شفاف‌سازی سونی در مورد ضدآب بودن سری Z اکسپریا

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوشی‌های رده‌بالای سونی یک ویژگی مهم و منحصر به فرد داشتند که آن مقاومت آنها در مقابل آب بود. در واقع، حتی سونی در تبلیغات‌اش نشان می‌داد که با گوشی‌های سری Z می‌توان در زیر آب عکاسی کرد.

شرکت سونی اخیرا بیانیه‌ای منتشر کرده که در آن توضیحات لازم را برای توصیه‌ی قبلی‌اش مبنی بر عدم استفاده از اکسپریا Z5 در زیر آب، ارایه می‌دهد

هرچند که در کمال تعجب همه، سونی اخیرا راهنمایی برای گوشی‌هایش منتشر کرد که در آن به کاربران توصیه می‌کند از گوشی‌های اکسپریا در زیر آب استفاده نکنند. مسوولان سونی توضیح می‌دهند که منظور از مقاومت این دستگاه‌ها در مقابل آب این است قطره‌های باران و پاشیدن تصادفی مایعات، آسیبی به آنها نمی‌زند. با توجه به عجیب بودن این موضوع، سونی بیانیه‌ای منتشر کرده که تا در مورد این راهنمایی‌های جدید به صراحت توضیح دهد.

در بیانیه‌ی سونی آمده که: “تغییرات اخیر در راهنمای استفاده از گوشی را به این دلیل ارایه داده‌ایم که بهترین راه محافظت از دستگاه را در مصرف روزانه به شما نشان دهیم. ما هم امتیاز IP دستگاه (استانداردی برای میزان مقاومت در برار عوامل خارجی مثل آب و گرد و خاک و…) را اطلاع داده‌ایم و هم هشدارهای لازم را در خصوص استفاده از آن می‌دهیم تا به مشتریان‌مان کمک کنیم مطابق با گارانتی ارایه شده از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایشان محافظت کنند.”

سونی همچنین ادامه داده و می‌افزاید که آنها تبلیغات تصویری‌شان را هم تغییر داده‌اند تا “استفاده‌ی صحیح از دستگاه‌ها را بهتر نشان دهیم.” در ضمن گارانتی‌ها به همان شکل باقی می‌مانند و درخواست‌های مربوط به گارانتی برای مشتریان به صورت مورد به مورد بررسی می‌شود.

البته که گوشی‌های رده‌بالای سری Z در زیر آب مقاومت دارند، اما سونی سیاست‌اش را تغییر داده تا هشدارهای لازم را به مشتریان بدهد و از بروز مشکلات غیر قابل پیش‌بینی جلوگیری کند.

منبع: Xperia Blog

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه