روز اول جشنواره‌ی فیلم فجر ۹۸؛ فیلمی که نه عامه‌پسند است نه خاص‌پسند

۲۲ خرداد ۱۴۰۲

در ویدیوی روز اول جشنواره‌ی فیلم فجر ۹۸ به مرور سه فیلم «سه کام حبس»، «قصیده گاو سفید» و «عامه پسند» پرداختیم و یکی از آن‌ها را مفصل‌تر نقد کرده‌ایم. در سینمای رسانه سانس اول فیلم «سه کام حبس» سامان سالور به نمایش درآمد. یکی از آن درام‌های اجتماعی که پر از بدبختی و مصیبت است و پریناز ایزدیار و محسن تنابنده بازیگران اصلی آن هستند. سمیرا حسن‌پور همسر سامان سالور هم یکی از نقش‌های مکمل فیلم را بازی می‌کند که اتفاقا نقش جذابی است. فیلم سالور نتوانست نظر منتقدان را به خودش جلب کند و تبدیل به بدترین فیلم روز اول جشنواره‌ی فجر شد.

فیلم «قصیده‌ گاو سفید» دومین ساخته‌ی سینمایی بهتاش صناعی‌ها بعد از فیلم تحسین‌شده‌ی «احتمال باران اسیدی» است که باز هم مریم مقدم همسر کارگردان هم در نوشتن فیلمنامه با او همکاری کرده و هم جلوی دوربین او رفته است. اتفاقا بازی مریم مقدم از نکته‌های خوب فیلم است.

در سانس سوم هم فیلم «عامه پسند» سهیل بیرقی به نمایش درآمد که در ویدیو ریویوی کوتاهی روی آن داریم. «عامه پسند» متاسفانه نتوانست انتظارها را برآورده کند و نسبت به دو فیلم قبلی بیرقی یعنی «من» و «عرق سرد» گامی رو به عقب است. هر چند بیرقی دوباره توانسته بازی‌های خوبی از بازیگرانش بگیرد. بازی باران کوثری و فاطمه معتمدآریا نکات مثبت فیلم هستند. نکته‌ی منفی‌اش قصه‌ی کلیشه‌ای فیلم درباره‌ی زنی است که بحران میانسالی را سپری می‌کند و می‌خواهد زندگی جدیدی را شروع کند. از یک لحاظ نگاه جالبی دارد که می‌گوید گاهی برای این که بتوانی افسار زندگی‌ات را به دست بگیری باید همرنگ جماعت بشوی اما مایه‌ی داستان برای فیلم کم است. ساختار غیرخطی آن عملا ضد خودش عمل می‌کند و هیچ کارکردی ندارد.

ارزشگذاری فیلم عامه پسند از چهار ستاره: نیم ستاره

آخرین اخبار و اطلاعات درباره‌ی فیلم‌های مختلف جشنواره را در صفحه‌ی ویژه‌ی جشنواره فیلم فجر ۹۸ بخوانید.

بیشتر بخوانید:
در روزهای جشنواره‌ی فیلم فجر ۹۸ نویسنده‌ی دیجی کالا مگ بشوید

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar عرشیا دوستی

    من خیلی موسیقی گذاری هارو دوست دارم
    عالی مثل همیشه

  2. Avatar ایلان ماسک

    مرسی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه