نگاهی نزدیک‌تر به گوشی موبایل Nokia 6.1

۱۰ شهریور ۱۳۹۸

نوکیا ۶.۱ دو سیم‌کارت (Nokia 6.1 Dual SIM) عنوان مدل جدید گوشی موبایل نوکیاست و در واقع نسخه‌ی ۲۰۱۸ گوشی نوکیا ۶ است که با بدنه‌ای فلزی، پشتیبانی از دو سیم‌کارت، حافظه‌ی ۳۲ گیگابایت و ۳ گیگابایت رم تولید و عرضه شده است. بازگشت نوکیا به عرصه‌ی تولید گوشی برای طرفداران این برند خبر بسیار خوبی بود؛ این خبر که نوکیا با ‌عرضه‌ی چندین گوشی‌ اندرویدی قرار است به بازار رقابت برگردد، خط بطلانی بود بر تمام رویاهای این دسته از طرفداران. یکی از این گوشی‌ها که نسخه‌ی ۲۰۱۸ گوشی نوکیا ۶ محسوب می‌شود با نام نوکیا ۶.۱ تولید و به بازار عرضه شده است. این گوشی تا جای ممکن شبیه به گوشی نوکیا ۶ و در پیشینه‌ی آن شبیه به گوشی‌های خانواده‌ی ایکس نوکیا طراحی شده است و تقریبا از لحاظ ظاهر تفاوتی با آن‌ها ندارد. ازطرفی این گوشی طراحی مدرنی دارد که آن را شبیه به سری گوشی‌های جدید بازار کرده است. مانند قرار گرفتن حسگر اثرانگشت در پشت گوشی که امروزه شاید این طراحی در بسیاری از گوشی‌های دیگر هستیم. نوکیا برای این گوشی از یک نمایشگر ۵.۵اینچی استفاده کره است که رزولوشن FullHD یا همان ۱۹۲۰x۱۰۸۰ آن در اولین نگاه به صفحه‌نمایش، دلتان را می‌برد. این نمایشگر پنل LCD دارد و از فناوری IPS بهره می‌برد تا کاربران با خیال راحت در هر شرایطی بتوانند جزئیات در حال نمایش را با بالاترین وضوح ممکن ببینند.

گوشی نوکیا ۶.۱ با رنگ‌های مشکی، سفید و آبی عرضه شده است که در همه‌ی آن‌ها نواری نارنجی‌رنگ فریم گوشی، دور حسگر اثرانگشت و دوربین را احاطه کرده و علاوه‌بر‌اینکه این گوشی را از سادگی بیش از حد نجات داده، زیبایی و وقار به آن اضافه کرده است که این کارها مخصوص نوکیاست. بدنه‌ی گوشی از آلومینیوم ساخته شده است و کیفیت ساخت و زیبایی را به رخ می‌کشد. رنگ‌های زیبا و شیکی که نوکیا برای آن انتخاب کرده هم می‌تواند هر سلیقه‌ای را راضی و وسوسه‌ی خرید آن را در دل زنده کند. قاب پشتی و جلویی در لبه‌ها انحنای کمی دارند تا بتوانید گوشی را راحت‌تر در دست بگیرید و لیز نخورد. ازطرفی قاب پشتی هم هیچ پستی و بلندی محسوسی ندارد تا با قرارگرفتن گوشی روی سطوح صاف مشکلی برای گوشی به وجود نیاید.

حتی نوکیا حسگر اثرانگشت را هم به پشت دستگاه و زیر دوربین منتقل کرده است. این حسگر به‌سرعت به لمس پاسخ می‌دهد و تحولی عظیم برای نوکیا به حساب می‌آید. هرچند که این حسگر چندسالی است در گوشی‌های جدید دیده می‌شود. روی قاب پشتی دوربین همراه با فلش در بالا قرار گرفته،‌حسگر اثرانگشت زیر آن و تمام قاب پشتی با قوس خفیفی خالی است. استفاده از نسخه‌های جدید اندروید باعث می‌شود تا حافظه‌ی داخلی بیشتری در اختیار کاربر باشد؛ نسخه‌های جدید اندروید، دیگر مشکلات نسخه‌های قدیمی و نصب‌نشدن یکسری از بازی‌ها و برنامه‌ها را از بین برده‌اند.

نوکیا ۶.۱ با دو سنسور ‌۱۶ و ۸ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و سلفی وارد میدان شده تا قدرت‌نمایی کند. این دوربین با نام پرافتخار و پرابهت Zeiss عرضه شده است. همچنین حسگر هر دو دوربین پیکسل‌های بزرگ‌تر در مقایسه با دوربین‌های معمولی ثبت می‌کند تا کیفیت تصاویر آن‌ها در مقایسه با چیزی که از ۸ مگاپیکسل‌های معمول بازار می‌بینیم، بهتر باشد. حال می‌رسیم به فناوری «دوبینی» ( Dual-Sight ) که نوکیا به طور خاص آن را در گوشی نوکیا ۸ و با نام Bothie به خدمت گرفته بود و اکنون با نام دیگری آن را در نوکیا ۶.۱ می‌بینیم. این فناوری را می‌توان به نوعی سلفی چندتایی در نظر گرفت.

پردازنده‌ی هشت‌هسته‌ای و قوی، سه گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، روانی در عملکرد و کارایی، دوربین‌های باکیفیت و ثبت تصاویر با کیفیت خوب (حتی در نور شب)، همه و همه ویژگی‌هایی هستند که دیدن آن‌ها در محصول جدید نوکیا لذت‌بخش و جذاب است.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Reza

    این گوشی های جدیدش خیلی بدرد نخورن من یه نوکیا ۵خریدم شیش ماه نشد خراب شد اول بلند گوش از کار افتاد الانم سر به خود از برنامه ها میاد بیرون اعصاب منو خراب کرده یکی از همین روزا میکوبمش به زمین خیالم راحت میشه بدرد نخور بود من فکر میکردم چه گوشی قوی باشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه