شما بگویید؛ بهترین سکانس‌های اکشن مربوط به کدام قهرمان است؟

۲۲ خرداد ۱۴۰۲

فیلم‌های اکشن همیشه طرفداران پر و پا قرص خودشان را دارند. فیلم‌هایی که آدرنالین خون‌مان را بالا می‌برند و قهرمان‌سازی می‌کنند. همه جای دنیا فیلم‌های اکشن جزو پرفروش‌ترین‌ها هستند حتی اگر کیفیت قابل ملاحظه‌ای نداشته باشند. اما هستند فیلم‌های اکشنی که به لحاظ سینمایی هم آثار سرگرم‌کننده و حتی بالاتر از آن تامل‌برانگیزی از کار درآمده‌اند.

پنج فیلم را برای خاطره‌بازی با سکانس‌های اکشن مهم سینما انتخاب کرده‌ایم که هر کدام از آن‌ها در زمان خودشان موفق شدند توجه مخاطبان سینما را به خودشان جلب کنند.

«ماتریکس» ساخته‌ی واچوفسکی‌ها تبدیل به یکی از مهم‌ترین فیلم‌های علمی-تخیلی و یکی از موفق‌ترین سری فیلم‌های اکشن شد. قسمت اول آن را سال ۱۹۹۹ ساختند که کیانو ریوز و لارنش فیشبرن در آن بازی می‌کردند. فیلم نمونه‌ای‌ترین اثر در زیرژانر سایبرپانک است. فیلم ویرانشهری را به تصویر می‌کشد که در آن نوع بشر بدون آن که خودش آگاه باشد در یک واقعیت شبیه سازی شده، یک ماتریکس، گرفتار شده است. واچوفسکی‌ها صحنه‌های اکشن فیلم را از انیمه‌های ژاپنی الهام گرفته‌اند.

سری اکشن جاسوسی «ماموریت غیرممکن» که برایان دی‌پالما پایه‌گذارش بود یک جیمز باند مدرن به جهان معرفی کرد: اتان هانت. فیلم در حقیقت برداشتی آزاد از سریالی به همین نام بود. اتان هانت یک مامور مخفی است که تیم خودش را دارد و به ماموریت‌های دشواری فرستاده می‌شود. اعضای تیمش را بارها نابود می‌کنند و او هر بار به تنهایی مجبور می‌شود هم ماموریتش را به انجام برساند و هم تیمش را احیا کند.

تریلر اکشن نئونوآر «جان ویک» اولین فیلم کارنامه‌ی چاد استالسکی در مقام کارگردان بود که سال ۲۰۱۴ ساخته شد. فیلم روی جان ویک با بازی کیانو ریوز تمرکز دارد که به دنبال مردانی می‌گردد که به زور وارد خانه‌اش شده‌اند و ماشینش را دزدیده‌اند و سگش را کشته‌اند. سگی که یادگاری جان ویک از همسر درگذشته‌اش است. او با خشم و نفرت دنبال انتقام می‌رود. «جان ویک» از آن اکشن‌های پرطرفدار این سال‌هاست که هر چه منتقدان دوستش ندارند مردم برایش سر و دست می‌شکنند.

کمپانی مارول سال ۲۰۱۶ سراغ اقتباس از روی یک شخصیت دیگر کمیک‌بوک‌ها رفت. ددپول ابر قهرمانی بامزه و بددهن است که مهم‌ترین ویژگی‌اش در کتاب‌ها و فیلم این است که دیوار چهارم را می‌شکند و به صورت مستقیم با تماشاگران و مخاطبان وارد دیالوگ می‌شود.

جیمز باند یکی از محبوب‌ترین قهرمانان فیلم‌های اکشن جاسوسی است. قهرمانی که ایان فلمینگ آن را خلق کرد. مامور خوش‌تیپ سازمان جاسوسی بریتانیا که هر بار در مهلکه‌ای که دشمنانش برایش تدارک می‌بینند گرفتار می‌شود و در لحظه‌ی آخر راهی برای نجاتش پیدا می‌کند.

از بین این پنج سکانس اکشن انتخاب شده از فیلم‌های اکشن مهم این سال‌ها انتخاب شما کدام است؟

بیشتر ببینید:
کاراکترهای جهان سیاست روی پرده‌ی سینما

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar محمود

    سلام
    به نظرم جان ویک یه چیز دیگست و بعد از اون هم ماتریکس

  2. Avatar امیرمحمد شیرکول

    جیمز باند و ماموریت غیر ممکن

  3. Avatar sobhan

    سکانس اخر فیلم scar face

  4. Avatar Hadron20

    سلام.
    همه خوبن و عالی.
    اولویت بندی من اینجوریه:

    ۱ – دد پول

    ۲ – جیمز باند

    ۳ – جان ویک

    ۴ – ماتریکس

    ۵ – ماموریت غیرممکن

  5. Avatar امیررضا

    سلام
    به جرعت میتونم بگم تقریبا از سال ۱۹۹۵ تا حالا فیلمی نیست که ندیده باشم و در این بین جان ویک ۳ اکشن ترین فیلم محسوب میشه و بعد از این فیلم هم به نظر من فیلم سریع و خشن ۹ در جایگاه دوم قرار داره

  6. Avatar محمد امین

    جیمز باند و جان ویک

  7. Avatar حمید

    جیمز باند

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه