روز سوم جشنواره فیلم فجر ۹۸؛ میهن‌پرستانه و احساس‌برانگیز

۲۲ خرداد ۱۴۰۲

در ویدیوی بوم روز سوم جشنواره فیلم فجر ۹۸ با معرفی و نقد و بررسی یکی از مهم‌ترین فیلم‌های جشنواره‌ی امسال همراهتان هستیم. فیلم «درخت گردو» ساخته‌ی محمدحسین مهدویان که به ماجرای بمباران شیمیایی سردشت می‌پردازد.

محمدحسین مهدویان جشنواره‌ی سال ۹۴ با فیلم «ایستاده در غبار» درباره‌ی احمد متوسلیان به عنوان یک استعداد تازه به سینمای ایران معرفی شد و فیلمش مورد توجه منتقدان قرار گرفت. از آن سال به بعد هر سال با یک فیلم در جشنواره‌ی فیلم فجر حضور پیدا کرده است. سال ۱۳۹۵ فیلم «ماجرای نیمروز» را ساخت. سال بعدش با «لاتاری» به جشنواره آمد که بین منتقدان به اندازه‌ی فیلم‌های دیگرش اقبال پیدا نکرد اما در فروش و بین مردم بسیار محبوب شد.

سال ۱۳۹۷ قسمت دوم «ماجرای نیمروز» را با عنوان «ماجرای نیمروز: رد خون» ساخت که درباره‌ی عملیات مرصاد بود و امسال هم که با «درخت گردو» در جشنواره حضور دارد.

پویان عسگری منتقد این بخش از برنامه‌ی بوم معتقد است که «درخت گردو» فیلمی است که در بزنگاهی درست از تاریخ کشور ساخته شده و محمدحسین مهدویان توانسته فیلمی ملی و به شدت احساساتی بسازد. ملودرامی که موفق می‌شود تماشاگرش را تحت‌تاثیر قرار دهد. احتمالا فیلم مهدویان از بهترین فیلم‌های امسال جشنواره خواهد بود.

در بخش معرفی فیلم‌ها «روز صفر» اولین ساخته‌ی سعید ملکان را داریم که بعد از تجربه‌ی سال گذشته‌ی «شبی که ماه کامل شد» نرگس آبیار به ماجرای دستگیری عبدالمالک ریگی می‌پردازد و امیر جدیدی در آن نقش پلیس امنیت را بازی می‌کند. ساعد سهیلی هم ایفاگر نقش مالک ریگی است.

فیلم بعدی «ابر بارانش گرفته» ساخته‌ی مجید برزگر است. بعد از «پرویز» برزگر به داستان‌های سرد خشن علاقمند شده است. «ابر بارانش گرفته» داستان پرستاری است که می‌خواهد بیمارانش درد نکشند. فیلم به سیاق کارهای برزگر فضای آرامی دارد و به جز مزدک میرعابدینی که بیشتر در فیلم‌های به اصطلاح هنری حضور دارد بقیه‌ی بازیگران فیلم شناخته‌ شده نیستند.

آخرین اخبار و اطلاعات درباره‌ی فیلم‌های مختلف جشنواره را در صفحه‌ی ویژه‌ی جشنواره فیلم فجر ۹۸ بخوانید.

بیشتر بخوانید:
در روزهای جشنواره‌ی فیلم فجر ۹۸ نویسنده‌ی دیجی کالا مگ بشوید

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه