اولین محصول برندهای معروف: میبلین

۱۹ آذر ۱۳۹۹

ایده ساخت اولین ریمل میبلین از کجا آمد

وقتی پسر ۱۹ ساله‌ای در سال ۱۹۱۵ متوجه شد که خواهرش با آغشته کردن کمی گرد ذغال به وازلین مژه‌های خود را چطور آرایش می‌کند، ایده ساخت چیزی که ما امروز به آن ریمل می‌گوییم، در ذهنش جرقه خورد. این پسر ۱۹ ساله توماس لایل ویلیام (Thomas Lyle Williams) نام داشت و یک شیمیدان بود. او ترکیب ساختگی خواهرش را با استفاده از علم شیمی، کمی تغییر داد و یک محصول جدید تولید کرد. پس از موفقیت ریمل اولیه، ویلیام در سال ۱۹۱۷ به افتخار خواهرش میبل (Mable) که باعث شده بود این ایده در ذهن او پیدا شود، نام برند خود را میبلین (Maybelline) گذاشت و شرکت خود را در آمریکا تاسیس کرد.

استقبال غیر منتظره از میبلین

اولین محصول میبلین یعنی ریمل معروفش که به آن «آرایش چشم اتوماتیک» می‌گفتند، طرز استفاده سریع و راحتی داشت. این ریمل که به «ریمل کیکی» مشهور بود، اولین لوازم آرایش مدرن آن زمان بود که برای آرایش روزمره طراحی شده بود. چیزی نگذشت که ریمل میبلین مورد توجه همه قرار گرفت و خانم‌ها به دنبال چیزی که مژه‌ها را پرپشت، سیاه و خوش حالت می‌کرد، در داروخانه‌ها صف کشیدند.

پسر ۱۹ ساله موفق شد تا در صنعت آرایش تاریخ‌ساز شود و تحولی جدید در آرایش چشم ایجاد کند. در سال ۱۹۶۰ میبلین توانست بازار لوازم آرایش را در دست بگیرد و اولین لوازم آرایش چشم برای استفاده روزمره را طراحی کند؛ لوازم آرایشی که استفاده از آن‌ برای همه ساده بود. تا سال ۱۹۹۱ که کارخانه لوازم آرایش میبلین زیر مجموعه برند فرانسوی لورآل قرار گرفت، ۲ بار به شرکت‌های دیگر فروخته شد.

Maybelline نیز مانند دیگر محصولات آرایشی و بهداشتی L’oreal با رعایت تمام اصول تولید می‌شود. مثلا از مواد شیمیایی مضر در ترکیبات خود استفاده نمی‌کند، همچنین محصولات خود را بر روی هیچ حیوانی تست نمی‌کند.

میبلین همیشه مدل‌های معروف خود را داشته که به رشد و جهانی شدن این برند بسیار کمک کرده‌اند. مدل‌هایی مانند لیندا کارتر ملکه زیبایی و بازیگر معروف که نقش موثری در سرعت رشد این برند داشت.

ویدیو بالا اولین تبلیغ تلویزیونی ریمل میبلین است که استفاده راحت و تاثیر آن در زیبای خانم‌ها را نشان می‌دهد؛ این ویدیو با امکانات بسیار اولیه فیلم سازی ساخته شده و در زمان خود بسیار خلاقانه محسوب می‌شد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه