ایلان ماسک تا سال ۲۰۲۱ به فضا می‌رود

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ایلان ماسک اخیرا در کنفرانسی در هنگ کنگ گفته است که می‌خواهد تا چند سال دیگر به فضا سفر کند. مدیر عامل شرکت هوافضای SpaceX، در کنفرانس Hong Kong Venture در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران، درباره‌ی اینکه آیا می‌خواهد به فضا سفر کند یا نه گفت: “شاید چهار یا پنج سال دیگر به ایستگاه فضایی بین‌المللی بروم.”

مدیرعامل SpaceX می‌گوید که سفر به سیاره‌ای دیگر برای زندگی کردن بسیار مهم است.

با این حال، این پاسخ در مقایسه با صحبت‌هایی که ماسک در ادامه داشت، بسیار پیش پا افتاده به نظر می‌رسد. ماسک گفت که شرکت فضایی SpaceX، می‌خواهد تا نه سال دیگر فضانوردهایی را به سطح مریخ بفرستد.

این گفته‌ی ماسک، جمعیت مقابل او را بسیار شوکه کرد. اما مدیر عامل شرکت تسلا گفت که نه سال اصلا زیاد نیست: “نه سال در نظر من زمان بسیار زیادی است.” این جمله‌ی او باعث خنده‌ی جمعیت مقابل اش شد، اما ماسک حسابی در گفته‌های‌اش جدی بود.

مدیرعامل SpaceX در ادامه‌ی صحبت‌های‌اش گفت که سفر به سیاره‌ای دیگر بسیار مهم است: “آیا می‌خواهیم همیشه به یک سیاره وابسته باشیم تا اینکه یک رویدادی، هر قدر دور، نسل ما را منقرض کند؟ یا اینکه میان ستاره‌ها، منظومه‌ها و سیاره‌های مختلفی زندگی کنیم؟ فکر کنم گزینه‌ی دوم هیجان‌انگیز‌تر باشد.”

ماسک گفت که در کنگره‌ی فضانوردی بین‌المللی امسال در مکزیک، برنامه‌های شرکت SpaceX را برای سفر به مریخ مشخص خواهد کرد.

منبع: Digital Trends

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه