تویوتا قدرت غول بیراهه‌نورد جدید خود را به رخ می‌کشد

۳۰ شهریور ۱۴۰۰

«زاده شده از شکست‌ناپذیری» این عنوانی است که تویوتا برای معرفی جدیدترین بیراهه‌نورد خود یعنی توندرا ۲۰۲۲ انتخاب کرده است.

«تویوتا توندرا ۲۰۲۲» (Toyota Tundra 2022) امروز با تغییرات چشمگیر نسبت به مدل‌های قبلی رونمایی شد تا مشتاقان خودروهای شاسی‌بلند و پیکاپ این شرکت گزینه‌ی قدرتمند دیگری در اختیار داشته باشند.

این خودرو در نسخه‌ی پایه با موتور پایه‌ی توربوشارژر دوقلوی ۳٫۵ لیتری V6 با ۳۸۹ اسب بخار قدرت و ۶۴۹ نیوتن‌متر گشتاور دردسترس است. همچنین نسخه‌ی هیبریدی «آی-فوس مکس» (i-Force Max) با افزودن یک موتور الکتریکی به گیربکس ۱۰ سرعته‌ی این خودرو به قدرت شگفت‌انگیز ۴۳۷ اسب بخار و گشتاور ۷۹۰ نیوتن‌متر دست پیدا می‌کند.

در نسل جدید تویوتا توندرا علاوه بر بهینه‌سازی پیشرانه برای مصرف سوخت کم‌تر از فناوری جدیدتر برای سیستم تعلیق هم استفاده شده و در داخل خودرو هم سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی و گزینه‌های ایمنی ازجمله سیستم کمک رانندگی بهبود یافته است.

تویوتا تأکید کرده که به لطف بهره‌گیری از نخستین شاسی با قاب تمام‌بسته در توندرا و سیستم تعلیق جدید، این وانت با موتور پایه توانایی حمل بار تا ۸۸۰ کیلوگرم و ظرفیت بکسل تا حدود ۵.۵ تن را داراست که نسبت به مدل ۲۰۲۱ بهبود چشمگیری را نشان می‌دهد.

این خودروی جدید تویوتا همچنین از LED استاندارد برای چراغ‌های جلو، قابلیت حرکت کج (Crawl Control) و ویژگی خودروهای شاسی‌بلند تویوتا با نام «انتخاب چند-عوارضی زمین» (Multi-Terrain Select) بهره می‌برد. استفاده از طراحی بافت دیجیتال در مرکز صندلی‌ها و قوس چرخ‌ها هم باعث شده تا بر توانایی‌های خودرو برای آفرود تأکید شود.

فروش تویوتا توندرا ۲۰۲۲ از اواخر سال جاری میادی آغاز خواهد شد و اگرچه هنوز این کمپانی قیمت مشخصی برای آن اعلام نکرده است، اما انتظار نمی‌رود که نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی داشته باشد. بنابراین قیمت آن از ۳۶ هزار دلار در مدل پایه تا ۶۰ هزار دلار در مدل i-Force Max با تمام امکانات برآورد می‌شود.

عکس و ویدیو: تویوتا توندرا ۲۰۲۲

Credit: Toyota

منابع: Motor1, Toyota

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۳ دیدگاه
  1. Avatar مهرداد

    خاک توسر این دولتمردان که هنوز که هنوزه بازار ایران انحصاریه
    رقابتی وجود نداره
    اینجا درب پرایدو دستش رو رنگ میکنن که جزئ آپشن محصوب میشه ،دوملیون هم بالاتر میفروشن

  2. Avatar علی

    بله؟؟؟؟

  3. Avatar محمود

    واقعا تندرو حرف نداره حتی مدلهای پایینش ولی چه حیف که جی سی سیش نیست و همش تو آمریکا تولید میشه ومجبوریم مستعمل وارد آمریکا رواستفاده کنیم

  4. Avatar ایرانم وطنم

    یه ژیان دارم کاش ژاپن می‌بردم عوضش میکردم با تویوتا آیا کسی می‌دونه چقدر باید سر بدهم زیان من مال ۵۰ سال قبل

  5. Avatar برمودا

    خیلی شبیهه فورد و جمس زده کلا تو وانت هنوز فورد اوله با یه اختلاف بالا

  6. Avatar ولی

    هر جا جنگی است، بوکوحارامی است ، داعشی ، طالبانی ، قاچاق کالایی، آفرود تخریب چمنزارها و لاته کبک ها و نابودی محیط زیست زیر چرخهای آن ، نام تویوتا میدرخشد. ژاپن هرگز اجازه استفاده از آفرودها را در طبیعت خودش نمیدهد و اینگونه اتومبیل ها را فقط صادر میکند.

  7. Avatar Mosi

    کاش تویوتا تواین کلیپ ازون مدل های خفن ۲باکه هایلوکس که به سوارش داعش ساخت و تحویل داد رو نمای میکرد…بی شرف

  8. Avatar سامان

    سلام ،،لطفا بگید که تو ایران نسخه قبلیش هست؟؟ و آیا همین ماشین که الان تبلیغ کردین میاد تو ایران در آینده؟؟؟ و اگر بیاد قیمتش به پوله خودمون چنده؟؟؟

  9. Avatar محمد

    وقنی نمیشه خریدش چه اهمیتی داره
    دیجی هم بهتره پراید وانت رو معرفی کنه
    اگرم خیلی بلند پرواز باشه بره سراغوانت آمییییییکو

  10. Avatar فریاد بی صدا

    ای خدا موندیم سر دو راهی!تویوتا بگیرم یا پراید؟!

    1. Avatar حسين

      صد در صد پراید ، هم ایمنی و هم اپشن بیشتر

  11. Avatar سحهر

    غیر از اینکه خود تویوتا محشره
    معرفی کردنش هم عالیه

    1. Avatar علی

      بله؟؟؟؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه