معرفی فیلم مرحوم؛ فیلم کلاسیک جنایی از اسطوره‌ی سینما

۲۲ خرداد ۱۴۰۲

فیلم مرحوم یا رفتگان رجعت مارتین اسکورسیزی بعد از سال‌ها به سینمای گنگستری بود. سینمایی که در آن تبحر فوق‌العاده‌ای داشت و با فیلم‌هایی مثل «رفقای خوب» و «کازینو» در دهه‌ی نود جان تازه‌ای به این سینما داده بود. خیلی‌ها افسوس می‌خوردند که اسکورسیزی چرا برای آن فیلم‌ها صاحب اسکار نشد. «رفتگان» اما فرصت آکادمی بود تا اشتباهش را در مورد اسکورسیزی جبران کند.

عنوان اصلی: The Departed
کارگردان: مارتین اسکورسیزی

دهه‌ی هفتاد در جنوب بوستون بیلی یکی از ماموران اداره‌ی پلیس است که ماموریت پیدا می‌کند به صورت ناشناس در تشکیلات یک باند گنگستری خطرناک که هدایت آن برعهده‌ی فرانک کاستلوست، نفوذ کند. از آن طرف یکی از آدم‌های کاستلو هم وارد نیروی پلیس می‌شود تا برای کاستلو خبرچینی کند. دو جاسوس از هویت هم خبر ندارند ولی از وجود هم باخبرند و هر کدام می‌خواهد زودتر دیگری را به دام بیاندازد.

کمتر کسی یادش می‌آید که فیلم مرحوم در حقیقت بازسازی فیلمی به نام «پیشنهادهای داخلی» بود که سال ۲۰۰۲ در هنگ‌کنگ ساخته شد. لئوناردو دی‌کاپریو، مت دیمون و جک نیکلسون بازیگران اصلی فیلم «رفتگان» بودند. فیلمی که چهار جایزه‌ی اسکار به خانه برد. امتیاز فیلم در سایت متاکریتیک ۸۵ از ۱۰۰ است. پیتر تراورس از رولینگ استون نوشت: «یک فیلم کلاسیک جنایی جدید از مارتین اسکورسیزی که خودش اسطوره است و در این فیلم شعله‌های استعدادش در کمال تابیده شده‌اند. یکی از لذت‌بخش‌ترین فیلم‌های اسکورسیزی است.»

فیلم البته با بودجه‌ی ۹۰ میلیون دلاری ساخته شد که در زمان خودش هزینه‌ی زیادی بود. نیکلسون مشارکتی بیش از یک بازیگر در به ثمر رسیدن فیلم داشت به همین دلیل موناهان به تیم فیلمنامه‌نویسان اضافه شد و برای کاراکتر کاستلو شناسنامه‌ای خلق کرد که باعث می‌شد فیلم واقع‌گرایانه‌تر جلوه کند. به دلیل کمبود بودجه و مشکلات لجستیکی خیلی از صحنه‌های داخلی فیلم به جای بوستون در شهر نیویورک فیلمبرداری شد. سال گذشته مارتین اسکورسیزی با فیلم «آیریش من» (مرد ایرلندی) نشان داد که هنوز هم در ساختن فیلم‌های گنگستری حرف‌های جدیدی برای گفتن دارد.

بیشتر بخوانید:
فیلم‌هایی در رابطه با بیماری‌های واگیردار؛ وحشت عمومی

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه