مهدویان بلد است تریلر سیاسی بسازد

۲۲ خرداد ۱۴۰۲

اولین روز جشنواره فجر ۹۷ در ویژه برنامه‌های ویدیویی بوم درباره فیلم ماجرای نیمروز ۲: رد خون صحبت کردیم. فیلمی که محمدحسین مهدویان در ادامه «ماجرای نیمروز» ساخته و این‌بار به روایت حمله منافقین همزمان با اعلام آتش‌بس جنگ تحمیلی میان ایران و عراق به خاک ایران می‌پردازد. عملیاتی که ایران با نام مرصاد موفق می‌شود نیروهای منافقین را در داخل خاک عراق عقب براند.

قسمت اول «ماجرای نیمروز» واکنش‌های متناقضی میان مخاطبانش داشت. با اینکه کسی نمی‌تواند انکار کند که مهدویان کارگردان خوبی است و یکی از معدود فیلمسازانی که تا این حد به لنز و مدیوم سینما هم آشناست و هم به آن علاقه دارد و فیلم‌هایی می‌سازد که دیدن‌شان روی پرده سینما با قاب کوچکتر متفاوت است، اما نقطه نظرهای سیاسی درباره فیلم اول از سوی برخی ابراز می‌شد که وجه سینمایی آن را نادیده می‌گرفت.

«ماجرای نیمروز ۲: رد خون» کمتر دچار این گرفتاری می‌شود چون به برهه‌ای از تاریخ ایران رسیده و شرح عملیاتی است که همه از آن ابراز انزجار می‌کنند. اما فیلم بیشتر از آنکه بخواهد به جنگ میان نیروهای ایرانی و منافقین بپردازد به تضادهای درون سازمان و پادگان اشرف و تقابل میان نیروهای داخلی و از آن مهم‌تر ایستادن ایرانی رو به روی ایرانی می‌پردازد.

یک درام درست با یک کارگردانی خوب که نتیجه‌اش شده فیلمی که می‌شود دیدنش را در جشنواره توصیه کرد.

آخر ویدیو اشاره‌ای هم داریم به فیلم «متری شش و نیم» سعید روستایی که امیدواریم مشکلش برطرف شود و در همین ویدیوها بتوانیم درباره‌اش صحبت کنیم.

از امروز تا آخر جشنواره فیلم فجر هر روز با ویدیوهایی درباره فیلم‌های به نمایش درآمده در جشنواره همراه‌تان خواهیم بود. «ماجرای نیمروز ۲: رد خون» فیلمی است که می‌شود دیدنش را به همه دوستداران سینما توصیه کرد.

ستاره‌های فیلم: ۵ از ۵.

بیشتر بخوانید: در روزهای جشنواره فیلم فجر، نویسنده دیجی‌کالا مگ شوید

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه