خودداری کنید. پیام ساده‌تر اینکه اصولا سعی کنید تا آن‌جا که می‌توانید از پلاستیک کمتر استفاده کنید. مواد پلاستیکی که زندگی ما را ساده‌تر کرده‌اند به طبیعت که محل زندگی موجودات زنده است، تعلق ندارد و با استفاده بیشتر ما از پلاستیک تمام موجودات زنده از گیاهان تا حیوانات یکی یکی نابود می‌شوند. برای مثال «نی نوشیدنی» که شاید بعضی از ما هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم می‌توانند آسیب‌های بسیار جدی به حیواناتی مثل لاک‌پشت بزند، به همین راحتی.

بیایید با جشن گرفتن روز لاک‌پشت به خاطر بسپاریم که چقدر راحت می‌توانیم در بقای آن‌ها نقش داشته باشیم.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه