انیمیشن‌های برتر پیکسار که باید ببینید

۲۲ خرداد ۱۴۰۲

اگر استودیوی پیکسار وجود نداشت هیچ‌وقت شاهد پیشرفت انیمیشن‌های کامپیوتری به صورت امروزشان نبودیم. در ابتدای اکران «داستان اسباب بازی ۴» می‌خواهیم از پنج انیمیشن برتر پیکسار بگوییم که سه تا از آن‌ها را در ویدیو می‌بینید.

۵. در جست‌وجوی نیمو

  • عنوان اصلی: Finding Nemo
  • محصول ۲۰۰۳

«در جست‌وجوی نیمو» انیمیشنی بود که حتی بیشتر از «داستان اسباب‌بازی» نام پیکسار را بر سر زبان‌ها انداخت. اولین نکته‌اش هم طراحی منحصر به فرد جهان زیر دریا و گونه‌های مختلف جانوران دریایی بود که زیبایی‌اش حیرت‌زده‌تان می‌کرد. اندرو استانتون از مغزهای متفکر پیکسار فیلمنامه‌اش را نوشت و کارگردانی‌اش کرد و دستیار کارگردان هم لی آنکریچ بود که بعدتر خودش تبدیل به یکی از کارگردانان مطرح پیکسار شد. الن دی‌جنرس و ویلم دافو جزو صداپیشگان انیمیشن بودند. فیلم جایزه‌ی اسکار بهترین انیمیشن را گرفت و دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۰۳ بود.

داستان فیلم در مورد یک دلقک‌ماهی به نام مارلین است که در مورد پسرش نمو زیادی حساس است و او را در اقیانوس گم می‌کند و درپی آن با کمک ماهی به نام دوری به جست‌وجوی نیمو می‌پردازد. به تدریج و پس از یافتن نیمو او متوجه می‌شود که نباید آنقدر مته به خشخاش بگذارد. این فیلم از نگاه انجمن فیلم آمریکا، یکی از ۱۰ فیلم برتر جهان در سبک انیمیشن است. این انیمیشن را می‌شود بارها و بارها با لذتی یکسان تماشا کرد. «در جست‌وجوی نیمو» قصه‌ی سفر پدری برای بازگرداندن پسر را بازگو می‌کند. پدری که عاشق دنیای زیبای زیر آب بوده ولی با کشته شدن همسر و فرزندانش به یک‌باره نه تنها اخته شده بلکه جهانی که با آن شدت ابتدای فیلم دوست داشته هم برایش به تهدیدی دائمی تبدیل گشته است.

۴. راتاتویی

  • عنوان اصلی: Ratatouille
  • محصول ۲۰۰۷

این فیلمی الهام‌بخش در این‌باره است که چطور رویاهایتان را دنبال کنید. حتی اگر دیگران فکر کنند توانایی‌اش را ندارید. این انیمیشن درباره موشی به نام رمی است که می‌خواهد سرآشپز شود. برعکس بقیه‌ی موش‌های فاضلاب او قدرت این را دارد که بوی غذاهای سالم را تشخیص بدهد و ذائقه‌اش در حد بهترین منتقدان غذاست. انیمیشن «راتاتویی» آن‌قدر شیرین است که می‌توانید به راحتی رابطه‌ی میان یک موش و یک انسان و دوستی‌شان را باور کنید.

۳. وال-ای

  • عنوان اصلی: Wall.E
  • محصول ۲۰۰۸

یک انیمیشن پیشرو که ژانر علمی-تخیلی و کمدی-رومانتیک را در یک اثر جمع کرد. آن هم در اثری که قهرمانانش دو روبات بودند. داستان فیلم در آینده اتفاق می‌افتد وقتی یک روبات کوچک آشغال جمع‌کن اتفاقی متوجه یک سفر فضایی می‌شود که می‌تواند سرنوشت نوع بشر را رقم بزند. در طی حوادث انیمیشن روبات ما با روبات دیگری به نام ایو آشنا می‌شود. انیمیشن هر چند در فضایی آخرالزمانی رخ می‌دهد نگاهی مثبت اندیشانه داشت.

۲. بالا

  • عنوان اصلی: UP
  • محصول ۲۰۰۹

فیلمی دلگرم‌کننده، غم‌انگیز، ماجراجویانه و در کل یک انیمیشن نفس‌گیر جذاب و خوش و آب و رنگ درباره‌ی یک پسر نوجوان که به همراه یک پیرمرد دست به سفری هیجان‌انگیز می‌زنند. پیرمردی که از زمان از دست دادن همسرش غمگین و افسرده بود و دوباره عشق به زندگی را در این سفر پیدا می‌کند. فیلم موقعیت‌های بامزه زیادی دارد و برنده‌ی اسکار بهترین انیمیشن هم شد.

۱. داستان اسباب بازی

  • عنوان اصلی: Toy Story
  • محصول ۱۹۹۵

این اولین انیمیشن بلندی بود که به تمامی توسط کامپیوترها طراحی شد و یک‌تنه تکنولوژی انیمیشن‌سازی را چند قدم جلو برد. آن زمان هنوز تکنولوژی سه‌بعدی نبود اما «داستان اسباب‌ بازی» آنقدر انیمیشن مهمی شد که یک‌سال قبل از قسمت سوم آن که ۲۰۱۰ ساخته شد، نسخه‌ی سه‌بعدی‌اش روی پرده سینماها رفت.

کاراکترهای اصلی سری انیمیشن‌های «داستان اسباب ‌بازی» یک عروسک کابوی به اسم وودی، یک عروسک روبات جدید به اسم باز و چند عروسک دیگر هستند. این عروسک‌ها متعلق به یک پسربچه‌اند و زمانی که پسر بیدار است جان ندارند اما همین که به خواب می‌رود جان می‌گیرند و حرف می‌زنند و برای زندگی و مسیر خودشان تصمیم می‌گیرند. وودی عروسک محبوب اندی است اما با آمدن یک عروسک فضانورد به نام باز، وودی نگران است که مبادا از چرخه اسباب بازی‌های مورد علاقه اندی حذف شود اما درنهایت بعد از یک سری ماجرا با باز رفقای خوبی می‌شوند.

این یک فهرست است برای تماشا تا با خیال راحت منتظر لذت دیدن «داستان اسباب بازی ۴» باشیم.

بیشتر بخوانید: محبوب‌ترین داستان جهان؛ درباره سری فیلم‌های داستان اسباب بازی

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Mehzi

    چطوری دلتون اومده Inside Out رو داخل این لیست نذارید؟!

  2. عرشیا دوستی

    همشون ارزش چندین و چند بار دیده شدن رو دارند به خصوص من خودم به up علاقه بیشتری دارم
    به نظرم انتخاب های شما خوبه و گزینش و کلچین کردن خوبی دارید

  3. محمد

    وال ای با اختلاف بهترین انیمیشن این سالها بود

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه