نرم‌افزار هوش مصنوعی جدید گوگل سریع‌تر از همیشه یاد می‌گیرد

۲۰ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هوش مصنوعی

گوگل با نرم‌افزار هوش مصنوعی Tensor Flow می‌خواهد جایگاه‌اش را در عرصه یادگیری ماشینی تثبیت کند.

غول‌های تکنولوژی مثل گوگل، فیس‌بوک و آمازون، همه به دنبال پیشرفت یادگیری ماشینی هستند تا سرویس‌هایی را که ارایه می‌دهند هوشمندتر کنند.

گوگل قصد دارد نرم‌افزار متن بازی به نام TensorFlow را با هدف تسریع یادگیری کامپیوترها منتشر کند. این نرم‌افزار که سال‌هاست روی آن کار می‌شود، شاخه‌ای از هوش مصنوعی به نام «یادگیری ماشینی» است. نرم‌افزارهای یادگیری ماشینی به گونه‌ای طراحی می‌شوند که حجم عظیمی از داده‌ها و اطلاعات را مدیریت و پردازش کنند و با گذر زمان، بتوانند به‌طور مستقل و بی‌نیاز از برنامه‌نویس از تجربه‌های مختلف یاد بگیرند.

این تکنولوژی هم‌اکنون به گوگل سرچ، گوگل فوتوز و جی‌میل راه پیدا کرده است. غول‌های تکنولوژی مثل گوگل، فیس‌بوک و آمازون، همه به دنبال پیشرفت یادگیری ماشینی هستند تا سرویس‌هایی را که ارایه می‌دهند هوشمندتر کنند؛ مثل جست و جوی هوشمند، تبلیغات هدفمند و پیشنهاد محصول و کالا. یادگیری ماشینی وارد دنیای پیچیده‌ای می‌شود. محققان این عرصه می‌خواهند الگوهایی از کامپیوترها را طراحی کنند که توانایی دیدن و شناخت آنچه را که به آن خیره‌اند، داشته باشند. گوگل می‌گوید،  Tensor Flow در آینده در گوشی‌های هوشمند و هزاران کامپیوتر اجرا خواهد شد. اما در مرحله‌ی اولیه فقط روی یک دستگاه به کار گرفته خواهد شد.

نرم‌افزار Tensor Flow از روی نحوه‌ی ساز و کار مغز در تشخیص اشیا، الگوبرداری شده است؛ و می‌توان از آن استفاده‌های تحقیقاتی و کاربردی داشت. گوگل Tensor Flow را شروع خوبی برای پیشرفت دنیای تکنولوژی می‌داند. متن باز بودن نرم‌افزار مورد اشاره، این امکان را به توسعه‌دهندگان می‌دهد که نتیجه‌ی تحقیقات‌شان را در یک نرم‌افزار مفید به کار گیرند، بدون اینکه مجبور باشند دوباره کدنویسی کنند.

منبع: The New York Times

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. امید

    این خوبه که به جای استفاده از الگوریتم های محاسبه عددی ، از الگوریتم های هوش مصنوعی استفاده بشه .
    چراکه اینگونه الگوریتم ها توانایی درک مطلب و تشخیص راه حل را به کمک یک بانک اطلاعاتی بسیار عظیم خواهند داشت .
    البته باید در نظر داشت که این الگوریتم ها را خود بشر تولید می کنه ولی مابقی راه را هوش مصنوعی ادامه میده .
    هوش مصنوعی زندگی بشر را متحول خواهد کرد .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه