[ویدیو] نقد و بررسی مک‌بوک پرو و تاچ‌بار

۱۰ شهریور ۱۳۹۸

کمی بیش از ده سال پیش، یک استودیوی طراحی روسی از طرح مفهومی یک صفحه کلید رونمایی کرد که در دنیای رسانه‌های تکنولوژی سر و صدای زیادی به راه انداخت. این صفحه‌کلید «اوپتیموس» (Optimus) نام داشت و یکی از جالب‌ترین صفحه‌کلیدهایی بود که تا به حال طراحی شده بود. این صفحه‌کلید طراحی استاندارد QWERTY داشت، اما روی هر یک از کلیدهای آن صفحه نمایشی بود که می‌توانست بسته به هر برنامه‌ای که اجرا می‌شد، بلافاصله تغییر کند.

این صفحه‌کلید در نهایت عرضه و نمونه‌های مشابه دیگری هم از روی آن ساخته شد. اما این محصولات در دنیای واقعی نتوانستد کاربرد داشته باشند. آنها بسیار گران‌قیمت و متمایز بودند. با این حال، به نظر می‌رسید که این ایده آینده دارد و در نهایت به صفحه کلیدهای ما راه پیدا می‌کند.

مک‌بوک پرو با «تاچ‌بار» (Touch Bar) اولین لپ‌تاپی است که سعی کرده ایده آن صفحه‌کلید را محقق کند؛ البته نه با کلیدهایی که به طور مجزا قابل برنامه‌نویسی هستند، بلکه با یک نوار باریک لمسی که می‌تواند حتی کارهای بیشتری هم انجام بدهد. این نوار به کلیدهای فیزیکی آشنا، کلیدهای لمسی و کنترل‌های دیجیتالی اضافه می‌کند که همیشه بسته به نیاز تغییر می‌کنند. تاچ‌بار پتانسیل این را دارد که صفحه‌کلید را به شکلی قبلا هرگز ندیده‌ایم دگرگون کند. ویدیوی بالا ارزیابی و نقد و بررسی دقیقی از عملکرد این تاچ‌بار و تجربه کار با آن ارایه می‌دهد.

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar a faN

    واقعا عالی . من فکر می کردم اولین چیز برای اینکه بتوانی از لپ تاپ به عنوان تبلت یا بیشتر از یک لپ تاپ استفاده کنی اینکه صفحه‌اش لمسی باشد و دوم مداد داتشه باشد. اما وقتی مک‌بوک خریدم ، فهمیدم اولیش سبک بودن . اگر تایپ ۱۰ انگشتی قوی داشته باشد، اصلا به مداد نیاز ندارد تازه تایپ معمولا زیبا ترم متن در میاد. سبک بودن و شارژ زیادم باعث می شود بتواد خیلی جاها که فکر می کنی تبلت می خواد استفاد کنید.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه