[ویدیو] جعبه سیاه هواپیما دقیقا چیست؟

۴ شهریور ۱۳۹۸

آیا تا به حال درباره جعبه سیاه مرموز هواپیما کنجکاو شده‌اید؟ اینکه چیست و چه کار می‌کند؟ در سال ۲۰۰۱ میلادی هواپیمایی که با ۲۶۰ سرنشین، تنها مدتی پس از بلند شدن از فرودگاه JFK سقوط کرد. بدنه‌ی این هواپیما به محله‌ی کویینز سقوط کرد و در نتیجه این سانحه تمام سرنشینان و پنج نفر از ساکنین کویینز جان‌شان را از دست دادند. این سانحه مدتی پس از حادثه ۱۱ سپتامبر رخ داده بود، به همین دلیل بسیاری تصور می‌کردند نیویورک یک بار دیگر مورد حمله قرار گرفته بود؛ و اگر به خاطر اطلاعات جعبه سیاه نبود، همین باور پذیرفته می‌شد.

جعبه سیاه در واقع دو ثبت‌کننده پرواز به رنگ نارنجی است. این دو دستگاه تمام داده‌ها و اطلاعات مربوط به پرواز را ثبت می‌کنند. یکی از این دستگاه‌ها دو ساعت آخر صداهای اتاقک خلبان و صداهای میکروفون هدست خلبان را روی چهار کانال مختلف ضبط می‌کند. گاهی اوقات صداهای ضبط‌شده به تنهایی جزییات و اتفاقات منجر به وقوع حادثه را آشکار می‌کند.

اما اگر این اطلاعات کافی نباشد، جعبه دوم یعنی دستگاه ضبط‌کننده اطلاعات پرواز به سوالات کارشناسان پاسخ می‌دهد. این دستگاه در ۲۵ ساعت گذاشته، حداقل ۸۸ نوع داده را درباره موقعیت هواپیما و تجهیزات آن ثبت می‌کند.

ویدیوی بالا اطلاعات جالبی درباه جعبه سیاه مرموز هواپیما ارایه می‌دهد و به سوالی که همیشه ذهن ما را درگیر کرده بود، پاسخ می‌دهد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Spo

    ولی به نظر من باید برای همه مسافر های هواپیما یک دونه بالن و چتر یا حتا بیشتر در نظر گرفته بشه تا در مواقع ضروری یا سقوط همه از هواپیما بپرن پایین و با چتر نجات ۱۰۰% زنده میمونن .. فقط باید یکم که به زمین نزدیک شدن و فاصله چند ۱۰ متری چترو باز کنن .. اگه کسی بچه کوچیک هم داشت بکنش تو ساک درشم قفل کنه ساکم سوراخ کنه بعد ساکو بندازه پشتش و بره واسه سقوط

  2. Spo

    عالی بود …

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه