ویچر ۴ چیزی فراتر از نسخه‌ی قبلی با ظاهری جدید است؛ آغاز تولید کامل بازی در سی‌دی پراجکت

۱۳ فروردین ۱۴۰۳ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
ویچر

طبق جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد که استودیوی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red)، همچنان به جمع‌آوری تیم سازنده‌ی ویچر ۴ با اسم رمز رسمی پولاریس ادامه می‌دهد و دو سوم از اعضای استودیو اکنون در حال کار روی ادامه‌ی بازی The Witcher ۳: Wild Hunt هستند. در همین حال، تیم کار روی سایبرپانک ۲۰۷۷ به کمتر از ۲۰ نفر کاهش یافته است که کمتر از نیمی از تعداد افرادی است که روی دنباله‌ی آن کار می‌کنند.

آخرین نگاه به اولویت داده شده به هر یک از پروژه‌های مختلف توسعه‌دهنده‌ی لهستانی از طریق گزارش درآمد سال مالی ۲۰۲۳ آن صورت گرفت که طی آن میخائیل نواکوفسکی (Michał Nowakowski)، مدیر عامل شرکت، فاش کرد که اکنون بیش از ۴۰۰ توسعه‌دهنده روی ساخت ویچر ۴ تمرکز کرده‌اند. این نشان‌دهنده‌ی دو سوم تیم توسعه‌ی ۶۰۰ نفره‌ی این شرکت و جهشی از حدود ۳۳۰ توسعه‌دهنده‌ای بود که گفته می‌شد در نوامبر گذشته روی بازی کار می‌کردند. در نتیجه، پولاریس به نوعی برنامه‌ریزی شده است تا از مرحله‌ی پیش تولید فعلی خود به تولید کامل در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی برود.

تعدادی از آن توسعه‌دهندگان ویچر ۴ از تیم سایبرپانک ۲۰۷۷ خارج شده‌اند و سال گذشته‌ بسته‌ی الحاقی فانتوم لیبرتی و به روز‌رسانی عظیم ۲.۰ را منتشر کردند. در واقع اکنون فقط ۱۷ نفر در تیم ۲۰۷۷ باقی مانده‌اند که نواکوفسکی گفت که می‌تواند حتی کمتر شود زیرا هیچ به‌روز‌رسانی بزرگ دیگری برای بازی برنامه‌ریزی نشده است. البته او بیان کرد که تیم سازنده همچنان به این بازی توجه داشته و ممکن است روزی همه چیز تغییر کند اما در حال حاضر، ۱۷ نفر کافی است.

بازی بعدی مجموعه ویچر

گفته می‌شود که دنباله‌ی سایبرپانک ۲۰۷۷ با نام رمز اوریون، در مرحله‌ی مفهومی قرار دارد و برخی از استعداد‌های برتر بازی اول و فانتوم لیبرتی بر این پروژه نظارت می‌کنند که نوعی عنصر چندنفره را در نظر می‌گیرد و از حالت اول شخص فاصله می‌گیرد. آخرین بار تایید شد که دنباله‌ی سایبرپانک ۲۰۷۷ از نظر اولویت دومین اثری است که استودیو روی آن کار می‌کند و تیم آن شامل تنها ۴۷ برنامه‌نویس استکه تقریبا یک دهم بازی بعدی ویچر محسوب می‌شود.

پس از پولاریس، دومین پروژه‌ی نزدیک به اتمام پروژه‌ی سیریوس است که یک بازی اسپین‌آف از ویچر محسوب می‌شود که توسط استودیوی The Molasses Flood رهبری می‌شود و تیمی متشکل از ۳۷ توسعه‌دهنده را دارد. جای تعجب نیست که سی‌دی پراجکت رد از اعلام تاریخ انتشار احتمالی ویچر ۴ خودداری کرد و نواکوفسکی در این باره بیان کرد که افشای تاریخ انتشار بخشی از برنامه‌ی بازاریابی است و این چیزی نیست که به این شکل آن را اعلام کنند. او همچنین اشاره کرد که پولاریس یک ویچر ۳ در لباسی جدید نبوده و جاه‌طلبانه‌تر و پیشگامانه‌تر از نسخه‌ی سوم خواهد بود. او گفت:

وقتی صحبت از خطرات کارهای نوآورانه به میان می‌آید، ساخت یک بازی جدید همیشه یک ریسک خلاقانه است، به‌ویژه از آنجایی که ما در تلاش هستیم تا مرز‌های جدیدی را پشت سر بگذاریم و زمینه‌های جدیدی را کشف کنیم. این کاری است که ما قبلا انجام نداده‌ایم. چیزی که می‌توانم بگویم این است که نباید انتظار ویچر ۳ با ظاهری جدید را داشته باشید. البته ما بدون شک نسخه‌ی چهارم را بر اساس آنچه قبلا آمده و بر اساس چیز‌هایی که آموخته‌ایم، ساخته‌ایم، اما عناصر گیم‌پلی جدید و مکانیک‌های مختلفیرا اضافه خواهیم کرد که در بازی‌های قبلی ما ندیده‌اید. انجام چنین کار‌هایی همیشه یک ریسک است اما این اثر تکرار کار‌های قبلی نیست.

منبع: Rock Paper Shotgun

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه