گفت‌وگوی سیاوش صفاریان‌پور با مدیران موسسه «ما نیز»؛ محصولی اجتماعی از موسسه‌ای غیرانتفاعی

۴ اسفند ۱۴۰۰

مهمانان این قسمت پادکست سیاوش صفاریان‌پور در دیجی‌کالا، مهدی معماریان و نسیم یادگار مدیران موسسه غیرانتفاعی «ما نیز» بودند.

در سی‌‌امین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی، برند تجاری «ما نیز» که البته مدیرانش تاکید دارند که از آن به عنوان موسسه غیرانتفاعی یاد شود حضور دارند. سیاوش صفاریان‌پور اول برنامه اعلام کرد که خودش از مشتریان محصولات «ما نیز» است.

نسیم یادگار گفت که «ما نیز» محصول اجتماعی دارد و برند تجاری نیست چون هم هدفش و هم فرآیند تولیدش و هم موسسه اجتماعی هستند. «ما نیز» محصولی عرضه می‌کند که به کاهش محصولات پلاستیکی کمک می‌کند و توسط زنان سرپرست خانواده تولید می‌شود.

مهدی معماریان درباره معنای «ما نیز» گفت: «اینکه از ما می‌پرسند «ما نیز» به چه معناست باید بگوییم که بنظر ما جهان دیگری هم ممکن است. چون ما نیز مردمی هستیم. این شعار ماست و تلاش می‌کنیم برای رسیدن به یک جهان بهتر و امیدواریم به این معنا هرچند که هنوز زیاد موفق نشدیم.»

صفاریان‌پور در این مورد بحث می‌کند که آیا معماریان و یادگار ساک‌های «ما نیز» را یک‌جور صنایع دستی می‌دانند؟یادگار در پاسخ به این سوال می‌گوید: «اگر بگوییم صنایع دستی متکی بر کار دست است کار ما صنایع دستی است چون چاپ سیلک روی پارچه و آرت است که به وسیله دست انجام می‌شود. برای طراحی‌های هنری‌مان طراح و دیزاینر داریم ولی از طرف دیگر ما فکر می‌کنیم صنایع دستی مفهوم خیلی بازی است».

معماریان اضافه می‌کند: «مفهوم صنایع دستی قدیمی است. یعنی آشنایی ذهنی مردم با صنایع دستی به تولیدات ذوقی، هنری یا تولیداتی که جنبه زیور پیدا کرده‌اند و تزیینی هستند اطلاق می‌شود.»

در ادامه این پادکست می‌توانید هم موسیقی بشنوید و هم با تعاریف جدید مهمانان این برنامه از صنایع دستی آشنا شوید. نمونه‌هایی از کارهای «ما نیز» هم در برنامه دیده می‌شود. کیسه‌های غیرپلاستیکی با طرح‌هایی که نشان ایرانی هم دارند.

دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar حسن خدادادی دامن آبادی

    اگه لازم دارید پیامی که برایم گذاشتید رو عرض کنم

  2. Avatar Chun li

    لطفا به جای این ها پادکست بازی که انقدر طرفدار دارد قرار دهید.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه