ورود انسان‌ها به آسیا، ۸۰ هزار سال پیش صورت گرفته

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کشف فسیل‌های جدیدی در چین، دیدگاهی که تا به امروز درباره‌ی مهاجرت انسان‌های اولیه از افریقا وجود داشته را تغییر داده است.

کشف ۴۷ دندان انسان در غاری در چین، پیش‌بینی‌های مربوط به مهاجرت انسان را تغییر داده است

دانشمندان «داوژیان» در جنوب چین، دندان‌هایی را پیدا کرده‌اند که متعلق به انسان‌های مدرن هستند. این دندان‌ها، حداقل ۸۰ هزار سال قدمت دارند. این رقم، ۲۰ هزار سال قبل از زمانی است که دانمشمندان مهاجرت بزرگ انسان‌ها به خارج از افریقا را تخمین زده بودند.

بر اساس نتایج تحقیقات جدید که در نشریه‌ی Nature منتشر شده است، مدارک زیادی، از جمله ساختارهای ژنتیکی پیدا شده بودند که مهاجرت انسان‌های مدرن را به ۶۰ هزار سال پیش نسبت می‌دادند. تصور می‌شود که اولین انسان‌های امروزی که در شاخ افریقا زنده می‌کرده‌اند، برای مهاجرت از دریای سرخ و باب‌المندب گذر کرده‌اند.

کشف ۴۷ دندان انسان در غاری در چین، این پیش‌بینی‌ها را تغییر داده است. دکتر «ماریا مارتینون-تورس» از دانشگاه لندن می‌گوید: “کاملا واضح بود که این دندان‌ها متعلق به انسان‌های امروزی هستند. چیزی که ما را متعجب کرد، قدمت آن‌ها بود.”

Teeth

او ادامه می‌دهد: “تمام فسیل‌ها در سطح کلسیته شده‌ای محبوس شده بودند. در نتیجه دندان‌ها از این لایه قدیمی‌تر هستند. بالای این لایه‌ها، استالاگمیت‌هایی پیدا کردیم که برای ۸۰ هزار سال پیش هستند.”

طبق این موضوع، هر چیزی که در زیر این استالاگمیت‌ها قرار دارد، بیشتر از ۸۰ هزار سال سن‌اش است. یعنی ممکن است این دندان‌ها حتی ۱۲۵ هزار ساله باشند.

دکتر مارتینون-تورس می‌گوید که مطالعات بیشتر روی این موضوع، می‌تواند دلیل مهاجرت دیرهنگام هوموساپین‌ها را به اروپا مشخص کند.

ممکن است حضور نیاندرتال‌ها، گونه‌ی انسانی امروز را در اوراسیای شرقی نگه داشته باشد. انسان امروزی احتمالا منتظر کم شدن تعداد نیاندرتال‌ها بوده است.

منبع: BBC

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. قاسم

    جالبه من تو یک کتاب که راجب پیامبران ( علیهم السلام اجمعین )بوده وقتی سن و طول عمر هر کدام رو بررسی میکنه و اینکه کدام پیامبر فرزند کدام بوده و بهرحال شجره نامه تمام انبیا رو بررسی میکنه
    نهایتا به این میرسیم که حضرت آدم (ع) نهایتا بین ۱۰ تا ۱۲ هزار سال پیش روی زمین آمده
    برای من سوال پیش میاد که چطوریه که این اعداد و ازقام با گفته های محققین نمیخونه؟
    آیا علوم ما دقت لازم رو ندارن که این اشتباه ها پیش میاد؟
    آیا پیش فرض های دینی مذهبی ما کامل و دقیق به ما نرسیده؟
    مشکل چیه که ما تو اینجور محاسبات به این موارد میخوریم؟
    البته ناگفته نماند که تحقیقات اصلا ریشه محکمی ندارن و همش بر اساس فرضیات یک محقق است که به سرعت توسط یک محقق دیگه هم نقض میشه
    نظر شخصی من اینه که با همون محاسبات پیش بریم که۱۰ تا ۱۲ هزار سال پیش اولین انسال روی زمین اومده این احتمالا بهتره
    میترسم فردا یک محقق بیاد بگه انسانها قبل از تشکیل شدن زمین روی زمین زندگی میکردن آخه ۱۲۵ هزار سال پیش اجداد انسان روی زمین بودن؟
    یعنی ما انقدر موجودات ضعیفی هستیم که بعد از این همه سال تازه به علم زمین و آسمان و الکترونیک و این چیزا رسیده ایم؟
    واقعا این یک چالش بزرگ است برای شخص من حداقل …

    1. علی

      سلام دوست عزیز
      خوشحالم که انقدر صادقانه نظرتون رو بیان کردین. در واقع این مقاله کوتاه مربوط به رشته زیست شناسی و چندین رشته مرتبط دیگر هست. همانند بسیاری از علوم دیگر مثل کیهان شناسی و غیره، شما می تونید به راحتی به مقالات جامع در زبان فارسی و بسیاری مستند فیلم ها دسترسی داشته باشین که با زبان ساده مطالب دقیق علمی رو در این زمینه به شما منتقل می کنند. لازم به ذکر هست که فرای همه صحبت های غیرعلمی در مورد این مسئله خاص علمی؛ این موضوع علمی پایش را از صرف یک فرضیه فراتر گذاشته و یک نظریه کاملا اثبات شده با مستندات محکم هست ( مانند نظریه نسبیت اینشتین!)، و امروزه بسیاری از کشفیات پزشکی و زیستی که به بهبود زندگی ما کمک می کنند مرهون همین بخش از علم زیست هست. این رو گفتم که کار ارزنده بسیاری از محققان و دانشمندان رو در دو صده اخیر کوچک نشمریم. باز هم شما عزیز رو دعوت میکنم به مطالعه در مورد این مسئله تا هم دغدغه هاتون رفع بشه و از دانش بیشتر خود لذت ببرید.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه