یک سوم بریتانیایی‌های امروزی ریشه‌ی آنگلو-ساکسون دارند

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بین سال‌های ۴۰۰ و ۶۵۰ پس از میلاد، موجی از مهاجمان ژرمن به سمت شرق انگلستان حمله کردند. آن‌ها توانستند این منطقه را فتح کنند و روی آن سلطه داشته باشند. ژرمن‌ها دولت‌های محلی در انگلستان راه انداختند و حتی در جمعیت و نژاد افرد این ناحیه هم دست بردند. جمعیت ساکن این ناحیه، از بریتانیایی‌های اصیل و هم‌چنین مهاجرانی که از دورترین نقاط امپراطوری روم به انگلستان آمده بودند، تشکیل شده بود.

ژن‌های بریتانیایی‌های امروز هم بیشتر ادغامی از این نژاد‌های مختلف است. با این حال، تا امروز بررسی این موضوع که چه تعداد از اشغالگران، یعنی همان آنگلو-ساکسون‌هایی که از سواحل دریای شمال آمده بودند و روی ژن‌های انگلیسی‌های امروز تاثیر گذاشته‌اند، مشکل بود. ولی محققان اخیرا توانسته‌اند جواب این سوال را پیدا کنند.

دانشمندان با بررسی ساختار ژنتیکی بریتانیایی‌های امروزی، به دنبال ژن‌های کمیابی گشتند که در جمعیت امروز انگلستان به ندرت پیدا می‌شوند. سپس آن‌ها را با ژن‌هایی که در DNA ده اسکلت باستانی پیدا شده بود، مقایسه کردند. این اسکلت‌ها از هفت آنگلو-ساکسون و سه نفر که قبل از تهاجم ژرمن‌ها باز می‌گردند تشکیل شده است. آن‌ها در نزدیکی کمبریج انگلستان پیدا شده بودند و محققان هم آن‌ها را به ۱۰۰ سال قبل از میلاد مسیح و سال ۸۰۰ پس از میلاد نسبت دادند. مقایسه‌ی ژن‌های این اسکلت‌ها با انگلیسی‌ها امروزی، نتیجه‌ی جالبی را در بر داشته است.

Anglo-Saxon-Skulls

اسکلت‌های پیدا شده در نزدیکی کمبریج

بر اساس این تحقیقات که در نشریه‌ی Nature Communications منتشر شده است، ‌۳۸ درصد اجداد مردم شرق بریتانیا، آنگلو-ساکسون بوده‌اند. ۳۰ درصد از جمعیت مردم اسکاتلند و ولز هم به آنگلو-ساکسون‌ها باز می‌گردند.

در این تحقیقات جدید هم‌چنین آمده است که آنگلو-ساکسون‌ها شباهت زیادی به انسان‌های امروزی که در دانمارک و هلند زندگی می‌کنند داشته‌اند.

منبع: ScienceMag

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه
دسته‌بندی‌های منتخب برای شما