رینگ اسپرت؛ نقد و بررسی رنو تالیسمان

۱ مهر ۱۳۹۸

در این قسمت از مستند خودرو رینگ اسپرت به نقد و بررسی رنو تالیسمان پرداخته‌ایم. زمانی که رنو تالیسمان رونمایی شد، بسیاری باور نمی‌کردند رنو می‌خواهد در مسیری جدید قدم بردارد. چرا که تا پیش از آن، سعی این شرکت برای تولید خودروهایی در کلاسی متفاوت با خودروهای اقتصادی با شکست روبرو شده بود. با وجود این که رنو در زمینه‌ی ساخت خودروهای کوچک و اقتصادی از گذشته یکی از قوی‌ترین خودروسازان جهان بوده، در زمینه‌ی خودروهای لوکس و پریمیوم (کلاسی بین خودروهای اقتصادی و لوکس) معمولا نتایج رنو مایوس‌کننده بوده است.

رنو پیش‌تر هم سعی کرده بود با معرفی رنو لاگونا، سفران و ولساتیس در بازار خودروهای لوکس و پریمیوم  حضور یابد. اما نتایج یا مایوس کننده بود یا فاجعه بار. حتی رنو ولساتیس را می‌توان یکی از زشت‌ترین خودروهای تاریخ دانست. ولی با ظهور سبک جدید طراحی این شرکت، در کنار همکاری با مرسدس بنز و کمک گرفتن از شرکایی چون نیسان و سامسونگ موتورز، بالاخره رنو هم توانسته یک خودروی خوب را در کلاس پریمیوم معرفی کند. خودرویی که در گام اول در اروپا بازار فولکس پاسات و در آسیا بازار هیوندای و کیا موتورز را هدف قرار داده است. رنو تالیسمان از نظر شرایط فنی روی کاغذ تقریبا از تمام رقبای پریمیوم بازار بهتر است. تالیسمان در مقابل هم‌وطن خود پژو ۵۰۸ هم  یک سروگردن بالاتر است. با این وجود رنو تالیسمان هم مانند تمام محصولات ساخت بشر ایراداتی دارد و در برخی زمینه‌ها هم درباره‌ی آن اغراق شده است.

خرید لوازم جانبی خودرو از دیجی کالا

اگر کسی به شما می‌گوید هندلینگ این خودرو بهتر از محصولات ب.ام.و است چندان نباید اعتنا کنید. هرقدر هم این خودرو خوب باشد نهایتا یک خودروی خوب فرانسوی است، نه یک شاهکار آلمانی. حتی در خود فرانسه هم باید در زمینه‌ی هندلینگ همچنان برند لوکس سیتروئن یعنی دی اس را بهتر دانست.

اما چگونه رنو توانسته به ناگاه چنین جهشی بکند؟ جواب تقریبا ساده است: با کمک نیسان. رنو ۴۴ درصد سهام نیسان را در اختیار دارد. موتور و گیربکس رنو تالیسمان طراحی نیسان است و بخش زیادی از محصولات در سامسونگ موتورز تولید می‌شوند. پس ما شاید تنها با نام رنو طرف باشیم. البته نباید بی انصافی کرد، چرا که لورنس ون دن اکر، طراح ارشد رنو که هلندی است و تجربه فورد و مزدا را دارد، توانسته است طراحی رنو را متحول کند. دیگر در طراحی‌های جدید رنو خبری از طراحی محافظه‌کارانه و کسل‌کننده‌ی قبلی رنو نیست.

خرید لوازم مصرفی از دیجی‌کالا

رنو در چند پروژه همکاری‌هایی هم با مرسدس بنز داشته است. در این پروژه‌ها بخشی از تجربه‌ی رنو در زمینه‌ی طراحی خودروهای کوچک به مرسدس بنز و بخشی از تجربه‌ی طراحی خودروهای لوکس از مرسدس بنز به رنو منتقل شده است.

با این وجود همچنان رنو تالیسمان با یک خودروی شش دانگ آلمانی فاصله دارد. تعادل این خودرو در سرعت‌های بالای ۱۸۰ کیلومتر در ساعت کم می‌شود. البته رنو تالیسمان مزایا و معایب دیگری هم دارد. در این قسمت از مستند خودرو رینگ اسپرت به تست ۱۲۰۰ کیلومتری و نقد و بررسی رنو تالیسمان پرداخته‌ایم و سعی کرده‌ایم این مزیا و معایب را پیدا کنیم.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵۱ دیدگاه
  1. کسری

    کاش به جای اینهمه آپشنی که حذف شده سایز رینگ کم میکردن که اینقد نکوبه بنظرم زود به صدا بیفته

  2. یاسر

    با عرض سلام
    بسیار متشکرم بابت نظرات کارشناسی مفید. امیدوارم این کلیپ ها رو ادامه بدین. در بیان نقاط قوت و ضعف خودرو در فرصت محدود به خوبی عمل شد.
    در ضمن فکر کنم پختگی کارشناس محترم کافی است.
    من نمی دونم ترور شخصیت چه لذتی داره که بعضی افراد به انجامش اصرار دارن. خدمت این دسته از افراد عرض می کنم دست از بی انصافی بردارین.

    1. وحید

      دمت گرم آقا گل گفتی. برخی حسودن … به جای تشویق کردن می کوبن اونم بی دلیل و با بغض

  3. علي

    شخص تست کننده به هیچ عنوان پختگی کامل برای تست نداشت و کوچکترین إشاره ای به سیستم حرفه ای و عالی باس نکرد و برعکس سیستم صوتی را ضعیف عنوان کرد

    1. کسری

      اگه وصل شدن به مالتی مدیا این ماشین اینقد سخته دیگه صدای با کیفیت به چه دردی میخوره برادر

  4. مسیح

    ممنون بابت نقد وبررسیتون ، از ماشین خوشم اومد ولی از مجری نه ، وسط های مستند دیگه قطعش کردم چون اون پختگی که باید توی صحبت مجری باشه نبود ولی بازم ممنون

  5. ///mahdispd

    ظاهرا یادتون رفته مستند چهارشنبه رو پخش کنید کجا موند پس؟؟قسمت اول آن مرد با ماک آمد قرار بود چهارشنبه ۱۳دی پخش شه چی شد؟؟جواب بدین لطفا

  6. مهدی

    ممنون از میکس آهنگ خاطره انگیز “اگه یه روز…” از فرامرز اصلانی روی فیلم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه