روز هفتم جشنواره فیلم فجر ۹۸؛ بازگشت مجیدی به حوزه‌ی قدرت

۱۹ بهمن ۱۳۹۸

در ویدیوی روز هفتم جشنواره فیلم فجر ۹۸ پویان عسگری فیلم «خورشید» آخرین اثر مجید مجیدی را که بالاخره به جشنواره‌ی فیلم فجر رسید و به نمایش درآمد، نقد و بررسی می‌کند. مجید مجیدی بعد از نزدیک به دو دهه دوباره با فیلم «خورشید» به حال و هوای بهترین فیلم کارنامه‌اش «بچه‌های آسمان» برگشته است. این یکی از پرستاره‌ترین فیلم‌های مجیدی است که بازیگران مطرحی مانند علی نصیریان و طناز طباطبایی در آن جلوی دوربین رفته‌اند. فیلم آخر مجید مجیدی درباره‌ی کودکان کار است و فضای نوجوانانه و آن حس و حال بین بچه‌ها را خوب توانسته از کار دربیاورد. فیلمی که می‌توانست تبدیل به بهترین اثر دو دهه‌ی اخیر کارنامه‌ی مجید مجیدی شود اما فیلمنامه‌ی آن با مشکلاتی روبه‌روست. فیلمنامه‌ی فیلم «خورشید» را مجید مجیدی با همکاری نیما جاویدی نوشته است. نیما جاویدی سال گذشته با فیلم «سرخپوست» مورد توجه قرار گرفت.

فیلم بعدی که در ویدیوی بوم معرفی شده «سینما شهر قصه» ساخته‌ی مشترک کیوان علیمحمدی و علی اکبر حیدری است که نوستالژی بازی سینمایی در آن زیاد است. داستان مردی که عاشق سینماست و عاشق یک دختر هم می‌شود. پدر دختر با عشق سینمای پسر مشکل دارد و پسر برای جلب توجه پدر دختر دست به کارهایی می‌زند اما همچنان عشق سینمایش را حفظ می‌کند. این دومین فیلم کیوان علیمحمدی است که بعد از جدایی از امید بنکدار آن را ساخته است. نکته‌ی جالب فیلم حضور فیلم‌هایی از سینمای قبل از انقلاب و بازیگرانی چون بهروز وثوقی و ناصر ملک مطیعی در آن است.

آخرین فیلمی که معرفی شده «خروج» ساخته‌ی ابراهیم حاتمی‌کیاست. یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌های جشنواره که مخالفان و موافقان پروپاقرصی دارد. این سومین همکاری ابراهیم حاتمی‌کیا با سازمان اوج است و فیلم از روی یک داستان واقعی الهام گرفته شده است. مردانی در روستایی در دزفول بعد از این که زمین‌هایشان را آب شور خراب می‌کند با تراکتور به سمت تهران می‌آیند تا به ملاقات رئیس‌جمهور بروند و دادخواهی کنند. فرامرز قریبیان بازیگر اصلی فیلم است که در نشست مطبوعاتی فیلم هم گفت که تصمیم دارد با «خروج» در ۷۵ سالگی از سینما خداحافظی کند. این یکی از تندترین فیلم‌های حاتمی‌کیاست که در آن به خصوص به دولت حمله کرده است. جلسه‌ی مطبوعاتی فیلم «خروج» هم جنجالی از کار درآمد.

آخرین اخبار و اطلاعات درباره‌ی فیلم‌های مختلف جشنواره را در صفحه‌ی ویژه‌ی جشنواره فیلم فجر ۹۸ بخوانید.

بیشتر بخوانید:
در روزهای جشنواره‌ی فیلم فجر ۹۸ نویسنده‌ی دیجی کالا مگ بشوید

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه