با بهترین کیبوردهای مخصوص بازی آشنا شوید (تابستان ۹۴)

۱ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

امروزه بازی‌های رایانه‌ای تنها در گروه سرگرمی قرار نمی‌گیرند و حتی به‌تازگی به یک حرفه و تخصص تبدیل شده‌اند. اخیرا برای برخی بازی‌های معروف، مسابقاتی در سطح جهانی برگزار می‌شود و بسیاری از شرکت‌های معتبر اقدام به استخدام بازیکنان حرفه‌ای برای این مسابقات می‌کنند. در چنین مسابقاتی تک‌تک ثانیه‌ها ارزشمند هستند و به همین ‌دلیل استفاده از کیبوردهای ساده و ارزان‌قیمت پاسخ‌گوی نیاز افراد نخواهد بود. کیبورد‌های مخصوص بازی به شکلی طراحی شده‌اند تا بهترین کارایی و سرعت عمل را در بازی برای کاربر مهیا کنند. این گروه از کیبوردها از نظر ظاهری با کیبورد‌های معمولی متفاوت هستند و البته از نظر قیمت هم در رده‌ی قیمتی بالاتری قرار می‌گیرند. برای بازی‌کننده‌های حرفه‌ای، کیبورد ابزاری است فراتر از یک وسیله‌ی معمولی که نه‌تنها برای تایپ کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد بلکه به‌عنوان یک اسلحه تلقی می‌شود؛ در واقع این گروه از کیبوردها، ابزاری هستند که در جهان مجازی و دیجیتال به‌عنوان یک رابط و به‌‌‌جای دست، پا یا خود فرد بازیکن در رقابت وارد عمل می‌شوند. کیبوردهای مخصوص بازی از قابلیت تعریف کلید حالت «ماکرو» (Macro) پشتیبانی می‌کنند که همین امر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها محسوب می‌شود. این قابلیت امکان تعریف یک کلید خاص برای ترکیبی از کلیدها را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این صورت به‌جای فشردن همزمان چند کلید (که در زمان بازی کردن کمی آزار‌دهنده است)، همان کار را با فشردن یک کلید انجام خواهید داد. بازی‌کننده‌های حرفه‌ای همواره به فکر به‌روزرسانی رابط‌های مجازی خود در بازی‌ها هستند. بنابراین اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به بازی‌های رایانه‌ای علاقه‌مند هستید، حتما‌ به فکر ارتقای ابزار‌های بازی خود باشید. در ادامه این راهنمای خرید به بررسی پرطرفدارترین کیبوردهای مخصوص بازی می‌پردازیم.

‌‌‌    ‌

کی‌پد مخصوص بازی Razer Tartarus

1

کی‌پد مخصوص بازی «ریزر تارتاروس» (Razer Tartarus) یکی از پرطرفدارترین محصولات شرکت ریزر است. این شرکت یکی از بهترین تولیدکنندگان محصولات تخصصی بازی در دنیا به‌حساب می‌آید. کی‌پد تارتاروس در ظاهر هیچ شباهتی با یک کیبورد معمولی ندارد و به‌طور ویژه برای بازی طراحی و به بازار ارایه شده است. این محصول کنترل مناسبی را تنها با یک دست فراهم می‌کند، به‌طوری‌که دست دیگر آزاد بوده و قدرت مانور بیشتری را به کاربر می‌دهد. این محصول دارای ۲۵ کلید قابل برنامه‌ریزی است. چراغ پس‌زمینه‌ی مناسب، طراحی ارگونومیک و قابلیت تنظیم دلخواه پروفایل از قابلیت‌های مهم این دستگاه محسوب می‌شود. درمجموع می‌توان گفت این محصول، سرعت و دقت شما را در هنگام بازی به شکلی قابل ملاحظه افزایش می‌دهد. در مورد کی‌پد مخصوص بازی «ریزر تارتاروس» بیشتر بدانید.

‌‌‌‌   3

‌‌‌‌

کیبورد مخصوص بازی SteelSeries Apex-Fnatic Team

SteelSeries-Apex-Fnatic-Team-Edition-Keyboard974eca

کیبورد مخصوص بازی «ایپکس-فناتیک تیم ادیشن» (Apex-Fnatic Team) یکی از جدیدترین محصولات شرکت «استیل‌سریز» (SteelSeries) است که توسط تیم بازیکنان Fnatic طراحی شده ‌است. این شرکت هر ساله عنوان‌های برتر را در دنیا از آن خود می‌کند. این محصول علاوه بر طراحی زیبا و بهره‌مندی از نورپردازی پشتی کلیدها در ۱۶ میلیون رنگ، قابلیت برنامه‌ریزی ۸۸ کلید ماکرو را دارد. علاوه بر این، برای یافتن سریع‌تر کلیدهای WASD، این دسته از کلیدهای پرکاربرد به رنگ نارنجی مشخص شده‌اند. اگر به دنبال یک کیبورد با امکانات و قابلیت‌های فراوان برای اکثر بازی‌های مورد علاقه‌تان می‌گردید، این کیبورد را حتما مورد بررسی قرار دهید. در مورد کیبورد مخصوص بازی « ایپکس-فناتیک تیم ادیشن» بیشتر بدانید.

1 ‌‌

‌‌‌

کیبورد مخصوص بازی Razer DeathStalker Ultimate

Computer-Key-Razer-Deathstalker-Ultimate9504e3

کیبورد «ریزر دث‌استاکر آلتیمیت» (Razer DeathStalker Ultimate) تجربه‌ی تازه‌ای از سطح تعامل و کنترل بازی را در اختیار شما قرار خواهد داد. این کیبورد مجهز به صفحه‌ی نمایشگر LCD است. نمایشگر این کیبورد نه‌تنها اطلاعات بازی را به‌صورت مجزا در اختیار شما قرار می‌دهد، بلکه مانند یک ماوس ثانوی هم عمل می‌کند. این صفحه‌کلید از نوع چیکلت با گوشه‌های گرد و چراغ پس‌زمینه است. از ویژگی‌های قابل توجه این کیبورد می‌توان به بهره‌مندی از فناوری Ultra Spooling، دارا بودن ۱۰ کلید با قابلیت اجرای چندین فرمان به‌صورت همزمان و همچنین یک تکیه‌گاه ثابت برای استراحت مچ دست اشاره کرد. با وجود این قابلیت‌ها، این کیبورد بدون‌شک یک انتخاب ایده‌آل خواهد بود. در مورد کیبورد مخصوص بازی «ریزر دث‌استاکر آلتیمیت» بیشتر بدانید.

‌‌‌‌4

‌‌‌

کیبورد مخصوص بازی Logitech G19s           

Computer-Keyboard-Logitech-G19s-Gaming-Keyboardb1b56f-(2)

کیبورد «لاجیتک Logitech G19s) «G19s) یکی از محبوب‌ترین محصولات شرکت لاجیتک است. این کیبورد حرفه‌ای مجهز به صفحه نمایش رنگی LCD است که قابلیت نمایش اطلاعات مهمی همچون وضعیت بازی و اطلاعات سیستم را دارد. درجه‌ی روشنایی کلیدهای این کیبورد هم در سه حالت مختلف قابل تنظیم است و می‌توان رنگ‌های آبی، سبز یا بنفش قابل را انتخاب کرد؛ بدین ترتیب حتی در تاریکی هم مشکلی در یافتن کلید مورد نظر خود نخواهید داشت. از دیگر ویژگی‌های این کیبورد می‌توان به ۱۲ کلید قابل برنامه‌ریزی اشاره کرد. در مورد کیبورد مخصوص بازی «لاجیتک G19s» بیشتر بدانید.

5  ‌‌

 

‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar علیرضا

    سلام واقعا استفاده کامل کردم. اولین نوع کیبورد خیلی عالیه. لطفا بیشتر توضیح بدید. من خریدارم حتماا

  2. Avatar سعید

    چه جالب!
    این کیبورد فناتیک عجب غولیه. این کلیدهای WASD هم که گفتین واقعاعالیه.

  3. Avatar رضا غفاریان

    درود بر شما،

    با تشکر از نوشته ی خوب اتون…. از کیبرد بسیار عالی Cougar 700K غافل شده اید متاسفانه….

    پاینده باشید.

  4. Avatar کوروش سقانژاد

    لطفا کیبرد هایی واسه طراحی و کار با فتو شاپ معرفی کنید :c

  5. Avatar ali2000

    هرچقدر که کیبورد های خوبی باشن و برای بازی هم طراحی شده باشن بازم به پای دسته های بازی نمیرسن مخصوصا دسته های کنسول های نسل هشت وهفت سونی و مایکروسافت

    1. Avatar علیرضا

      بک کیبورد خوب میتونه جایگزین دسته های بازی باشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه