چطور مثل یک حرفه‌ای با کوله‌پشتی سفر کنیم (فرمول قسمت ۳)

۱۹ آذر ۱۳۹۹

در قسمت سوم برنامه فرمول، ۴ نکته و ترفند برای سفر با کوله پشتی داریم. وقتی یک سفر چند روزه با کوله پشتی را شروع می‌کنیم، معمولا امکانات محدودتری نسبت به دیگر سفرها داریم. برای مثال ممکن است امکان شستن لباس‌ها را نداشته باشیم. در این صورت باید به اندازه کافی لباس به همراه داشته باشیم و فکری هم برای لباس‌های استفاده شده بکنیم. یک روش ساده برای تازه و خوشبو کردن لباس‌های پوشیده شده، استفاده از درایر شیت یا برگ ماشین لباس‌شویی، لابه‌لای لباس‌ها است.

نکته دیگر به همراه بردن لباس‌هایی که کمتر چروک می‌شوند و لوله کردن آن‌ها داخل کوله است. با لوله کردن لباس‌ها می‌توانیم از تمام فضای کوله پشتی به خوبی استفاده کنیم و جای بیشتری برای وسایل ضروری باز کنیم.

خیلی مهم است که هنگام طبیعت‌گردی، به جز خودمان به فکر طبیعت هم باشیم. این طبیعت است که باید روی ما تاثیر بگذارد و حضور ما در طبیعت به هیچ عنوان نباید تاثیری روی آن بگذارد. از آن جایی که ما به طبیعت نیاز داریم، حفظ طبیعت مسئولیت ماست و نباید با لوازم پلاستیکی و یک بار مصرف خودمان به آن آسیب بزنیم. بنابراین سعی کنید هیچ وسیله یک بار مصرفی را با خود به طبیعت نبرید. برای مثال خیلی راحت می‌توانید بطری‌های آب معدنی را با یک قمقمه و کیسه‌های پلاستیکی را با کیسه‌های پارچه‌ای جایگزین کنید.

بیشتر بخوانید: چرا در هفته حداقل به ۲ ساعت طبیعت گردی نیاز داریم؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه