وقتی سیاه‌چاله رخ داد! (راه شیری – قسمت ۱)

۱۹ بهمن ۱۳۹۸

در اولین قسمت از مجموعه اینترنتی «راه شیری» به سراغ یکی از مهم‌ترین اخبار نجومی دهه‌های اخیر رفتیم؛ انتشار اولین تصویر واقعی از یک سیاه‌چاله در هفته‌های گذشته موجی از هیجان را در میان علاقمندان به نجوم و اخبار فضایی به راه انداخت. حالا و در اولین قسمت از برنامه نجومی راه شیری، سیاوش صفاریان‌پور به گفت‌وگو با کارشناسان خبره نجومی پرداخته تا پاسخ سوالاتی را پیدا کند که پس از انتشار اولین تصویر واقعی از سیاه‌چاله در ذهن علاقمندان به نجوم به وجود آمده بود.

شرکت در مسابقه

در این برنامه دکتر محمد‌تقی میرترابی و مهدی صارمی‌فر به عنوان کارشناس حضور دارند و یکی از کارشناسان ایرانی که در پروژه ثبت تصویر سیاه‌چاله مشارکت داشت، آن‌ها را همراهی می‌کند.

همچنین با توجه به همزمانی انتشار اولین قسمت از برنامه راه شیری با هفته نجوم، در بخش دیگری از برنامه، سیاوش صفاریان‌پور با یکی از منجمان کهنه‌کار کشورمان، دکتر محمدرضا نوروزی به گفت‌وگو نشسته و به اهمیت روز نجوم در ترویج این علم پرداخته است.

در مسابقه راه شیری شرکت کنید!

اما برای مخاطبان برنامه راه شیری که با علاقه به تماشای این برنامه می‌نشینند، مسابقه‌ای هم تدارک دیده‌ایم! پس از تماشای این برنامه می‌توانید در مسابقه راه شیری شرکت کنید و به سوالات ما پاسخ دهید. اگر برنامه را با دقت دیده باشید جواب تمام سوالات را در داخل برنامه می‌توانید پیدا کنید. جایزه مسابقه قسمت اول راه شیری یک قطعه شهاب سنگ واقعی است.

Digikala Mag Production چیست؟

Digikala Mag Production نام پروژه جدید دیجی‌کالا مگ است که قصد دارد محتوای متفاوتی از آنچه تا کنون از این وبسایت دیده‌اید تولید کند. «راه شیری» اولین محصول این پروژه است و برنامه‌های بعدی به زودی منتشر خواهند شد. انتقادات و پیشنهادات خود را در خصوص این برنامه با ما به اشتراک بگذارید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷۵ دیدگاه
  1. Avatar محمدرضا

    برنامه واقعا عالی ،اقای صفاریان پور که مثل همیشه عالی اجرا میکنن و حضور اقایان نوروزی و ترابی حس خیلی خوب و جذابی هستش برای دیدن برنامه چون برنامه اسمان شب رو برام تداعی میکنه با همون عوامل .ممنونم

  2. Avatar سعید نوری

    تو ایران تکی دیجی مگ

  3. Avatar سلمان دارایی

    ممنون خیلی عالی بووود . اگه در مورد سفر مجدداحتمالی انسان به ماه ،اطلاعاتی که آخرین مریخ نورد بدست اورده در برنامه بعدی بحث بشه ممنون میشم. با تشکر از سیاووش عززیر

  4. Avatar یلدا توکلی

    خیلی خیلی خوشحال شدم..مثل برنامه آسمان شب فوق العاده بود ????????????

  5. Avatar محسن

    خوشحالم که برگشتین .دلم برای آسمان شب تنگ شده بود

  6. Avatar Navid

    اگه میشه قسمت بعدی رو به معقوله ی فضازمان اختصاص بدید

  7. Avatar فریماه

    تشکر از دیجی کالا مگ که چشم ما رو به جمال آسمان شبی های قدیم و راه شیری های جدید روشن کرد خسته نباشید به تیم باهوش و دوست داشتنی راه شیری باقدرت ادامه بدین .

  8. Avatar پدرام نجفی

    درود بر تیم سیاوش صفاریان پور بابت ممارستشان در جهت ترویج علم و همچنین تولید محتوای باکیفیت (مثل سابق)
    ممنون از دیجیکالا مگ که بستر مناسبی جهت ترویج علم فراهم کرد.

  9. Avatar ری

    خیلی از دیدارتون خوشحالیم خیلی خیلی…

    امیدوارم این مجموعه به یکی از بهترین برنامه های آسمانی این روزها تبدیل بشه

    هزاران بار تبریک به جناب صفاریان پور عزیز و تیم کاربلدشون.

    ممنون که در هر شرایطی باز هم با کیفیت و عشق، به دنبال تولید برنامه های درجه یک هستین

  10. Avatar آرش

    تبریک به دیجی مگ و تبریک به برادران صفاریان پور برای شروع این برنامه عالی

    خدا قوت می گم به همگی، موفق باشید و ادامه بدید لطفا

    تشکر

  11. Avatar مهدی کاظمی

    تشکر به بی نهایتیِ آسمان. کاری که شما می کنید خیلی بزرگه و حیف که مثل همه ی کارهای بزرگ ارزشش رو مردم زمان خودش درک نمی کنن. دوستتون داریم آقای صفاریان پور و دوستان. هرجا باشید ما میایم و میبینیمتون چه شبکه چهار چه اینترنت چه حتی فضا D:

  12. Avatar مهدي

    البته کن فکر میکردم فضا زمان در اطراف سیاهچاله کاملا کروی هست به خاطر همین نور مسیرش کرویه و ب طرف ما نمیاد

    حالا اگه تخیل کنیم که شعور ما تو سیاه چاله وجود داشته باشه چی میشه ؟؟؟ خوب ما در واقع بیرون رو هم نمیتونیم ببینیم چون اطلاعاتی که میاد هم هی دور میزنه و میچرخه
    نمیدونم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه